Gadjets.. Til et hus?
Fra : Dennis

Dato : 18-11-04 10:07

Hejsa..

Jeg er en af de såkaldte gadjet-nørder der bare ikke kan få tossede ting
nok..
Jo mere teknisk og elektronisk jo bedre..

F.eks garageportåbner..
Automatisk tænd/sluk føler i passende rum (f.eks gang)
Kiss 558 - som giver mulighed for at afspille af webradio, mp3-musik og film
direkte på fjernsynet fra computeren..
Wi-Fi i huset og haven
Fladskærm som bare leger aktiv billedramme

Kom med jeres ideer.. viden og forsøg.. Hvad kan man få.. både dyrt og
billigt..
Jeg elsker det, og vil gerne høre hvad andre har fundet inden for samme
genre...

PS: Er der nogen der har kendskab til noget der kan aflæse temp i allerum
via en lille sender (bare ligesom dem man køber der sender til en modtager)
men hvor man kan sætte MANGE sendere til, og så via PC'eren (der kører i
døgndrift som server) kan aflæse temp. i rummene og se historik over
svingninger..

Jeg ved ikke om det findes, men det burde jo ikke være vild svært.. bare
det kan sende med fm bølger og så der findes en dut til computren der kan
aflæse og gemme info...

På forhånd tak - og jeg håber på MANGE sjove ideer.

Dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-11-04 10:16

"Dennis" <Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> wrote in message
> [...]
> direkte på fjernsynet fra computeren..
> Wi-Fi i huset og haven
> Fladskærm som bare leger aktiv billedramme

Overvågning af alle installationerne i huset, og så kan man se det på en
hjemmeside.
Styring af alle installationerne i huset via en hjemmeside.
IHC eller lign.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Dennis

Dato : 18-11-04 10:46

> Overvågning af alle installationerne i huset, og så kan man se det på en
> hjemmeside.
> Styring af alle installationerne i huset via en hjemmeside.
> IHC eller lign.

Jeps - Men hvor - link..
IHC - Så kan en rigtig pc jo også gøre det..

Er det noget ud kender til.. og hved hvorman kan få...

Mvh Dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-11-04 10:49

> Jeps - Men hvor - link..

Noget kan man (måske) lave selv, jeg ved ikke hvor man kan købe det.

> IHC - Så kan en rigtig pc jo også gøre det..

Ja, men du skal stadig have godkendte ting.

> Er det noget ud kender til.. og hved hvorman kan få...

IHC ??

Alle elinst. burde kunne klare det.
Ellers er der SmartHouse.

Fra : Dennis

Dato : 18-11-04 11:35

> Ja, men du skal stadig have godkendte ting.

Jeps.. men hvor...

> IHC ??

Nope.. dimser *GGGG*
Jeg kigger på smarthouse.. heheh taaaark.. Den skal nok blive nyttig ;)

Mvh Dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-11-04 11:49

> Jeps.. men hvor...

Du efterlyste idéer.

> Nope.. dimser *GGGG*
> Jeg kigger på smarthouse.. heheh taaaark.. Den skal nok blive nyttig ;)

Glæder mig.

Fra : Dennis

Dato : 18-11-04 12:19

> Du efterlyste idéer.

Hahaha..
Nåååee jeg troede du havde en konkret dims..

Okay takker ;)

Fra : Bo Christensen

Dato : 18-11-04 10:48

> [...]
> kører i døgndrift som server) kan aflæse temp. i rummene og se historik
http://www.akcpinc.com/ og nogle tyskere (http://www.allnet.de/) laver det
du
efterspørger, med alt fra fugt til åbning/lukning af døre, jeg kan ikke
anbefale det
tyske, men akpc er nogle gode (og halvdyre, men det hænger nok sammen)
produkter.
Med dem kan du lave grafer over hvornår din toiletdør åbnes og lukkes, samt
hvor fugtigt der er derinde :D
/bo

Fra : Dennis

Dato : 18-11-04 11:36

> [...]
> produkter.
> Med dem kan du lave grafer over hvornår din toiletdør åbnes og lukkes,

Se DET er et rigtigt gadjet..
En masse ubrugelige oplysninger, som jeg allerede nu kan mærke jeg har svært
ved at leve uden *GGGG*

Jeg kigger.. Takk.

PS: Hvorfor kan du ikke anbefale de tyske? kender du dem?

