Naturgas kontra træpiller
Fra : mtg

Dato : 19-11-04 13:47

Hvis vi antager, at et naturgasfyr og et træpillefyr har samme
virkningsgrad, hvor mange % sparer man så på varmeregningen pr. år med
dagens priser på hhv. gas og træpiller?
Jeg har fundet nogle tal, som tyder på at energi fra træpillefyret koster
ca. det halve pr. Joule ift. energi fra gasfyret. Hvad mener I? Er der måske
nogen der har links til sådanne sammenligninger på nettet?

Fra : Jess Reinbach

Dato : 21-11-04 00:39

"mtg" <mtg@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
måske
> nogen der har links til sådanne sammenligninger på nettet?

jeg køber mine træpiller om sommeren. så kan man handle om det. og der ved
spare endnu mere.

mvh.

Jess

Fra : Lars G

Dato : 21-11-04 21:18

"Jess Reinbach" <FJERNreinbach@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> jeg køber mine træpiller om sommeren. så kan man handle om det. og der ved
> spare endnu mere.

Jeg køber mine piller ved http://www.biofyr.dk/piller_jylland.php

De vil gerne levere 2 paller af gangen og jeg syntes at priserne er meget
rimelige.

\Lars G

Fra : anders majland

Dato : 22-11-04 12:49

> Jeg køber mine piller ved http://www.biofyr.dk/piller_jylland.php
>
> De vil gerne levere 2 paller af gangen og jeg syntes at priserne er meget
> rimelige.

Det har jeg også gjort nogle gange. De er blandt de få leverandører der
leverer med lastbil med læssebagsmæk. Så kan han chaufføren bakke op til min
garage og med en pallevogn kører sætte dem pænt på plads. Det betaler jeg
gerne lidt ekstra for. Det er ikke så sjovt at komme hjem fra arbejde til
3-4tons der er sat af med kran midt i indkørslen og skal slæbes i tørvejr.

* Man skal dog huske at gøre biofyr opmærksom på at man ønsker levering med
en "lille" bil. Det er sket en gang at mine piller er kommet med en
sættevogn (m kran) Sådan en kan ikke komme ind og vende på grunden så han
måtte stille pillerne over ved naboen. Så fik jeg dog ham til at køre dem
herned med sin bobcat (der desværre er for høj til at kunne komme ind i min
garage, så jeg kom alligevel til at slæbe sækene i tørvejr)

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Lars G

Dato : 21-11-04 21:14

> [...]
> måske
> nogen der har links til sådanne sammenligninger på nettet?

Hej

Her kan du se at

For at få det der svare til 1 liter fyringolie skal du bruge

0,79 m3 Naturgas eller 2 kg Træpiller

Så er det jo bare at regne efter

http://www.bmr.dk/energi/prissammenligning.htm

\Lars G

Fra : mtg

Dato : 22-11-04 09:44

> For at få det der svare til 1 liter fyringolie skal du bruge
>
> 0,79 m3 Naturgas eller 2 kg Træpiller
>
> Så er det jo bare at regne efter
>
> http://www.bmr.dk/energi/prissammenligning.htm
>
> \Lars G

Kanon, lige det svar jeg søgte. Tak til hr. G