Aluminiumbakke direkte under tagryg, årsag~
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 18:20

Hej

Har et Johan Christensen hus fra 54. Der er kommet nyt tag på cirka
halvvejs. Mit spørgsmål vedrører toppen af den konstruktion. Lige under
tagryggen (der ligger bølgeplader, vist nok noget med asbest på taget), er
der en aluminiumsbakke hele vejen under tagryggen, fra ende til anden.

Den dækning (buede, hvad er det lige tagrykken hedder?) der ligger hen over
taget, den plade, er så, underligt nok, skåret midt over på langs med
tagrykken. Så der er faktisk åbent hul ned til huset, ned til den alubakke
der ligger under ryggen.

Min undren; hvorfor har man ikke bare lagt en alm plade på toppen, men
bevidst skat det hul? Det kribler i mine fingre for at lægge en hel plade
henover.

Hvad skal den alubakke ?

Well, nogen ideer, skyd.

/Jakob

Fra : anders majland

Dato : 23-11-04 21:04

> Well, nogen ideer, skyd.

Mon ikke det er lavet for at sikre tilstrækkelig udluftning ?

/A

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 23:00

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41a397b0$0$84100$14726298@news.sunsite.dk...

> Mon ikke det er lavet for at sikre tilstrækkelig udluftning ?
>
> /A

Jo meget muligt. Tør i hvert fald ikke eksperimentere med at lukke det hul.
Det er nok ikke lavet for sjov :)

Tak