? om Mazda 626 2,2 GLX eller LX 1990-93
Fra : Frederik

Dato : 01-12-04 13:21

Nogen der kan sige noget om modellen?

Er man ligeså godt tjent med toliteren?

Mvh.

Frederik

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-12-04 14:13

Frederik skrev:

> Nogen der kan sige noget om modellen?
>
> Er man ligeså godt tjent med toliteren?

Min svigerforældre har haft begge. Idag har svigermor en 2.2i
Og den er ikke bedre end en 2.0...
Tværtimod sluger den mere benz...
En tur fra Lolland til Helsingør med campingvogn slugte stort set en hel
tank!

De ruster iøvrigt som en i hel... når vi taler de årgange....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : anders majland

Dato : 01-12-04 16:41

> Nogen der kan sige noget om modellen?

Jeg har kørt 100.000km i en fra 2000 til 2004 og da jeg solgte den havde den
gået 350000km. Mekanisk var den stadig i ganske fin stand og motoren brugte
ikke olie. Men jeg har fået skiftet ventilløfterme, og tandrem ved 300000

Hvis de ikke har fået supplerende rustbeskyttelse er de nok ved at være
rustet væk. Derfor jeg solgte min, da det ville blive for dyrt at at få
lavet rusten...

> Er man ligeså godt tjent med toliteren?

2,2'eren har lidt flere krafter (115hk) og ganske flot momentforløb (og
180NM)

Jeg har en "so wirds gemact" liggende der dækker modellerne, men kan ikke
huske specs på 2literen.

/A