Benzin tilførslen i en peugeot 206
Fra : Jesper

Dato : 02-12-04 17:28

Hvordan foregår benzin tilførslen til motoren i en Peugeot 206? Er det
ren mekanisk når man trykker pedalen ned - eller er det også noget
bil-computeren styrer?

Mvh Jesper

Fra : Martin P.

Dato : 02-12-04 22:17

"Jesper" <jesper_spamtag@bone.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan foregår benzin tilførslen til motoren i en Peugeot 206? Er det
> ren mekanisk når man trykker pedalen ned - eller er det også noget
> bil-computeren styrer?

Det er ganske almindeligt "kabel træk". Man skal op i nogle dyrere
bilmodeller før de kører med e-gas.

- Martin

Fra : Martin P.

Dato : 02-12-04 22:28

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper" <jesper_spamtag@bone.dk> skrev i en meddelelse

Men det er selvfølgelig med elektronisk indsprøjtning, så du kan ikke kalde
det mekanisk.

- Martin

Fra : Jesper

Dato : 03-12-04 17:56

Kan du prøve og uddybe elek-indsprøjtning, hvad indebærer det?

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-12-04 17:50

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper" <jesper_spamtag@bone.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er ganske almindeligt "kabel træk". Man skal op i nogle dyrere
> bilmodeller før de kører med e-gas.

På f.eks. en 110 hk S16, mener jeg da at der er elektronisk speeder?!?
Potentiometeret sidder dog i motorrummet..

Selv min dødelige Fabia har elektronisk speeder, men det er måske også en
"dyrere bilmodel"

MVH
Kent Glerup