Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kamera ... men hvilket
Fra : Flemming Lindbaum

Dato : 24-11-04 17:46

Hej NG

Jeg skal tage nogle billeder af blomsterbuketter / dekorationer som min kone
producerer ...

De skal både kunne printes og vises på WEB i god kvalitet.

Det kamera jeg skal anskaffe skal altså primært bruges til stilbilleder ...
hvad vil I anbefale ?

/FOF

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-11-04 18:54

Flemming Lindbaum wrote:
> Jeg skal tage nogle billeder af blomsterbuketter / dekorationer som
> min kone producerer ...

Det kan stort set alle kameraer med 2-3 mpixel til en pris af 1500 kr og
opefter......

> De skal både kunne printes og vises på WEB i god kvalitet.

Samme svar - hvor store billeder ?

> Det kamera jeg skal anskaffe skal altså primært bruges til
> stilbilleder ... hvad vil I anbefale ?

Kommer helt an på dine behov - du kommer nok til at fortælle nærmere, hvad
du har brug for - og hvor meget du vil ofre på sagen ?

Gå evt ind på www.edbpriser.dk og tast et maximumbeløb - og se hvad du kan
få for de penge - og vælg så et mærkevarekamera f.x. Canon, Nikon, Olympus
eller tilsvarende - så er du nogenlunde sikker på et godt kamera.

Megapixel skal du ikke stirre dig blind på - der findes dårlige 4
mpixelkameraer, der er dårligere end gode 2 mpixel kameraer pga dårlig
optik......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Flemming Lindbaum

Dato : 24-11-04 20:47

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Megapixel skal du ikke stirre dig blind på - der findes dårlige 4
> mpixelkameraer, der er dårligere end gode 2 mpixel kameraer pga dårlig

Jeg har forestillet mig at printe i A4 .... har adgang til en prof printer.
Det skal nok være et kamera som jeg nemt kan få stativ til og har
forestillit mig at ofre omkring 2500 incl stativ

Fra : Brian Lund

Dato : 24-11-04 21:25

> [...]
> Det skal nok være et kamera som jeg nemt kan få stativ til og har
> forestillit mig at ofre omkring 2500 incl stativ

Okay, for at printe på A4 skal du minimum have 3Mpixel, og mange vil nok
mene du skal have meget mere, men det kommer an på om det skal være god
kvalitet, eller om det skal kunne nærstuderes ;)

Kig på Canon Powershot A85 (~2000 kr), jeg har selv et A75 og det er et
ganske udemærket kamera!
Der er også et hul så man kan skrue den på et stativ, dog i plastic, men
indtil videre er det ikke lykkedes mig at ødelægge det :) - Og jeg bruger
bare et stativ fra et gammelt videokamera...

Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-11-04 23:14

"Flemming Lindbaum" <flemmingFJERN@DETTElindbaum.dk> skrev i en meddelelse >
Jeg har forestillet mig at printe i A4 .... har adgang til en prof printer.
> Det skal nok være et kamera som jeg nemt kan få stativ til og har
> forestillit mig at ofre omkring 2500 incl stativ

Canon Axx modellerne er værd at kigge på - de tager gode billeder og kan
vist findes i den prisklasse.

4 mpixel er fint til A4 billeder og 3 mpixel er acceptabelt.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-11-04 22:17

Flemming Lindbaum wrote:

> [...]
>
> De skal både kunne printes og vises på WEB i god kvalitet.
>
> Det kamera jeg skal anskaffe skal altså primært bruges til stilbilleder ...

Følgende er taget med Canon S1 IS

http://www.carben.dk/carsten/IMG_0010.jpg
http://www.carben.dk/carsten/IMG_0011.jpg
http://www.carben.dk/carsten/IMG_0012.jpg

Med den rette belysning og fotostudio-opstilling kunne billederne blive
bedre.

Canons eget eksempel-billede kan du se her:
http://web.canon.jp/Imaging/pss1is/sample-e.html

Billede 4, 6 og 7 kan have din interesse.

mvh

Carsten Riis, ejer af s1 IS