Tilskud til biobrændselsfyr?
Fra : John Smith

Dato : 25-11-04 23:41

Hej

Vi påtænker at installere centralvarme med et stokerfyr/pillefyr. Jeg
har set at der i vores kommune er et tilskud på 50 Kr/kvm for at skifte
fra elvarme til naturgas.

Er der evt. et tilsvarende tilskud til skift til Biobrændsel (stoker)?

Og skal man i så fald benytte "proffer" til arbejdet alle steder? Jeg
kan jo godt selv finde ud af en del af det...

Mvh
John Smith

Fra : Madsen

Dato : 26-11-04 16:01

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> elvarme til naturgas.
>
> Er der evt. et tilsvarende tilskud til skift til Biobrændsel (stoker)?

Nej, sandsynligvis ikke.

Fra : Ole Jensen

Dato : 26-11-04 21:25

Madsen <Q@2.DK> wrote:

> Nej, sandsynligvis ikke.

Og uden at blive politisk, så er grunden sikkert, at der ikke er
afgifter på biobrændsel, altså energiafgifter som der er på olie og gas.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : John Smith

Dato : 26-11-04 23:29

Ole Jensen wrote:

> Og uden at blive politisk, så er grunden sikkert, at der ikke er
> afgifter på biobrændsel, altså energiafgifter som der er på olie og gas.

Der har faktisk været en tilskudsordning som udløb engang i 2003 eller
2004, jeg var bare ikke sikker på om den eksisterede endnu og hvordan
man evt. søgte. Derfor mit spørgsmål.

Mvh
John Smith

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-11-04 19:34

John Smith <zigge@NOGOODprivat.dk> wrote:

> Der har faktisk været en tilskudsordning som udløb engang i 2003 eller
> 2004, jeg var bare ikke sikker på om den eksisterede endnu og hvordan
> man evt. søgte. Derfor mit spørgsmål.

Ja der har været tilskud til diverse former for vedvarende energi, men
som du selv er inde på, så forsvandt den for nogle år siden.