Hvad vil i anbefale? - familiebil til < 80~
Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 30-11-04 22:29

Jeg er i den, vil nogen sikkert mene, heldige situation at jeg kan bruge op
til 800 000 kr på en ny bil. Kravene er ikke så meget til brændstoføkonomi
som til at det er plads og sikkerhed (jeg skal have to børn med). Diesel vil
sikkert være oplagt.

Mercedes og MPV'ere har jeg ikke så meget lyst til, men ellers så er
mulighederne åbne. Bilen skal iøvrigt købes fra helt ny.

Hvad vil i anbefale?

Fra : Cosworth POWER

Dato : 30-11-04 22:46

> Hvad vil i anbefale?

Uden tvivl - Audi A6 eller BMW 5-serie! Evt. i stc., dog må du så lige
vente nogle mdr. på A6'eren hvis det skal være stc. og den nye model. Du
kan købe en A6 2,4 m. 177hk til omkr. 575 tkr. og fylde den m. ikke reg.
pligtig udstyr, således du undgår beskatningen. Alt. en større motor, men
mod en større beskatning (forudsat der er tale om firmabil).

Glem Mercedes - der har været alt for mange problemer med dem.

Volvos S80 modellen er der, på det seneste, vist ikke udviklet ret meget på
og jeg vil tro den snart bliver afløst af en ny model.

VW har ikke en bil i den prisklasse udover Passat W8, men det er en umulig
bil.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Cosworth POWER

Dato : 30-11-04 22:52

> [...]
> den m. ikke reg. pligtig udstyr, således du undgår beskatningen. Alt. en
> større motor, men mod en større beskatning (forudsat der er

Se iøvrigt priser mv. her:
http://www.audi.dk/nyebiler/model/type/priserogteknik/default.asp?model=A6&type=Limousine

A6 3,0 V6 TDI koster desværre 795 tkr. - den var ellers oplagt.

A6 3,2 V6 FSI uden 4-hjulstræk til 750 tkr. kan også anbefales - den motor
bliver du tilfreds med! Er motoreffekt uden betydning, ville jeg vælge en
A6 2,4 V6 m. multitronic til 586 tkr.

BMW'en ser ud til at være lidt for dyr - du kommer desværre hurtig over de
800 tkr. hvis du skal have en 530D eller 530i.
http://www.bmw.dk/

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 23:36

> A6 3,0 V6 TDI koster desværre 795 tkr. - den var ellers oplagt.

Det er da også mindre end 800.000 kroner.

Jeg er i øvrigt helt enig med Thomas i, at den nye A6 ville være et oplagt
valg.

Hamrende lækker bil.

Stor klasse - stor kvalitet - god plads og god sikkerhed.

Dertil en rigtig god pris.

/Jan W Nielsen

Fra : mikkel paulsen

Dato : 01-12-04 19:25

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message news:<coipnf$1prp$1@news.cybercity.dk>...

> VW har ikke en bil i den prisklasse udover Passat W8, men det er en umulig
> bil.

Hvad med VW Touareg? Udgaven med 10 turbo diesel cylindere ville da
være oplagt, sikkerheden er i top og det er en stor bil. Den kan fås
til under 800.000 men også over!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-12-04 19:35

> Hvad med VW Touareg? Udgaven med 10 turbo diesel cylindere ville da
> være oplagt, sikkerheden er i top og det er en stor bil. Den kan fås
> til under 800.000 men også over!

Også når man skal have 2 børn med?

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 20:01

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Også når man skal have 2 børn med?

Jeg den kan faktisk nemt findes til langt over 800.000 :)

/Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 30-11-04 23:13

"Mette Tornager Eriksen" <invalid@invalid.INVALID> skrev i en meddelelse
> [...]
> brændstoføkonomi
> som til at det er plads og sikkerhed (jeg skal have to børn med). Diesel

Denne kunne være en oplagt mulighed - toppen af kransekagen, når vi snakker
sikkerhed:
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=3642

Koster 603.000,- som diesel. Dertil ville jeg vælge Xenon-forlygter,
metallak og baksensor - ialt kr. 22.000,-
Rent faktisk er der en del at hente i rabat iøjeblikket - helt op til
60.000,- at vælge ekstradstyr for.

Alternativt, hvis det skal være benzin, så denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=2250

En temmelig hurtig og komfortabel rejsevogn.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Elbarto

Dato : 30-11-04 23:43

> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=2250
>
> En temmelig hurtig og komfortabel rejsevogn.

