Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
1.4 X TC
Fra : Søren Koch

Dato : 25-11-04 14:05

Jeg har hørt at man ved at sætte tape på nogle af polerne i en converter kan
man snyde kameraet til
at tro at der ikke er en converter på.

Er der nogen der ved hvordan det skal gøres og hvilke poler man skal dække
til ?

M.v.h.

Søren Koch

Fra : max[dk]

Dato : 25-11-04 14:13

> Jeg har hørt at man ved at sætte tape på nogle af polerne i en converter
kan
> man snyde kameraet til
> at tro at der ikke er en converter på.

Hvorfor vil du snyde dit kamera?

/Max

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-11-04 14:15

max[dk] wrote:

> Hvorfor vil du snyde dit kamera?

For at få det til at forsøge sig med en autofokusering.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-11-04 17:20

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
> deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen
+++++++++++++++++++

Hej Morten.

Virker autofokus da ikke med en telekonverter?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : HKJ

Dato : 25-11-04 17:27

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Virker autofokus da ikke med en telekonverter?

Det afhænger af kamera og telekonverter:

Canon: Blænde må ikke være mindre end 5.6

Nikon: Objektiv skal være med AFS

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-11-04 16:00

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det afhænger af kamera og telekonverter:
>
> Canon: Blænde må ikke være mindre end 5.6
>
> Nikon: Objektiv skal være med AFS
++++++++++++++++++++++++++++++

Ok, takker for svaret.

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-11-04 18:40

HKJ wrote:
> "Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in
> message news:41a605fe$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det afhænger af kamera og telekonverter:
>
> Canon: Blænde må ikke være mindre end 5.6
Ikke nødvendigvis mindre - men højst 5,6. Der er vist nogle af de dyrere
modeller der kan acceptere op til blænde 8.

> Nikon: Objektiv skal være med AFS
Næeh, jeg havde et 80-400, og det fokuserede fint med telekonverter, og det
er ikke et AFS-objektiv.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-11-04 11:03

Morten Wartou wrote:

> Næeh, jeg havde et 80-400, og det fokuserede fint med telekonverter,
> og det er ikke et AFS-objektiv.

Hvilken TC?

vh
Jan

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-11-04 11:50

Jan Bøgh wrote:

> Hvilken TC?

Kenko TelePlus 300 1.4x og 2x. Selv sat sammen kunne de klare autofokusering
hvis der var ekstremt meget lys. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-04 12:26

In article <fWYpd.48$y06.19@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:

> Kenko TelePlus 300 1.4x og 2x. Selv sat sammen kunne de klare autofokusering
> hvis der var ekstremt meget lys. :)

De er jo kendt for at virke med alle objektiver, og ikke at
fortælle videre til kameraet at blændeåbningen er skrumpet.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-11-04 17:02

Povl H. Pedersen wrote:
> In article <fWYpd.48$y06.19@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:

> De er jo kendt for at virke med alle objektiver, og ikke at
> fortælle videre til kameraet at blændeåbningen er skrumpet.

Er der lys nok, er der vel heller ikke meget ide i at huset skulle 'forbyde'
AF.
Man kunne mene at dybdeskarpheden ved små blænder blev for stor, men på den
anden side vil TC'ere jo typisk blive brugt i telesituationer, hvor DOF vil
være ganske lille i forvejen.

vh
Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-11-04 16:59

Morten Wartou wrote:

> Kenko TelePlus 300 1.4x og 2x. Selv sat sammen kunne de klare
> autofokusering hvis der var ekstremt meget lys. :)

Det vil sige, at den mekaniske forbindelse (skruetrækker-i-kærv)fra motoren
i huset til objektivet er ført igennem TC'en?

Det er den så vidt jeg kan forstå ikke i Nikons egen TC.

I øvrigt synes jeg kun at have hørt godt om Kenko's 300 Teleplus.

vh
Jan

Fra : Morten Wartou

Dato : 28-11-04 17:59

> Det vil sige, at den mekaniske forbindelse (skruetrækker-i-kærv)fra
> motoren
> i huset til objektivet er ført igennem TC'en?
Jeps.

> Det er den så vidt jeg kan forstå ikke i Nikons egen TC.
Det skal jeg ikke udelukke den ikke er.

> I øvrigt synes jeg kun at have hørt godt om Kenko's 300 Teleplus.
Den var også ganske fin.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-11-04 14:15

Søren Koch wrote:
> [...]
> converter kan man snyde kameraet til
> at tro at der ikke er en converter på.
>
> Er der nogen der ved hvordan det skal gøres og hvilke poler man skal

Hvis det er en Canon: i den ende hvor objektivet monteres, tapes de tre
kontakter der er længst til højre til.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Søren Koch