Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta vs. Fujifilm kamera ??
Fra : Peter

Dato : 25-11-04 12:07

Hej.

Hvilket kamera skal jeg gå efter og hvorfor ??

Jeg er nede på disse to, hvor mit budget passer:
Dette 6x zoom:
Fujifilm FinePix S3500

Eller dette 10X zoom:
Konica Minolta DiMAGE Z2

Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp til dette.....
Umidelbart helder jeg til Fuji´en, da den virker mere robust, men er der
andet jeg skal tænke på ??

Mvh.
Peter

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-11-04 12:23

"Peter" <1@a.dk> wrote in message news:U%ipd.962$Y26.431@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp til dette.....
> Umidelbart helder jeg til Fuji´en, da den virker mere robust, men er der

Jeg har haft god erfaring med Fuji, og det jeg kan se på dette her er at det
må være godt nok. Dog har jeg hørt mange rigtige gode omtaler om Minoltaen,
det Z2 leverer nogle flotte billeder og det er sandelig også robust nok.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Peter

Dato : 25-11-04 12:27

Hej.

> Dog har jeg hørt mange rigtige gode omtaler om Minoltaen,
> det Z2 leverer nogle flotte billeder og det er sandelig også robust nok.

Det er også bare sådan en umidelbar vurdering, jeg har haft begge kamera i
hånden, og min vurdering var at Fuji´en var mere "krammet".....

Men jeg kan jo tage fejl.......

Mvh.
Peter

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-11-04 12:54

"Peter" <1@a.dk> wrote in message news:vijpd.1236$Ku6.619@news.get2net.dk...
> Hej.

> Det er også bare sådan en umidelbar vurdering, jeg har haft begge kamera i
> hånden, og min vurdering var at Fuji´en var mere "krammet".....

Ja det vil jeg godt give dig ret i. Men det er også lidt hvad man skal bruge
det til. Skal man fotografere lidt inden-/udendørs og har allers altid sit
kamera i en taske så er Z2 et godt bud, har man mere kameraet fremme og er
der risiko for at det får nogle små stød og skrammer vil jeg nok hælde til
Fuji. Begge leverer gode billeder og jeg vil endda sige at Z2 giver en
anelse bedre billeder og så har den mere i zoom. Så hvad skal du bruge det
til?

> Men jeg kan jo tage fejl.......

Ja det kan jeg jeg jo også, det kan ske for alle

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-11-04 12:23

> [...]
>
> Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp til dette.....
> Umidelbart helder jeg til Fuji´en, da den virker mere robust, men er der

Det er nok mere et spml om menuer. Jeg er ultra glad for mit Fuji S7000 -
især pga de nemme menuer.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

"Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på vandet
her hvor jeg skal fiske!"