Har prøvet benzineren dog ikke i stc.car
Utrolig lækker vogn masser af kræfter/træk,130kmt gear ned og vupti var man
forbi
En tur KBH-Stockholm føltes næsten kortere som turen Kolding-KBH i tog

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 00:30

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Har prøvet benzineren dog ikke i stc.car
> Utrolig lækker vogn masser af kræfter/træk,130kmt gear ned og vupti var
> man
> forbi

Gear'e ned? Hvo'f dog det?

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Elbarto

Dato : 01-12-04 10:54

> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det skaljeg sige dig

5Gear og 130kmt = o i ladetryk .... get my point?

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 11:48

> Det skaljeg sige dig
>
> 5Gear og 130kmt = o i ladetryk .... get my point?

Nope, for 5.gear og 130 km/t = FULDT ladetryk! Bilen har maks. moment
allerede ved 1800 rpm. Og ved 130 kører den med små 3000 rpm, så deeet...

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Mikael L

Dato : 30-11-04 23:14

> [...]
>
> Mercedes og MPV'ere har jeg ikke så meget lyst til, men ellers så er
> mulighederne åbne. Bilen skal iøvrigt købes fra helt ny.

En BMW 525i Touring. Fantastisk bil. Den koster 764.000kr.

Mikael

Fra : Aksel

Dato : 30-11-04 22:42

> [...]
>
> Mercedes og MPV'ere har jeg ikke så meget lyst til, men ellers så er
> mulighederne åbne. Bilen skal iøvrigt købes fra helt ny.

Audi A6 Avant

http://www.audi.dk/mereaudi/nyheder/nyheder_vis.asp?nyhedId=10273

Hilsen Aksel

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 01-12-04 14:39

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> "Mette Tornager Eriksen" <invalid@invalid.INVALID> skrev i en meddelelse

> Audi A6 Avant

Der lader til at være flest der anbefaler Audi og BMW, jeg er dog ikke helt
sikker på at jeg kan forene mig med de 'signaler' en BMW efterhånden sender
i Danmark. Audi er absolut en mulighed, Passat muligvis også, mens Volvo er
det jeg selv hældte til.

Hvad er pros and cons i en sammeligning imellem eksempelvis:

1) Audi A6 Avant 2,4 l (diesel)
2) Volvo V70 D5, 2,4 l
3) Passat Variant Highline 2.5 TDi V6

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 14:48

> [...]
> sender
> i Danmark. Audi er absolut en mulighed, Passat muligvis også, mens Volvo

Så er det godt du har din egen mening.

> Hvad er pros and cons i en sammeligning imellem eksempelvis:
>
> 1) Audi A6 Avant 2,4 l (diesel)

Det er ikke en diesel.

> 3) Passat Variant Highline 2.5 TDi V6

Gammel model, der skiftes næste år, med bedre komfort, sikkerhed o.s.v.

Du glemte Saab'en.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Lars

Dato : 01-12-04 15:57

Hej Mette,

"Mette Tornager Eriksen" <invalid@invalid.INVALID> wrote in message

> [...]
> helt
> sikker på at jeg kan forene mig med de 'signaler' en BMW efterhånden

Hmm.. Den nye BMW 5 serie er eller ret dejlig - men det er Audi'en nu altså
også!

> Audi er absolut en mulighed, Passat muligvis også, mens Volvo er
> det jeg selv hældte til.

Helt personligt syntes jeg både Audi og BMW "føles" bedre end Volvo, men det
er jo meget et temperamentsspørgsmål. Vi stod selv med nogenlunde
tilsvarnende "problemstilling" for nogen måneder siden, det var godt nok
lettere brugt vi var ude efter.

Vi havde først Volvo V70 D5 / BMW 530d Touring / Audi A6 Avant 2.5 TDI på
listen. Efter et par ture i en V70 blev vi ret hurtigt enige om at den var
ude igen af sådan nogen umålbare årsager, desuden læste jeg om flere der har
haft problemer med automatgearet i den hvor gearkassen ganske enkelt brød
sammen.

Så var der de to andre tilbage, og brugtmarkedet for dem er ENORMT i
Tyskland. Endte med at koncentrere os om BMW'en fordi vi begge syntes den er
meget lækker både inde og ude, den er rimelig diskret, ligger godt på vejen,
har en god stor motor og var til at købe inden for vores budget i meget
veludstyrede udgaver (læder, navigation, automatgear, xenonlys, osv). Da den
desuden alle steder blev omtalt som meget fejlfri og solid var det kun et
plus.

Jeg ved ikke, men syntes ikke at man ser mange af de store BMW'er der bliver
kørt at "unge mænd med anden etnisk oprindelse end dansk" og lignende som
nok er tilfældet med 3-serien og taxi-Mercedeser.

