Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt skud fra dagens tur
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-11-04 20:57

Er de bedst i s/h eller i farve, eller er de alle lige til papirkurven?

http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_011_bw.jpg
http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_011_color.jpg

http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_058_bw.jpg
http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_058_color.jpg

http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_065_bw.jpg
http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_065_color.jpg

Kan i øvrigt se at jeg måske burde overveje at sætte mig lidt ind i Raw
funktionen i mit kamera... og alle de andre funktioner

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-04 21:13

In article <41a0f308$0$33731$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:
> Er de bedst i s/h eller i farve, eller er de alle lige til papirkurven?
>
> http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_011_bw.jpg
> http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_011_color.jpg

Klart bedst i farver. sh skriger for meget. Mangler dog mere
tegning i himlen.

> http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_058_bw.jpg
> http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_058_color.jpg

Her bidrager farverne ikke. Så den sh. Personerne i billedet
generer. Det samme gør kirken i baggrunden. Og lysmasten.

> http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_065_bw.jpg
> http://schreiber.se/pics/skovtur_2111_2004_065_color.jpg

Dette billede siger mig ikke noget. Det nærmeste en stemning
er farvebilledet, da man her kan se den gule farve fra den lave sol.

> Kan i øvrigt se at jeg måske burde overveje at sætte mig lidt ind i Raw
> funktionen i mit kamera... og alle de andre funktioner

Ja. Har du fået opgraderet ? Den for store dybdeskarphed indikerer
at du stadig har et kompakt digicam.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-11-04 21:32

> [...]
> er farvebilledet, da man her kan se den gule farve fra den lave sol.

> Ja. Har du fået opgraderet ? Den for store dybdeskarphed indikerer

Tak for kritikken. Nej, har ikke fået opgraderet, og gør det nok heller
ikke. Vil hellere købe fiskegrej eller et Canon MX2 Mit kamere dækker
fint mine behov for nu.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-11-04 21:28

Thomas Schreiber wrote:

> Er de bedst i s/h eller i farve, eller er de alle lige til papirkurven?

Tja... når jeg ser på disse billeder, så kommer jeg til at tænke på,
om de skulle stamme fra det eksperiment, hvor man gav aberne i
zoologisk have nogle engangskameraer at lege med...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-11-04 21:39

> Tja... når jeg ser på disse billeder, så kommer jeg til at tænke på, om de
> skulle stamme fra det eksperiment, hvor man gav aberne i zoologisk have
> nogle engangskameraer at lege med...

Ja naturligvis gør du det.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Henrik L. S.

Dato : 21-11-04 23:40

Flot svaret, Thomas! Det er vel det, man kalder; at sende aben videre ).
Kan bedst lide de sort-hvide udgaver af billederne, specielt 058 og 065,
som får en lidt "hold kæft, hvor er der trist og øde her i
forstaden"-stemning. dit 011-billede siger mig ikke lige noget.

-og til Niels; hvor var det lige, at den konstruktive kritik blev af? Der er
sgu da ingen, der bliver bedre til at tage gode billeder ved at få serveret
sådan en gang baljepis!
Du har i andre sammenhæng vist, at du sagtens kan bidrage med noget sagligt
velfunderet viden her i NG, såå....? Giv dog noget brugbar feedback!

Venlig hilsen
Henrik L.S. (AMATØRfotograf, som også ejer et S-7000, og er ganske
tilfreds).

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-11-04 16:25

> [...]
>
> Venlig hilsen
> Henrik L.S. (AMATØRfotograf, som også ejer et S-7000, og er ganske

Tak for kritikken Har du nogle skud du vil dele, der er taget med dit
s7k?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Henrik L. S.

Dato : 22-11-04 19:06

Jeg arbejder på det! Synes sgu ikke selv, at jeg -endnu- kan levere noget,
der kan være af vældig interesse for andre (det er primært blevet til lidt
solnedgange o.lign. , samt en nærmest uendelig mængde snapshots af mine
unger!). Jeg skal også lige blive lidt bedre til ikke altid bare stille
kameraet på AUTO og så bare fyre løs!! Ska' nok lægge noget op, når det er.
Venlig hilsen
Henrik L.S.