Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon foto printere
Fra : Kurt Sorensen

Dato : 25-11-04 11:10

Står over for at skal købe en fotoprinter. Har indledningsvis kastet
min kærlighed på disse 3 printere fra Canon :

Canon Pixma ip5000 : 9600x2400 dpi, 1 pico, 5 patroner til 1.491,-

Canon Pixma ip8500 : 4800x2400 dpi, 2 pico , 8 patroner til 2.820,-

Canon I9950 : 4800x2400, 2 pico , 8 patroner, A3+ print til 4.575,-

(Priser fra edbpriser 25/11)

Mine tvivl går bla. på følgende :

5000'eren har en større opløsning end de to andre modeller, som til
gengæld har Chromatplus (to eksra patroner) hvad ville I vælge ?

9950´eren har mulighed for print i A3 størrelse, er det jeres erfaring
om det kan betale sig i forhold til at få fremkalt hos en
fotohandleren ?

Evt andre forhold, som I mener kan have betydning ?

venlig hilsen

Kurt

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-11-04 11:53

"Kurt Sorensen" <kurt.sorensen@vip.cybercity.dk > wrote in message
> [...]
>
> 5000'eren har en større opløsning end de to andre modeller, som til
> gengæld har Chromatplus (to eksra patroner) hvad ville I vælge ?

I mit tilfælde ville jeg gå efter 5000, da jeg har en 4000 som ligeledes har
5 patroner og jeg syntes helt klart at det er pænt nok til mig. Hvis man
virkelig er kritisk og syntes man vil have de ekstra farver så kan man godt
gå efter 8500, men det kommmer meget an på. Jeg er godt tilfreds med min
IP4000, den kan det den skal og den printer Canont flot

> 9950´eren har mulighed for print i A3 størrelse, er det jeres erfaring
> om det kan betale sig i forhold til at få fremkalt hos en
> fotohandleren ?

Hvis ikke man kommer til at bruge A3 er det overkill. Prisen for et A3
foto-papir kombineret med blækket der bruges ligger ca. omkring det man får
det til hos en forhandler, men farverne bliver bedre hos forhandleren og det
kan kun ses hvis man er MEGET kritisk

> Evt andre forhold, som I mener kan have betydning ?

Ikke der skulle have betydning. Mit råd: HVis du kommer til at bruge A3
meget, så gå efter i9950, hvis du vil være meget kritisk ved små
fotoudprint, så gå efter 8500, vil du have virkeligt flotte udskrifter, men
ikke betale så meget så gå efter 5000. Alternativt, hvis man er øm i
baglommen så kunne du kigge på 4000, der jo har samme features som 8500
bortset fra at den kun har 5 patroner.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Johnny B 2000

Dato : 26-11-04 07:13

jeg har købt canon's ip5000 og den er jeg meget glad for ... og der kan
købes uorg. patroner til 180,- inkl. porto for alle 5 patroner
- org. patroner koster vist nok 129,- stk.

den har 1 bakke (lukket ) til alm. papir ( eller hvad men vælger at lægge
deri ) samt en "flop op" hvis man lige skal printe på noget andet ( der
sidder en vælger knap på front )
- den printer også flot på cd/dvd skiver
- den er meget støjsvag og skriver meget hurtigt.
- udskrifterne er hamrende flotte

mit valg stod imellem canon ip5000 og epson r300, men efter at have læst en
artikel på toms hardware, var jeg ikke i tvivl ... Valget er og blev canont
ip5000

men lad høre fra dig når dit valg er truffet ....

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-11-04 07:20

In article <41a6c954$0$86755$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Johnny B 2000 wrote:
> mit valg stod imellem canon ip5000 og epson r300, men efter at have læst en
> artikel på toms hardware, var jeg ikke i tvivl ... Valget er og blev canont
> ip5000

Er der kortlæser m.m. i ip5000 ? For ellers skal du sammenligne den
med Epson R200.

Har selv en Epson RX500 (alt-i-en med r200/r300 print engine), som
har en suveræn kvalitet når man lader Photoshop styre alt output.

Fra : Mads

Dato : 26-11-04 10:10

On Fri, 26 Nov 2004 06:20:04 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>Er der kortlæser m.m. i ip5000 ? For ellers skal du sammenligne den
>med Epson R200.

Nej, kortlæser er først med i Pixma 6000 modellen, men de har
alle sammen en Pictbridge port og kan dermed sluttes direkte
til de fleste moderne digitalkameraer og printe ud derfra.

mvh Mads

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-11-04 17:00

In article <iisdq090d4veogbot7413b893s07ipja8p@4ax.com>, Mads wrote:

> Nej, kortlæser er først med i Pixma 6000 modellen, men de har
> alle sammen en Pictbridge port og kan dermed sluttes direkte
> til de fleste moderne digitalkameraer og printe ud derfra.

Så er det R200 du skal sammenligne med ip5000.
Den er lidt billigere. 895,- vs 1490,-.

Canon er dog lidt billigere i drift. Kvaliteten er i top
på begge. Så det er vist næsten lige meget hvilken af dem man
vælger.

Fra : Johnny B 2000

Dato : 26-11-04 21:38

skal vel ikke sammenligne printere pga. kortlæsere, men hvordan printeren
printer ¿¿¿???

ip6000D har display og kortlæser, men den er stadig ikke bedre end ip5000

--

meddelelse news:slrncqdip0.1bo.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...