Højtryksrenser ?
Fra : Simon

Dato : 19-11-04 11:12

SÅ for pokker nu skal man være husejer... jow tak fint hus der skal sættes i
stand, er netop blevet mig tildelt af kreditforeningen....

Jeg tænker jo, der er jo nogle ting som man bare må ha', og en áf de ting
jeg har savnet i min lejlighed er muligheden for at vaske min bil
ordentligt. Derfor ønsker jeg mig nu en højtryksrenser... Men hvilken - jeg
kan jo nok gætte at hvis jeg finder en til 6000-8000 så skulle jeg nok være
sikret, meeen mindre må vel kunne gøre det.

Hvilket mærke skal man vælge (ikkevælge)
Hvilket prisleje skal man forvente
Hvad skal man vær eopmærksom på - eks. hvor mange bar bør den minimum have

Jeg skal primært bruge den til bilen, men har også en del ældre fliser som
skal have en tur ved lejlighed, det er det niveau jeg regner med at have
behov for

alle erfaringer og råd modtages med åbne arme.

Simon

Fra : Mads

Dato : 19-11-04 11:43

On Fri, 19 Nov 2004 11:11:45 +0100, "Simon" <simonbauer@get2net.dk>
wrote:

>Jeg skal primært bruge den til bilen, men har også en del ældre fliser som
>skal have en tur ved lejlighed, det er det niveau jeg regner med at have
>behov for

Er der to ting man bestemt ikke bruger en højttryksrenser til, så er
det biler og betonfliser.

En højttryksrenser og især da en dyr og kraftig en, er da alt for hård
ved bilens lak. Det snavs der sidder på bilen vil nærmest sandblæse
lakken hvis du fjerner det på den måde. Og under bilen kan du flå
undervognsbeskyttelsen af i store stykker. Brug en blød børste, en
god bilshampoo og masser af vand istedet.

Og til betonfliser er den også alt for barsk. Bevares, fliserne vil da
blive pæne, men kun i kort tid, for overfladen på flisen bliver slået
i stykker af det høje tryk og bliver derved mere ru og porøs, med
deraf endnu hurtigere algevækst til følge. Ja, jeg har selv renset
fliser på den måde og det har jeg bestemt fortrudt bagefter. :o\
Så er lidt sand og en stiv kost altså meget sundere for dine fliser.

mvh Mads
( husejer og ejer af en højttryksrenser som aldrig mere blir brugt )

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-11-04 12:09

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message
> mvh Mads
> ( husejer og ejer af en højttryksrenser som aldrig mere blir brugt )

Til salg ?

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Simon

Dato : 19-11-04 13:27

Jow tak jeg er nok klar over, at bilen ikke skal have for fuld udblæsning,
men det er jo lidt nemmere når man taget sådan en og sætter "lidt" tryk på.

Fliserne, jae enten er det højtryk eller også skal jeg lever med den meget
fine "mosengs overflade" de har nu. De er gamle og hvis de på den måde kan
knibe en sæson eller to af sig i nogenlunde stil så er det fint. Man kan
forøvrigt købe en "forsejler" til fleser der er blevet renset med
højtryksrenser. Det virke rimelig fint. Dog lidt bekostelig, men hvis
alternativet er nye, plus bøvlet med at lægge dem, er det en mulighed som
man kan overveje.

Simon

ps: lakken på min bil tager sq nok ikke mere skade end det går an... ZX
'96 - 225K km plus såe deeee

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-11-04 14:23

> ps: lakken på min bil tager sq nok ikke mere skade end det går an...
> ZX '96 - 225K km plus såe deeee

Måske du kan spare en sandblæsning inden omlakering så???

Lars

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-11-04 09:48

On Fri, 19 Nov 2004 13:26:48 +0100, "Simon" <simonbauer@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>højtryksrenser. Det virke rimelig fint. Dog lidt bekostelig, men hvis
>alternativet er nye, plus bøvlet med at lægge dem, er det en mulighed som

Ved du hvad det hedder, sådan noget forsegler?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Dyst

Dato : 20-11-04 06:27

> [...]
> behov for
>
> alle erfaringer og råd modtages med åbne arme.

Jeg købte en højtryksrenser ( 90 bar ) i 1993, det var et ukendt tysk mærke
som jeg gav ca 900 kr for. En model som min koster vel idag 2-300 kr på
tilbud. Jeg bruger min til at skylle bilen før og efter vask med børste og
sæbe.
Det er efter min mening meget vandbesparende i forhold til at bruge
haveslangen.

Vi bor på en nedlagt ejendom, hvor der altid har været brug for vask med
højtryk,
og den billige renser kører problemfrit på 11 år.

Har også højtryksrenset fliserne på terressen, de blev ændret til mos- og
algesvampe.
så det betød at vi måtte købe nye fliser til terressen

Heinrich

Fra : Jørn Vind

Dato : 20-11-04 09:09

Hej Simon - jeg kan kun give Heinrich ret.

> Har også højtryksrenset fliserne på terressen, de blev ændret til mos- og
> algesvampe.
> så det betød at vi måtte købe nye fliser til terressen
>
> Heinrich

Begynder du på fliserne, ender det som Heinrich skriver.
Højtryksrenseren "fejer" ganske enkelt det øverste slidlag af fliserne, de
bliver så ru, og danner så for alvor grobund for mos og alger.
Lad endelig være med dette. Har du allerede mos eller andet på fliserne, så
skrab det væk - eksempelvis med en skovl.

Mvh

Jørn Vind

Fra : Henning Lund

Dato : 20-11-04 09:44

Jørn Vind skrev:

>Har du allerede mos eller andet på
> fliserne, så skrab det væk - eksempelvis med en skovl.

Eller algefjerner.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Lars Ninn

Dato : 21-11-04 10:15

"Simon" <simonbauer@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal primært bruge den til bilen, men har også en del ældre fliser som
> skal have en tur ved lejlighed, det er det niveau jeg

Til fliserne kan jeg anbefale et produkt dere hedder Almo som kan købes i
byggemarkeder.
/Lars