Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tekst på digitale billeder
Fra : Anders Sørensen

Dato : 01-12-04 23:51

Hej

Findes der et digitalcamera, hvor man nemt kan sætte en tekst ind på
et billede som er taget?

En bekendt servicerer en masse ens udseende områder, og vil gerne have
nogle billeder som dokumentation. Da områderne ligner hinanden meget,
var det nemt for ham at indtaste et ID til billederne, så han kan
genkende dem når han kommer hjem.

På mit eget kan jeg nemt sætte en tekst ind på hvert billede, men det
skal gøres inden det tages. Hvis han nu glemmer det, var det fint hvis
det kunne lade sig gøre efterfølgende.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Karl Olsen

Dato : 02-12-04 00:16

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> [...]
>
> På mit eget kan jeg nemt sætte en tekst ind på hvert billede, men det
> skal gøres inden det tages. Hvis han nu glemmer det, var det fint hvis

På mange Canon-kameraer kan man indtale en lydbesked til hvert billede.
Lyden til f.eks. billede IMG_1234.JPG gemmes på flashkortet som
SND_1234.WAV.

Karl Olsen
http://karl.rudbaek-olsen.dk/

Fra : Mads

Dato : 02-12-04 00:28

On Wed, 01 Dec 2004 23:50:55 +0100, Anders Sørensen
> [...]

>nogle billeder som dokumentation. Da områderne ligner hinanden meget,
>var det nemt for ham at indtaste et ID til billederne, så han kan

Hvad med et digital kamera med en GPS link ?
Så har du helt automatisk dokumentation med præcise
oplysninger om hvor hvert billede er taget.
http://www.geospatialexperts.com/
Så kan det da vist ikke blive meget nemmere.

mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 02-12-04 01:47

> [...]
>
> På mit eget kan jeg nemt sætte en tekst ind på hvert billede, men det
> skal gøres inden det tages. Hvis han nu glemmer det, var det fint hvis

Eller også kunne han skrive ned på en lap papir hvor han var på det givne
tidspunkt, og så se på tidspunktet i EXIF!

Brian

Fra : Per O.

Dato : 02-12-04 15:03

Anders Sørensen wrote:
> [...]
> nogle billeder som dokumentation. Da områderne ligner hinanden meget,
> var det nemt for ham at indtaste et ID til billederne, så han kan

En nem og absolut manuel måde kunne være følgende.

Skriv adressen på et stykke papir, og tag et billede af papirlappen, og tag
så billederne på stedet bagefter. Nyt sted, ny lap, nyt billede af den nye
lap papir. Billederne mellem billedet af lap et og lap to hører til adressen
på lap et. Simpelt, men det virker !

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Lars Månsson

Dato : 02-12-04 16:21

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:ephsq0lm2c70k564k63imn0qu1bpa0pq3j@4ax.com...
> [...]
>
> Mvh.
> Anders Sørensen
> Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Minolta A2 og A1 kan før du tager et billede både tekst og en lille lyd fil
jeg ved ikke om den nye A200 kan.
efter kan man vel bare bruge en computer?

Hilsen
-Lars-

Fra : Anders Sørensen

Dato : 02-12-04 19:12

Den Thu, 2 Dec 2004 16:21:06 +0100, skrev "Lars Månsson"
<lars.maansson@pc.dk>:

> [...]
>
>Hej
>
>Minolta A2 og A1 kan før du tager et billede både tekst og en lille lyd fil

Det er et A1 jeg har, men jeg ku' godt tænke mig at teksten kunne
tilføjes efter billedet er taget.

>efter kan man vel bare bruge en computer?

Det går ikke med en computer, med mindre det er en bærbar, da det kan
være meget svært at se forskel på billederne når man kommer hjem.

Fra : Palle

Dato : 02-12-04 23:45

> [...]
> Hej

> skal gøres inden det tages. Hvis han nu glemmer det, var det fint hvis

Hvordan bearbejder man et billede, der endnu ikke er taget?

Fra : emj

Dato : 03-12-04 02:12

On Thu, 2 Dec 2004 23:45:29 +0100, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

>Hvordan bearbejder man et billede, der endnu ikke er taget?

Det er ellers en glimrende ide at bearbejde billederne før man tager
dem. Alt andet er jo tilfældigt knipseri.
Hilsen emj

Fra : Palle

Dato : 03-12-04 12:52

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ellers en glimrende ide at bearbejde billederne før man tager
> dem. Alt andet er jo tilfældigt knipseri.
> Hilsen emj

Er det så ikke motivet, der bearbejdes?

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 03-12-04 14:02

> Er det så ikke motivet, der bearbejdes?

Det vil i en del situationer kunne opfattes som sexchikane .... eller er det
bare mig der har en beskidt tankegang

Fra : Anders Sørensen

Dato : 03-12-04 14:36

Den Thu, 2 Dec 2004 23:45:29 +0100, skrev "Palle"
<hother.papgaard@liam.dz>:

>"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
>meddelelse news:ephsq0lm2c70k564k63imn0qu1bpa0pq3j@4ax.com...

>Hvordan bearbejder man et billede, der endnu ikke er taget?

Om det er mig der har forklaret mig dårligt eller....., det skal jeg
ikke sige,men på mit kamera skal man bestemme hvilken tekst der skal
på billedet inden det tages. Det har ikke noget med bearbejdning af
billedet at gøre, men derimod noget som skal tages stilling til før
billedet tages, akkurat ligesom komponereing, lyssætning, blænde osv.

Kender du til et kamera hvor teksten kan tilføjes efterfølgende?