Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
negativ fremkalder?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 30-11-04 20:33

Hej,

Kan man købe en digital "negativ fremkalder", som også er til at opdrive for
menneske penge? Jeg mener hvis man har et analog kam, og gerne vil have
"fremkaldt" sine billeder direkte over i computeren. Findes sådan noget?

Og hvordan fremkalder butikkerne billederne, hvis man gerne vil have
negativerne og billederne på en cd?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

"Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på vandet
her hvor jeg skal fiske!"

Fra : Leif Elsborg

Dato : 30-11-04 20:55

"Thomas Schreiber" <its_not@working.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget?
>
> Og hvordan fremkalder butikkerne billederne, hvis man gerne vil have

snip

Hej Thomas

Hvis jeg forstår dig rigtig så er du nød til at få filmen fremkaldt via
kemi, herefter scannes filmen så den kan sendes over i computeren.

Den samme procedure foretages hos fotohandleren, hvis han skal fremkalde din
film

Leif Elsborg
www.elsborg1.dk
Leif@NOSPAMelsborg1.dk (husk fjern NOSPAM)

Fra : nyrup

Dato : 30-11-04 20:58

Er det ikke bare en film-scanner du efterlyser?!
Dem findes der en del af specielt canon, nikon og minolta laver nogle gode
film-scannere...

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 30-11-04 21:19

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.dk> wrote in message
> Er det ikke bare en film-scanner du efterlyser?!
> Dem findes der en del af specielt canon, nikon og minolta laver nogle gode
> film-scannere...

Måske. Ved jeg ikke hvad det hedder Man kan KUN fremkalde billeder i et
mørkekammer med væsker?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-11-04 23:44

"Thomas Schreiber" <its_not@working.com> wrote in message
> "nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.dk> wrote in message
> >

> Måske. Ved jeg ikke hvad det hedder Man kan KUN fremkalde billeder i
et
> mørkekammer med væsker?

Negativerne skal fremkaldes i fuldstændigt mørke og fremkaldes i en tank når
filmen er fremkaldt og tørret kan den køres igennem en filmscanner så man
har billederne på computeren.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004