Men som sagt, det er jo nok et temperamentsspørgsmål - og begge er jo
absolut gode biler.

> Hvad er pros and cons i en sammeligning imellem eksempelvis:
> 1) Audi A6 Avant 2,4 l (diesel)
> 2) Volvo V70 D5, 2,4 l
> 3) Passat Variant Highline 2.5 TDi V6

Jeg ville vælge A6 - de nye modeller er rigtig lækre, gennemført pæne og har
fået megen ros rundt omkring. Og som nummer to ud af din liste ville jeg
vælge Passat'en, vel primært hvis du har nogen interesse i at bilen er lidt
billigere.

Da jeg ikke går ud fra (?) at du skal afholde driftsomkostningerne på bilen
burde du nok egentlig bare snuppe en tur i dem alle tre og så vælge den som
du syntes bedst om.

** Lars

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-12-04 09:43

En helt masse bits fra Mette Tornager Eriksen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hvad vil i anbefale?

Vi har alle vores hjertensmærker og personligt er jeg faldet for VW.

I den anledning syntes jeg at Passat Variant Highline 2.5 TDi V6 5Motion med
Tiptronic og 180 hk er en lækker slæde.
Den står i ca. 630.000,-

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Picture Yourself with a whore in New Orleans"
-- Frank Zappa: the Beatles Medley

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-12-04 09:55

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har alle vores hjertensmærker og personligt er jeg faldet for VW.
>
> I den anledning syntes jeg at Passat Variant Highline 2.5 TDi V6 5Motion

5Motion - er det den udgave, hvor bilen også har træk på reservehjulet?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-12-04 17:44

En helt masse bits fra Lars Frandsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> 5Motion - er det den udgave, hvor bilen også har træk på reservehjulet?

Nej det er udgaven med indbygget stavefejl. Der skulle have stået Pis'at ;)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Ja gu' fa'en er'd farligt"
-- Asger Reher som Grosser Steve Pikkerup i 'Ørkenens sønner'

Fra : Leonard

Dato : 01-12-04 10:23

Henrik Bøgh <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

>Passat Variant Highline 2.5 TDi V6 5Motion

OK, den bil trækker også på reservehjulet?

--
Leonard

Fra : Kristian

Dato : 01-12-04 16:35

Dit valg er selvfølgelig en SAAB..........................

Følg linket:
http://www.saab.dk/main/DK/dk/dyc5.xml?carid=3488

Kristian

Fra : Esben Zimmermann

Dato : 01-12-04 16:48

Hej!

I overser alle den ultimativfe luxusbil:

Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,
Lexus,

mvh Esben

Fra : Anders Christensen

Dato : 01-12-04 17:24

Esben Zimmermann wrote:
> Hej!
>
> I overser alle den ultimativfe luxusbil:
>
> Lexus,
[Snip en masse spam]

> mvh Esben
Nu var det jo også en familiebil hun var på jagt efter.

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 01-12-04 17:31

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [Snip en masse spam]

Jeg aner ikke om den holder sig inden for prisrammen - men jeg tror jeg
ville vælge en lexus rx300 - jeg har kørt en del i sådan en svinger i USA og
det er den fedeste bil jeg har kørt til alm. gadebrug. (diverse ferrarier
etc tæller ikke med i denne sammeligning)

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 23:11

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Dit valg er selvfølgelig en SAAB..........................
>
> Følg linket:
> http://www.saab.dk/main/DK/dk/dyc5.xml?carid=3488

Ja, bare lige med nogle andre fælge på....

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Peter Weis

Dato : 01-12-04 18:46

"Mette Tornager Eriksen" <invalid@invalid.INVALID> wrote:

> Jeg er i den, vil nogen sikkert mene, heldige situation at jeg kan
> bruge op til 800 000 kr på en ny bil. Kravene er ikke så meget til

Personligt har jeg altid godt kunnet tænke mig en Subaru. Med kanaljen her:

http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4876,

- får du godt 100.000 til over i budgettet til noget andet sjov, fx en
Picanto til din mand.

mvh
Peter

Fra : Jakob

Dato : 01-12-04 18:47

Mazda RX-8 !!!

mvh Jakob

Fra : Lars Holst

Dato : 01-12-04 20:04

"Mette Tornager Eriksen" <invalid@invalid.INVALID> said in

> [...]
>
> Mercedes og MPV'ere har jeg ikke så meget lyst til, men ellers så er
> mulighederne åbne. Bilen skal iøvrigt købes fra helt ny.

