El - pris
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-11-04 20:02

Kan dette være den rette gruppe, ellers venligst adviser mig.
Der kommer en ny lov om elpriser, en fast pris pr kvartal.
Hvis man vil fortsætte med den gamle prisættelse, har man
kun frist til at beslutte sig til d. 5 december, og jeg har ikke hørt
om det før.
Jeg bor i Aalborg, men det må vel være ens alle
steder, hvad vil i vælge ? en fast kvartalspris
som kan ændres hvert kvartal, eller fortsætte
med den gamle prisberegning.
Elselskabet anbefaler (ha ha) at fortsætte med deres
stabilEl, som de kalder det
mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 21:42

Den Mon, 22 Nov 2004 20:02:23 +0100, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev:

>Elselskabet anbefaler (ha ha) at fortsætte med deres
>stabilEl, som de kalder det

Jamen så er valget jo let.

Elselskabet anbefaler den løsning de tjener mest på.

Og du kan vel ombestemme dig mindst én gang om året.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

This message can be seen only on Pay-Per-View!

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-11-04 22:24

> [...]
> Hvis man vil fortsætte med den gamle prisættelse, har man
> kun frist til at beslutte sig til d. 5 december, og jeg har ikke hørt

Du kan læse lidt om det her:

http://www.elro.dk/elmarkedet/fakta.htm

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-11-04 22:28

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Her er lidt mere uddybende, i bunden af siden er en forklaring på hvad det
er man betaler til, som man kan se er det en meget lille del der er
"markedsel" dvs. den del man kan spare på:

http://www.elro.dk/privat/priser.htm

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-11-04 09:09

On Mon, 22 Nov 2004 20:02:23 +0100, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

Tak for svar til Jens og Stefan.
Det bliver vist ikke den helt vilde forskel for en
almindelig privatforbruger
mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 19:51

Den Tue, 23 Nov 2004 09:08:43 +0100, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev:

>Det bliver vist ikke den helt vilde forskel for en
>almindelig privatforbruger

Deter vel også lavet for at give os "frit valg", ikke for at give os
lavere priser

--
Jens OZ2JP callto://jensep

There are thinkers and there are doers. I think I need a doer.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-11-04 20:07

On Tue, 23 Nov 2004 19:51:01 +0100, Jens Petersen wrote:
klip

>Deter vel også lavet for at give os "frit valg", ikke for at give os
>lavere priser

Men det er jo det de fremfører i deres folder, påstår at de
er dygtigere til at købe ind:
citat::
som dit lokale elselskab vil vi helt klart anbefale dig at fortsætte
med at betale den almindelige pris. dels undgår du pludselige prishop
fra kvartal til kvartal. Dels får du elektriciteten til en pris, der
på langt sigt er den laveste - klip..- men den nye lov kræver altså,
at du selv aktivt vælger StabilEl, hvis du vil være sikker på en
stabil og lav pris : citat slut
mvh Ebbe

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-11-04 23:15

> Tak for svar til Jens og Stefan.
> Det bliver vist ikke den helt vilde forskel for en
> almindelig privatforbruger
> mvh Ebbe

Vi har kombineret det med fastnet tlf og mobil. Der sparer vi lidt men ikke
meget på el'en

Stef

Fra : Heino Strauss

Dato : 23-11-04 23:00

er der overhovedet noget at spare ved at skifte elselskab, jeg har nu ikke
tænkt så meget på det, har idag Nesa og har nu aldrig skænket det en tanke
om der er penge at spare ved at skifte, har et årligt el-forbrug på ca. 8000
kr

mvh. Heino

---