Mvh Dennis

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 18-11-04 16:31

> [...]
> kører i døgndrift som server) kan aflæse temp. i rummene og se historik

Hej
Hvis du søger på gadGets (Det staves med et G i midten) på google, får du
nok mange hits.

Derudover: prøv www.gadgets.dk

Mvh
Carsten

Fra : Dennis

Dato : 19-11-04 14:02

> Hej
> Hvis du søger på gadGets (Det staves med et G i midten) på google, får du
> nok mange hits.
>
> Derudover: prøv www.gadgets.dk

Hahahah Ja det kunne sku nok hjælpe

Jo men der er jo en del herinde der har hus, og måske har de med tiden, fået
diverse underlige ideer som kunne være spændende at høre.. Det er lidt det
jeg fisker efter!

Mvh Dennis

Fra : John Vedsegaard

Dato : 21-11-04 00:49

Haha, sådan noget arbejde jeg med for 20 år siden, dengang havde vi bare
ikke en pc.
Fjernstyring af vindues åbnere
gardiner
dørtelefon
døråbner
varme
telefon
lys
musik
alt i en fjernbetjening.

Kan man selv bygge elektronik, findes der forskellige byggesæt det er muligt
at bygge videre på og selvfølgelig tilhørende software med source, man så
også kan bygge videre på.

Jeg har set rum indrettet med klimaanlæg, der var tropisk varme i den ene
ende, artisk kulde i den anden - selvfølgelig med tilhørende planter.

Man kunne jo også have automatiske døre over det hele, som i starwars
filmene.

Jeg så også engang et japansk lokum med papir der automatisk blev skiftet ud
på brædtet hver gang der kom en ny bruger.

Der var en Hollandsk hjemmeside engang hvor man kunne se postbudet når
brevkassen blev åbnet, antallet og tidspunktet for hvornår katten var i sin
kattebakke webcam 5-6 forskellige steder i huset, samt at man kunne slukke
for lyset i hans arbejdsværelse, ringe på døren og sådan noget. Jeg husker
ikke hvad den hed måske findes den stadig.

Der burde også være ganske gode muligheder i casemodling, der findes en
særlig (dansk) nyhedsgruppe til dette, den må du absolut besøge.

Med hensyn til temperaturmålingerne havde firmaet "Circuit Design" en gang
noget hardware hvor der kunne tilsluttes omkring 20-30 følere, der var
tilhørende software, husker ikke prisen rigtigt men omkring 2-3000 UDEN
følere, det var heller ikke trådløst. Jeg har næsten lige smidt alle de
gamle medlemsblade ud. Jeg mener firmaet nu hedder "Netdesign", men er ikke
sikker.

John Vedsegaard

www.taform.dk

Fra : John Vedsegaard

Dato : 21-11-04 00:54

Et par links:
http://www.casemodding.dk/
http://www.viborglysleder.dk/

Fra : Dennis

Dato : 22-11-04 09:11

"John Vedsegaard" <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote in message
> Et par links:
> http://www.casemodding.dk/
> http://www.viborglysleder.dk/

Se det var dælme da noget input *GGGGG*

Viborg lysleder har jeg allerede være kunde hos..
Vi har købt et fancy springvand hos dem ;)

Casemodding er ikke lige mig.. Det er lidt for "Brian" synes jeg..

Det hollandske hus der lyder sku sjovt.. Igen.. totalt ubrugeligt, og
underholdende ;)
Og jeg kan da se jeg skal undersøge hvad der er sket indenfor wellemann kit,
siden jeg var purk på ungdoms-elektronik skolen

Circuit Design - Tjaa.. Det er da i nærheden.. Det SKAL bare være
trådløst, og så naturligvis til PC..
Man kan jo får temp-målere i imerco der kan tilkobles 4-5 trådløse målere,
uden at koste en bondegård, så derfor vil jeg da mene at det må findes til
computeren ;) Men intet er sikkert

Mvh Dennis

Fra : Peter Sindrup

Dato : 30-11-04 18:16

Sådan en dims hedder en "gadget"

Peter

PS: Kunne ikke skrive til dig direkte, for jeg kunne ikke tyde koden i din
mail.

Fra : Dennis

Dato : 01-12-04 11:51

> Sådan en dims hedder en "gadget"
> PS: Kunne ikke skrive til dig direkte, for jeg kunne ikke tyde koden i din
> mail.

Se post fra Karen og Carsten - 18/11 ;)

Men har du ikke nogle gode ideer til Gadgets (seee ...

Mvh Dennis