Mine bud er:

Alfa Romeo GT 3,2 V6 24V
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=3253
Stil

Alfa Romeo 166 3,2 V6 24V
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5041
Luksus

Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=3206
Sport

Jaguar S-type 2,7 D Classic aut.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5322
Aristokrati

Opel Signum 3,0 V6 CDTI Sport aut.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4728
Økonomi

--
Lars Holst

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-12-04 21:36

> Mine bud er:
>
> Alfa Romeo GT 3,2 V6 24V
>
> Alfa Romeo 166 3,2 V6 24V
>
> Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon
>
> Jaguar S-type 2,7 D Classic aut.
>
> Opel Signum 3,0 V6 CDTI Sport aut.

Fine biler, men værditabet er gigantisk på dem du lister op :(

Fra : Mogens

Dato : 01-12-04 21:42

> Fine biler, men værditabet er gigantisk på dem du lister op :(

Og?
Det er næppe med i overvejelserne...

Fra : Lars Holst

Dato : 01-12-04 22:53

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> said in news:cola07$15hq$1
@news.cybercity.dk:

> Fine biler, men værditabet er gigantisk på dem du lister op :(

Det er muligt.
Til gengæld er glæden ved at køre dem ubeskrivelig større end BMW eller
Audi.
Måske bortset fra Opel Signum.

Og hvad er vigtigere end livsglæde?

--
Lars Holst

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-12-04 22:57

> Til gengæld er glæden ved at køre dem ubeskrivelig større end BMW
> eller Audi.
> Måske bortset fra Opel Signum.
>
> Og hvad er vigtigere end livsglæde?

Nu er jeg også selv mest til Alfa Romeo, men netop i denne klasse biler tror
jeg ikke Alfa Romeo har en chanche. 156 GTA'en er i længden skuffende at
køre i - det vil du hverken opleve i den nye A6 eller 5-serie. 166'eren er
en gammel konstruktion, som dog er blevet faceliftet, meen Alfa skal til at
finde på noget nyt. GT'en passer ikke til en familie, hvor hun bl.a. skal
have to børn med.

Fra : Lars Holst

Dato : 01-12-04 23:14

> [...]
> faceliftet, meen Alfa skal til at finde på noget nyt. GT'en passer
> ikke til en familie, hvor hun bl.a. skal have to børn med.

Jeg er absolut ikke enig i din betragtning omkring GTA.
Og m.h.t. 166 så er det rigtig nok en ældre konstruktion men den er blød
som silke og skarp som et barberblad på een gang.

Hvorfor mener du nu at GT'en ikke egner sig til børn. Der er god plads på
bagsædet og der er stor "låge" i bag.

Køreglæden i enhver af de moderne Alfa'er overgår langt køreglæden i en
tysker.
Man skal bare lære at leve med at man ind imellem skal skifte en pære eller
en sikring mere end i tyskerne.

--
Lars Holst

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-12-04 23:20

> Jeg er absolut ikke enig i din betragtning omkring GTA.

Det er ikke blot en betragtning, men en erfaring en ven har med bilen!

> Og m.h.t. 166 så er det rigtig nok en ældre konstruktion men den er
> blød som silke og skarp som et barberblad på een gang.

Nu er det vist dit Alfa hjerter der kommer frem ;)

> Hvorfor mener du nu at GT'en ikke egner sig til børn. Der er god
> plads på bagsædet og der er stor "låge" i bag.

2 dører er i princippet ikke godt nok til en familie. Bagagerummet er alt
for lille, men jeg er enig i at den sikkert er sjov at køre i, OG så ser den
RIGTIG flot ud! En RIGTIG Alfa :D

> Køreglæden i enhver af de moderne Alfa'er overgår langt køreglæden i
> en tysker.

Det tror jeg ikke på!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 23:09

> Til gengæld er glæden ved at køre dem ubeskrivelig større end BMW

Jeg ved ikke, hvad du finder "glæde" ved - men de kører sgu ikke bedre end
en ny BMW 5´er.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 01-12-04 21:38

"Mette Tornager Eriksen" <invalid@invalid.INVALID> skrev i en meddelelse

> Jeg er i den, vil nogen sikkert mene, heldige situation at jeg kan bruge
op
> til 800 000 kr på en ny bil.

Lækkert...

> Kravene er ikke så meget til brændstoføkonomi
> Diesel vil sikkert være oplagt.

Kan du ikke forklare mig sammenhængen?
Jeg ville da langt hellere købe benzin hk'er for de samme penge!

> Hvad vil I anbefale?

Tja' - mit udgangspunkt ville være en bil, som man
ikke ser så tit i gadebilledet.

Eksempelvis:
Alfa Romeo 156 GTA eller 166 3.2 V6
Renault Espace 3.5 V6 (231 hk)