Kan jeg klippe min hæk nu
Fra : Allan

Dato : 19-11-04 20:39

Hej NG
Jeg har desværre ikke nået at klippe min hæk før frosten.
Men .Og her kommer spørgsmålet.

Kan jeg klippe den nu i frostvejr.

Der skal lige siges at jeg ikke mener der er en hæk men træer. det er sådan
noget blomme hæk,mirabel. der vokser hele tiden og normalt ikke er til at
slå ihjel.

Jeg tror at det vil glæde min bagbo en del hvis jeg kan

Altså klippe min side ned her i frostvejr.

Mvh
Allan

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-11-04 22:17

det er ikke frostvejr på søndag

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-11-04 00:29

<jubija@yahoo.dk> skrev > det er ikke frostvejr på søndag

Gud....er du på Nettet?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : [8830]plis

Dato : 20-11-04 13:11

> Gud....er du på Nettet?
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen

*LOOOOOOOOL*
Var du ikke klar over det Preben??? -Gud er alle vegne...HAHA

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-11-04 14:21

"[8830]plis" <plisbergFJERN@FJERNmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> *LOOOOOOOOL*
> Var du ikke klar over det Preben??? -Gud er alle vegne...HAHA

Ligesom århusianeren der var ved at hakke hul i isen, og hører en høj stemme
sige: "Der er ikke fisk under isen!"

-"Jamen, er det dig, Gud????"

"Nej, det er halinspektøren, kan du så se at komme ud!"

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-11-04 09:51

On Fri, 19 Nov 2004 20:39:00 +0100, "Allan"
<Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote:

>Jeg har desværre ikke nået at klippe min hæk før frosten.
>Men .Og her kommer spørgsmålet.
>
>Kan jeg klippe den nu i frostvejr.

Ja, det er der ikke nogle problemer i. Måske nogle kolde fingre, men det
kan jo kureres

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mark Schiller

Dato : 22-11-04 12:33

Sat, 20 Nov 2004 09:51:16 +0100, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Ja, det er der ikke nogle problemer i. Måske nogle kolde fingre, men det
>kan jo kureres

Gælder det samme for liguster?

/Mark

--
Kig forbi vores forum på definitivt.dk!

http://forum.definitivt.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-11-04 15:27

On Mon, 22 Nov 2004 12:32:38 +0100, Mark Schiller
<ms@definitivt.invalid> wrote:

>Gælder det samme for liguster?

Ja.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-11-04 10:20

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote in message
> Hej NG
> Jeg har desværre ikke nået at klippe min hæk før frosten.
> Men .Og her kommer spørgsmålet.
>
> Kan jeg klippe den nu i frostvejr.

Jeg ville gøre det, selv om stenfrugt ellers har bedst af at blive
klippet/beskåret i juli/august.
Alle andre hække klipper jeg om vinteren, når jeg har bedst tid.

mvh
Preben

Fra : Allan

Dato : 21-11-04 22:05

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at slå ihjel.
>
> Jeg tror at det vil glæde min bagbo en del hvis jeg kan
>
> Altså klippe min side ned her i frostvejr.

Tak for svar.
Jeg havde jo håbet på at hækken tog skade
Men jeg må ud med fingrevanter og få den ned.

Mvh Allan

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-11-04 22:09

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> Tak for svar.
> Jeg havde jo håbet på at hækken tog skade

Ukrudt forgår ikke så let!
Var det en gummiged, der skulle til, i stedet for en hækklipper?

Hilsen Inger

Fra : Svend Nitsche

Dato : 22-11-04 22:28

> [...]
>
>Jeg tror at det vil glæde min bagbo
>en del hvis jeg kan
>
>Altså klippe min side ned her i frostvejr.

Hej Allan
Jeg har tidligere år selv klippet frugt-træer om vinteren i
frostvejr. Det hørte jeg i et radio "gartner program"
og da din hæg består af frugt-træer så hvorfor ikke ?
Jeg tror ikke du kan skade dine træer, ingen former for
utøj eller svampe kan skade dine træer på denne årstid.

MHV
Svend