Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skriveplade
Fra : Knud Langelund

Dato : 21-11-04 20:37

Hej alle

Jeg søger en elektronisk skrive/tegneplade m. pen.
Hvad hedder sådan en tingest og hvor kan man erhverve den?
Hvilket mærke skal man søge efter?

Mvh
Knud

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 21-11-04 21:01

"Knud Langelund" <sletfam.langelund@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Jeg søger en elektronisk skrive/tegneplade m. pen.
> Hvad hedder sådan en tingest og hvor kan man erhverve den?
> [...]

Hej Knud,

Sådan en "tingest" hedder en digitizer. Du kan søge på
http://www.edbpriser.dk
under hardware>> digitizere....

God jagt.

Mvh. Renate, der selv gerne vil vide, hvilket mærke man skal gå efter. Det
er jo snart jul

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 21-11-04 21:13

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> God jagt.
>
> Mvh. Renate, der selv gerne vil vide, hvilket mærke man skal gå efter. Det

Jeg bruger en Wacom Intuos 2 A4 og den er jeg rigtigt godt tilfreds med.
Kan anbefales.

Mvh
Ole

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-04 21:16

In article <cnqqmv$avm$1@news.net.uni-c.dk>, Knud Langelund wrote:
> Hej alle
>
> Jeg søger en elektronisk skrive/tegneplade m. pen.
> Hvad hedder sådan en tingest og hvor kan man erhverve den?
> Hvilket mærke skal man søge efter?

Der er kun 1 mærke der er godt. Det er Wacom. Har selv en Graphire 3.
Den kan tracke pennen 1 cm fra pladen tror jeg. Den helt billige
voluptious eller hvad den nu hedder kun 5 mm, og de dyrere 2 cm.

De andre mærker er ofte nede på de 5mm, og kan have aftastnings-
problemer. Dvs lav nøjagtighed. De fleste andre end Wacom har også
batterier i pennen. Wacom har en passiv pen (eller også er det RFID
agtigt).

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 22-11-04 22:37

"Knud Langelund" <sletfam.langelund@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg søger en elektronisk skrive/tegneplade m. pen.
> Hvad hedder sådan en tingest og hvor kan man erhverve den?
> Hvilket mærke skal man søge efter?

Wacom er klart den bedste, men mindre kan også gøre det, Trust og Medion
laver modeller der ikke koster helt så meget, kender flere der har en stor
dyr Wacom til at stå i kassen, da de ikke kan forligne sig med den
arbejdsmåde der er med en sådan tegneplade.

Køb evt en billigt A5 model, for at se om du kan lide at arbejde med plade,
og kan du det så kan du købe en lækker A3 Wacom model, men den er dyr at
købe hvis du hurtigt stopper med at bruge den.

Bruger pt selv en kæmpe Medion model fra Aldi lige for tiden, den er god, og
så kostede den under 300 kr.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk