Problem med Gustavberg toilet
Fra : Kim Bernhart

Dato : 23-11-04 20:57

Hej,

Vi har 2 Gustavsberg toiletter, model DT2 (1999-2001).
Kan ses her:
http://www.gustavsberg.com/gustavsberg/IMAGES/DA-DK/PDF/MONTAGE/U2.PDF
Vi har et stort problem og det er at når vi har skyllet ud, så lukker det
ikke af for vandet. Skylleknappen bliver hængene nede som regel.
Er der nogen som kender til problemet og en løsning. Vi har vænnet os til
det, og trykker/banker lidt de rigtige steder, men det er et problem når vi
har gæster og når børnene bruger dem.
Har prøvet at foreligge problemet for gustavsberg pr. mail (2 gange), men
har ikke hørt noget.
Er det et generelt problem, kan det afhjælpes med et ombygningssæt ? Har
ikke noget imod at montere ny indmad i hvis jeg ved det virker, men det er
nok ikke billigt. Har faktisk overvejet at købe 2 nye (ifø), men syntes det
er spild at kassere 2 toiletter som er 3 år og det ene kun er brugt i det
ene år og som gæstetoilet.
Er der nogen som kan hjælpe med fif eller info ?

Hilsen

Kim

Fra : tb

Dato : 23-11-04 21:07

> [...]
> det, og trykker/banker lidt de rigtige steder, men det er et problem når

Vi har samme probs med et Ifø 2002. Skilte det ad og "støvsugede" det med
vaxen så alt det gris i bunden kom op. Skilte den dims der hæver sig med
vandet og til sidst lukker. Den fedtede jeg ind i noget kugleleje fedt.
Kuren hjalp og kostede 0 kr...

Fra : Jakob

Dato : 23-11-04 22:10

> Er der nogen som kan hjælpe med fif eller info ?

Det er et kendt problem, gustavberg har brugt mange penge på at skifte tryk
på garantien, prøv at ring til dem istedet. Ved ikke om de stadig tager den
på garantien, men det har de gjort. Ellers kan man købe et ombygningssæt så
du får deres nye tryksystem, det koster ca 500.-.
Deres nye system fungere som det skal.

Mvh
Jakob

Fra : Karl

Dato : 25-11-04 06:31

Fejlen er et generelt problem og du skal, som Jacob skriver, udskifte
indmaden. Fejlen er en fabrikationsfejl. Jeg har 2 af nævnte toiletter.
Begge har fået skiftet indmaden gratis.
Er købet under 2 år gammelt, så kan du få en udskiftningsenhed frit.
I øvrigt så kostede det mig ret mange m2 vand idet ikke hele
familien er lige så observant som mig, som jo også står for betalingen
af vandregningen.

--
Hilsen Karl