Varmeblæser!
Fra : Hansen

Dato : 14-11-04 13:17

Hej Alle

Jeg leder efter en varmeblæser på ca. 2000 wat. Blæserne skal have 2
effekttrin (1000 og 2000 wat) Samtidig skal den være justerbar i
blæsehastigheden. Men vigtigst af alt...den skal være meget lydsvag. Er der
nogen i ng der kender en til en blæser der kan opfylde disse krav. Jeg er
ikke selv stødt på nogen pt. Blæseren skal være i stil med denne:
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=150701&pno=69520

Venligst
Hansen

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-11-04 17:04

"Hansen" <kan_ikke_@nvendes.dk> wrote in message
> [...]
> nogen i ng der kender en til en blæser der kan opfylde disse krav. Jeg er
> ikke selv stødt på nogen pt. Blæseren skal være i stil med denne:

Hvorfor køber du ikke bare den på billedet?

mvh
Preben

Fra : Hansen

Dato : 14-11-04 17:19

> Hvorfor køber du ikke bare den på billedet?

Hej Preben

Fordi du ikke kan justere hastigheden på fanen. Også larmer den som bare....

Hansen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 14-11-04 17:32

Hansen wrote:

> Fordi du ikke kan justere hastigheden på fanen. Også larmer den som bare....

Kommentarer:
1) Lydsvag. - Hvor lydsvag.? Det er et spøgsmål om hvem og hvor man er
om en ting er lydsvag.

2) Du får ikke en 2 kW varmeblæser der er "lydsvag". Varmen skal jo
spredes ud i rummet. Det sker via en ventilator.

Jo mere støj, jo bedre spredning. (groft sagt)

Hvad havde du forventet dig som lydsvag.? Kan du give eksempler på
lydniveau du kan acceptere.?

Mvh. Jørgen

Fra : Hansen

Dato : 14-11-04 17:42

> [...]
> Jo mere støj, jo bedre spredning. (groft sagt)
> Hvad havde du forventet dig som lydsvag.? Kan du give eksempler på

Ja, ja..Jørgen. Jeg tror godt du forstår hvad jeg mener. Når jeg skriver
lydsvag er det selvfølgelig i forhold til produktet. Hvornår er en bil
lydsvag ved kørsel !!!
Når vi taler om lydsvage produkter, er det selvfølgelig i forhold til lign.
produkter. Og selvfølgelig kan du få en 2KW blæser der er lydsvag,
produkterne i sammenligning. Er dette ikke ordkløveri.!

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-11-04 21:56

> Fordi du ikke kan justere hastigheden på fanen. Også larmer den som
bare....

Kan man justere hastigheden på blæseren uden samtidig at justere
varmelegemet? Der skal vel en vis mængde luft til for at afkøle
varmelegemet. Det lyder mere som en slags lysdæmper, som kan klare 2kw, og
samtidig kan justere både varmelegeme og blæser.

mvh
Preben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-04 22:34

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message
> [...]
> varmelegemet. Det lyder mere som en slags lysdæmper, som kan klare 2kw, og
> samtidig kan justere både varmelegeme og blæser.

Man kan ikke justere en AC motor med en lysdæmper, og en 2kw lysdæmper
koster kassen

Fra : Hansen

Dato : 15-11-04 15:23

Jeg har fundet løsningen her: http://www.danishtrade.dk/varmeblasere.html

Disse blæsere opfylder alle mine ønsker. Men liiidt dyrt.

Hilsen
Hansen

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-11-04 17:27

> Jeg har fundet løsningen her: http://www.danishtrade.dk/varmeblasere.html
>
> Disse blæsere opfylder alle mine ønsker. Men liiidt dyrt.

Det ser godt ud, men dyrt i forhold til hvad? Har du fundet noget andet, du
kan sammenligne med?

mvh
Preben

Fra : Hansen

Dato : 15-11-04 18:04

> Det ser godt ud, men dyrt i forhold til hvad? Har du fundet noget andet,
> du
> kan sammenligne med?

I forhold til andre blæsere på markedet. Og så er jeg godt klar over, at de
ikke er at sammenligne med andre blæsere. Men derfor er de sgu dyre
alligevel.
Jeg har købt Bionaire BFH595, fik den til 549.-. Den skal stå sin prøve i
weekenden i sommerhuset.