tandremsskift på Audi 100
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 30-11-04 19:08

Hej

Er der nogen, der har erfaring med selv at skifte tandrem på en Audi 100?
Jeg har en model fra '85, og ville gerne spare de par tusinde, det koster
hos en mekker.

Har nogen erfaring med omfanget af skader en ødelagt tandrem laver på samme
model?

Tak
Thomas

Fra : Madsen

Dato : 30-11-04 21:16

"Thomas Damgaard" <thomas@damgaard.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har en model fra '85, og ville gerne spare de par tusinde, det koster

Hvilken motor?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-11-04 21:45

> Har nogen erfaring med omfanget af skader en ødelagt tandrem laver på
> samme
> model?

Som jeg kan slå det op, er der stor risiko for skade ved knækket tandrem
uanset om det er en 1.8, 2.0 eller 2.2.

Niels

Fra : PNT

Dato : 01-12-04 09:52

du får total havareret topstykke (stempler møder ventiler) som et
autoriseret Audi værksted gerne tager 25.000-30.000 for at lave.

jeg tjeckede lige op på det for nyligt da jeg har en 80´er og forventer at
skulle ha den skiftes om et par
1000 km.

det er ikke den store raketvidenskab, men det kan godt være lidt bøvlet og
den skal spændes korrekt og det er ligefør at det er nemmere at få det lavet
hos en mekker for så får du også garanti på reperationen, hvis uheldet
skulle være ude. (ca. kr. 1400 hos Automester alt incl.)

Mvh. Pierre