Pris ide montering fastbrændselsfyr
Fra : Lars

Dato : 18-11-04 19:40

Er der nogen der har en ide om hvad det kommer til at koster at få monteret
et nyt fastbrændselsfyr med akk.tank ved siden af det oliefyr der står i
forvejen.

Nordsjælland

mvh

lars

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-11-04 20:34

> Er der nogen der har en ide om hvad det kommer til at koster at få
monteret
> et nyt fastbrændselsfyr med akk.tank ved siden af det oliefyr der står i
> forvejen.

Jeg har lige skiftet mit "lille" fastbrændselsfyr ud med et halmfyr, får at
kunne få større pinde i og akkutank. Det kostede:

Brugt halmfyr 1000,-
Akkutank (1200 L olietank) Gratis
Udskiftning af rør + fittings og div smådimser ca. 4500,-

Det er naturligvis ikke et nyt system, men det virker efter hensigten,
fyring 2 gange dagligt og træet får jeg gratis.

Stef

Fra : Svend Nitsche

Dato : 22-11-04 22:37

Lars <spam@tele2adsl.dk> skrev:
>Er der nogen der har en ide om hvad
> [...]

Hej Lars

Det har jeg fået for ca 6 år siden.
Et BAKS med stoker "d.v.s. med en snegl som selv sørger for at få
træpillerne ind i fyret.
Det koster ca. 50.000,- afhængig af kedlens størelse.
Men hvis du har et hus på 150kvm eller derover er det hurtigt
tjent hjem.
Der findes ikke billigere brændsel på markedet, og du får et
minimum af aske i forhold til brænde.
Søg på nettet efter fastbrændselsfyr, pillefyr o.s.v.
Bestil brochurer det betaler sig at gennemgå det nøje, evt.
sammen med et familiemedlem.

NB! I et pillefyr kan du også bruge frugtkærner og andre former
for "pillebrændsel" hvad der er billigst når du skal fylde op.

Held og lykke

MHV
Svend

Fra : Lars

Dato : 23-11-04 17:02

> [...]
> Det koster ca. 50.000,- afhængig af kedlens størelse.
> Men hvis du har et hus på 150kvm eller derover er det hurtigt

Tak for tilbagemelding

Det jeg mente med forespørgelse var hvad det kostede i montering ikke så
meget hvad kedlen kostede.

mvh

Lars

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-11-04 19:20

> Det jeg mente med forespørgelse var hvad det kostede i montering ikke så
> meget hvad kedlen kostede.

Her kostede det... 0,-, men 40 timers arbejde med rør, gevindskærer,
vinkelsliber etc.. Hvis man er lidt gør det selv man selv lave det, men et
godt råd, få fat i en maskingevindskærer til 1½ og 2 tomme rør

Stef