Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS-300D.. Hvad er der med?
Fra : Peer K

Dato : 20-11-04 15:09

Hej,

Jeg sad og kiggede på
http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=235197234220&DS=1&TS=2003070960

Men hvad er der med? Skal jeg have et cfkort og batteri udover det,
eller hvad?

Fra : Nogen

Dato : 20-11-04 15:30

"Peer K" <pk@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad er der med? Skal jeg have et cfkort og batteri udover det, eller

Blot et CF-kort og evt. UV-filter til obtik.
Der batteri + lader og diverse kabler med.
God fornøjelse med legetøjet.

Fra : Erik W.

Dato : 20-11-04 15:41

> [...]

070960

> Men hvad er der med? Skal jeg have et cfkort og batteri udover det,

Batteriet følger med. Men kortet skal du købe for sig.

Mvh Erik

Fra : Peer K

Dato : 20-11-04 17:09

Erik W. wrote:
> http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=235197234220&DS=1&TS=2003
> 070960
>
> Batteriet følger med. Men kortet skal du købe for sig.

Okay, tak for det.. Hvordan er batteri-levetiden?

Hvordan er kvaliteten på den linse, der følger med?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-04 00:27

Peer K wrote:
> Okay, tak for det.. Hvordan er batteri-levetiden?

4-500 billeder uden flash.. kig på batterier.dk, de har ok
uorginale batterier.

> Hvordan er kvaliteten på den linse, der følger med?

Mange siger den er frygtelig, jeg er ikke enig..
Hvis der er lys nok er den sådan set glimrende.

Disse er taget med den EF-S 18-55:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-09/2004-09-28/CRW_4912.jpg
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-11/2004-11-11/CRW_7515.jpg
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-09/2004-09-26/CRW_4892.jpg

Der er sikkrt nogle bedre i mit galleri, men jeg kan ikke lige komme
på nogle.

// Hans, der er kommet hjem fra Rammstein-koncert for 40min siden.
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Peer K

Dato : 21-11-04 15:17

Hans Joergensen wrote:
> Mange siger den er frygtelig, jeg er ikke enig..
> Hvis der er lys nok er den sådan set glimrende.

Okay... Hvad skal jeg købe som alternativ, hvis jeg får lyst til det?
Skal være i en rimelig prisklasse, hvis det kan lade sig gøre

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-04 15:50

In article <41a0a367$0$263$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Peer K wrote:

> Okay... Hvad skal jeg købe som alternativ, hvis jeg får lyst til det?
> Skal være i en rimelig prisklasse, hvis det kan lade sig gøre

Det kommer an på hvor langt det skal række. Hvis du vil have et zoom
objektiv ved siden af, så Canon 75-300mm som handles brugt til 1000-1500 kr,
alternativts har Sigma en 75-300mm Super Macro APO et eller andet der er
dyrere, men bedre.

Hvis du skal have et universalobjektiv, så er vi en del der har købt
Canon 28-135mm IS USM, som er godt og har billedstabilisering. Men det
er dyrere. Er en af de bedste zooms i den billige serie.

Hold dig fra Canon's L (Luksus) og Sigma's EX (EXpensive) serie,
for når du først har prøvet kvalitetsglas, så vil du ikke længere
være tilfreds med det billige glas.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-04 16:33

Peer K wrote:
> Okay... Hvad skal jeg købe som alternativ, hvis jeg får lyst til det?
> Skal være i en rimelig prisklasse, hvis det kan lade sig gøre

En EF 50 f1.8 II kan anbefales.. det er en fast optik, altså ikke
zoom.. men den hiver en fandens masse lys ind, tegner fint skarpt og
koster kun omkring 800kr fra ny pt.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Peer K

Dato : 21-11-04 17:58

Hans Joergensen wrote:
> En EF 50 f1.8 II kan anbefales.. det er en fast optik, altså ikke
> zoom.. men den hiver en fandens masse lys ind, tegner fint skarpt og
> koster kun omkring 800kr fra ny pt.

Er det sådan en her, du mener?

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={0884D0BF-E5CA-4653-95F1-849F42D0BC6C}&SESSIONID=223217211204&DS=1&TS=2105561216&type=focus&doctype=article&focus=284141&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-04 18:03

Peer K wrote:
> Er det sådan en her, du mener?

Præcis.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 22-11-04 21:40

Peer K wrote:

> [...]
>
> http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={0884D0BF-E5CA-4653-95F1-849F42D0BC6C}&SESSIONID=223217211204&DS=1&TS=2105561216&type=focus&doctype=article&focus=284141&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

Nemlig Peer. Sådan en SKAL du ha' til dit 300d.

Mvh
Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-11-04 21:47

Peter Holm wrote:
> Nemlig Peer. Sådan en SKAL du ha' til dit 300d.

Med mindre man naturligvis springer på en EF 50 f1.4 :) men den
koster jo så ca. 3-4x så meget.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 21-11-04 03:21

> Okay, tak for det.. Hvordan er batteri-levetiden?

omtrent 600 billeder er min erfaring.

> Hvordan er kvaliteten på den linse, der følger med?

Faktisk ok, den føles som billigt skrammel, men tager ganske udemærkede
billeder.

mvh Tommy Fer

Fra : den ægte fotomand

Dato : 21-11-04 15:47

"Tommy Fer" <NOSPAM@FOTOFer.dk> skrev i en meddelelse

> "Peer K" <pk@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=235197234220&DS=1&TS=2003

> omtrent 600 billeder er min erfaring.

Hmm det var ikke meget for et sæt genopladelige batterier.

Vh Per

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-04 16:34

den ægte fotomand wrote:
> Hmm det var ikke meget for et sæt genopladelige batterier.

Det er ikke et sæt, det er et specielt batteri..

I øvrigt må du huske på at et digital-kamera har en forholdsvist
kraftig CPU der også bruger noget strøm, lige som det også bruger
strøm at gemme på flashkortet.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv