/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
3x sp vedr GOLF II
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 02-12-04 21:03

Hej NG

Min gamle golf II, 1,6 fra '89 er blevet lidt (meget) underlig!!!

Der er følgende galt..

1. ved koldstarter (helt kold, når den ikke har kørt i mere end 8 timer)
så starter den fint, men dør med det samme igen, dog kan man dog holde
den igang på gassen, efter ca. 1 min kører den så normalt...

2. Den er også begyndt at miste trækkraften når man kørt ca 20-30
minutter med varieret hastighed, den gør det samme efter ca 45 min hvis
man kører med konstant hastighed... først så mister den trækkraft, så
bliver det gradvis værre og værre og tilsidst begynder den meget dårligt
(ikke på alle cylindre) og tlisidst sætter den helt ud..
Når man så har holdt med motoren slukket i 2-3 min kører den helt
normalt i en tilsvarende periode... o.s.v. o.s.v..

3. Den er begyndt at bruge meget benzin den kører 9-10 km/l !


Jeg har selv en teori om at der noget galt med vakuumbeholderen eller
nogle af forbindelserne (slangerne) mellem denne og karburatoren...

Er der nogle i NG som har oplevet noget ligende eller har et
kvalificeret bud? Og står jeg med et problem eller der måske flere ting
galt?

BTW: laderegulatoren har også lige været stået af og kan muligvis og
have ødelagt noget elektrisk eller??


M.v.h.
Thore Jensen


 
 
Ukendt (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-12-04 21:10



> Jeg har selv en teori om at der noget galt med vakuumbeholderen eller
> nogle af forbindelserne (slangerne) mellem denne og karburatoren...
>
> Er der nogle i NG som har oplevet noget ligende eller har et kvalificeret
> bud? Og står jeg med et problem eller der måske flere ting galt?

Da min gamle Sierra lave et nummer som passer på din beskrivelse, viste det
sig at være en mørnet benzinslange. Revnerne i slangen var så små at
benzinen ikke kunne komme ud, men den kunne suge luft ind.

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 02-12-04 22:01


"SmaRTrxxv" <glemdet@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle i NG som har oplevet noget ligende eller har et kvalificeret
> bud?

Jeg har hørt et lokums-rygte om at den har noget gummi_etellerandet, så den
suger falsk luft. Det skulle vise sig ca. sån'.



SmaRTrxxv (02-12-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 02-12-04 22:47

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "SmaRTrxxv" <glemdet@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
>
>>Er der nogle i NG som har oplevet noget ligende eller har et kvalificeret
>>bud?
>
>
> Jeg har hørt et lokums-rygte om at den har noget gummi_etellerandet, så den
> suger falsk luft. Det skulle vise sig ca. sån'.
>
>
Jep. karburatorflangen.. den fejler dog ikke noget i mit tilfælde...

Thore


peter (02-12-2004)
Kommentar
Fra : peter


Dato : 02-12-04 23:20


"
>
> 1. ved koldstarter (helt kold, når den ikke har kørt i mere end 8 timer)
> så starter den fint, men dør med det samme igen, dog kan man dog holde
> den igang på gassen, efter ca. 1 min kører den så normalt...
>
> 2. Den er også begyndt at miste trækkraften når man kørt ca 20-30
> minutter med varieret hastighed, den gør det samme efter ca 45 min hvis
> man kører med konstant hastighed... først så mister den trækkraft, så
> bliver det gradvis værre og værre og tilsidst begynder den meget dårligt
> (ikke på alle cylindre) og tlisidst sætter den helt ud..
> Når man så har holdt med motoren slukket i 2-3 min kører den helt
> normalt i en tilsvarende periode... o.s.v. o.s.v..
>
> 3. Den er begyndt at bruge meget benzin den kører 9-10 km/l !
>
>
>Jeg vil da komme med et gæt Det er en benzin motor vi snakker om ikke???


punkt 1 sikkert din pull down dåse den trækker i choker spjældet så det
ved start bliver åbnet lidt
denne dåse bliver ret tit utæt

punkt 2 lyder som karburator is som jo efter 2-3 min er smeltet igen hvor
efter bilen kører fint igen
er slanger til varm luft sat på og virker spjældet til varm luft

punkt 3 justering nye tændrør kabler osv osv



Thomas Rasmussen (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 03-12-04 18:04

On Thu, 02 Dec 2004 21:03:24 +0100, SmaRTrxxv wrote:

> Hej NG
>
> Min gamle golf II, 1,6 fra '89 er blevet lidt (meget) underlig!!!
>
> Der er følgende galt..
>
> 1. ved koldstarter (helt kold, når den ikke har kørt i mere end 8 timer)
> så starter den fint, men dør med det samme igen, dog kan man dog holde
> den igang på gassen, efter ca. 1 min kører den så normalt...
>
> 2. Den er også begyndt at miste trækkraften når man kørt ca 20-30
> minutter med varieret hastighed, den gør det samme efter ca 45 min hvis
> man kører med konstant hastighed... først så mister den trækkraft, så
> bliver det gradvis værre og værre og tilsidst begynder den meget dårligt
> (ikke på alle cylindre) og tlisidst sætter den helt ud..
> Når man så har holdt med motoren slukket i 2-3 min kører den helt
> normalt i en tilsvarende periode... o.s.v. o.s.v..
>
> 3. Den er begyndt at bruge meget benzin den kører 9-10 km/l !

Som Peter skrev, så vil
1) kunne være din pulldowndåse på chokeren der er defekt. Problemet er
hvis den ikke virker korrekt, så får den får meget choker og dræbes
derfor effektivt. Prøv hvis du har mulighed for det, at hive luftfilter
af den og starte den, skynd dig ud til karb (der er med karburator ikke?)
og se på spjældet, hvis det er meget lukket, så prøv at åbne det med
fingrene, hvis den stiger i omdrejningerne (til normal tomgang) og får en
roligere tomgang, så er det enten din tomgang der ikke er justeret
korrekt, eller din pulldown dåse. Jeg har selv en defekt pulldown dåse,
men har ikke fået den skiftet, jeg har istedet justeret chokeren en smule
så den ikke kvæler motoren.

ang 2) så er det helt sikkert karburatoris, har det selv med min egen bil
(G2 1.6 fra 84 med aut.gear).

Ang 3) så ved jeg nu ikke om det er så meget endda, hvad kører du
normalt? Og hvad plejer du at køre om vinteren? Min egen G2'er kører
ikke 10km/l ved mit normale brug, nærmere mellem 8 og 9 (12km til og fra
arb. plus det løse) end ikke på motorvejen i dette kolde vejr vil den
køre over 11. (OK aut. sluger noget, men om sommeren kan jeg presse den
til 12-13 ved 100-130.

> BTW: laderegulatoren har også lige været stået af og kan muligvis og
> have ødelagt noget elektrisk eller??

Næh, medmindre det er med indsprøjtning eller lign. skummelt, så er der
skutte meget elektrisk i motorrummet

/thomas


rasmus (03-12-2004)
Kommentar
Fra : rasmus


Dato : 03-12-04 19:58



"SmaRTrxxv" <mailto:glemdet@nospam.dk> skrev i en meddelelse
"3x sp vedr GOLF II"

> Hej NG
>
> Min gamle golf II, 1,6 fra '89 er blevet lidt (meget) underlig!!!
>
> Der er følgende galt..
>
> 1. ved koldstarter (helt kold, når den ikke har kørt i mere end 8 timer)
> så starter den fint, men dør med det samme igen, dog kan man dog holde
> den igang på gassen, efter ca. 1 min kører den så normalt...
>
> 2. Den er også begyndt at miste trækkraften når man kørt ca 20-30
> minutter med varieret hastighed, den gør det samme efter ca 45 min hvis
> man kører med konstant hastighed... først så mister den trækkraft, så
> bliver det gradvis værre og værre og tilsidst begynder den meget dårligt
> (ikke på alle cylindre) og tlisidst sætter den helt ud..
> Når man så har holdt med motoren slukket i 2-3 min kører den helt
> normalt i en tilsvarende periode... o.s.v. o.s.v..
>
> 3. Den er begyndt at bruge meget benzin den kører 9-10 km/l !
>
>
> Jeg har selv en teori om at der noget galt med vakuumbeholderen eller
> nogle af forbindelserne (slangerne) mellem denne og karburatoren...
>
> Er der nogle i NG som har oplevet noget ligende eller har et
> kvalificeret bud? Og står jeg med et problem eller der måske flere ting
> galt?
>
> BTW: laderegulatoren har også lige været stået af og kan muligvis og
> have ødelagt noget elektrisk eller??
>
>
> M.v.h.
> Thore Jensen
>

hej thore. det er garenteret din choker der ikke virker ordenligt. det er en
mekanisk mekanisme lavet af en bimetal fjeder som ligger i en snegle form, der
hvor der går en lille kølevands slange op til kaburatoren i er lille hus på siden
af kaburatoren. der går ozze en slange retur igen ! den fjeder udvider sig i takt
med at kølevandet bliver varmere og slår gradvist mere og mere fra. den mekanisme
er kendt for at ikke fungere ordentligt, den hænger altid. så prøv at undersøge
den lidt ! jeg har en corolla 1,6 16v og den lavede ozze det nummer. og det viste
sig at det var chokeren der hang "den er så vacum styret på min bil" for den kørte
ozze fint når den var kold men begyndte at hugge og og sætte ud når den bliv varm
den kunne dårligt trække sig selv og gik hele tiden ud. det var simpelthen fordi
den fik alt for meget at leve af. ! hva angår falsk luft prøv at sprøjte med
caramba eller nogle ligende på alle vacumslanger og insugnings parkninger mens
motoren kører hvis der er en utæthed vil kunne høre det med det samme for
carambaen vil tætne i 2 sek og motoren vil køre godt i et øje blik. og check vacun
slange til bremseforstærkeren den går osse lige ved bukket ved manifjolset, og
check ventilen på slangen. mvh rasmus
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.91.164.136)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408645
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste