/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nye dæk til sv650s
Fra : Michael Kristensen


Dato : 18-05-01 11:59

Jeg er blevet træt af at vente på to dæk, jeg havde bestilt hos Jørum
Sein. Det er nu over en måned siden jeg skulle have haft dem, og han
svarer ikke på mine emails. Derfor vil jeg bestille dem selv i
Tyskland.

(Hvis Jørum Sein læser dette, vil jeg meget gerne snakke med dig. Mit
tlf nummer er 22723320.)

Hvad størrelse er det bedste til baghjulet på en sv650s. Der sidder
170/60, men nogen fortalte mig engang, at160/60 passer bedre? Kan dog
ikke finde Pilot Sport 160/60 inde på http://www.motorradtechnik.de.
Findes pilot sport kun som 170/60 ?

Har nogen erfaring med hvor langt tid det tager, når de sender dem?

Mvh - Michael Kristensen


 
 
Adam Christensen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 18-05-01 12:08

"Michael Kristensen" <mbk@daimi.au.dk> wrote in message
news:3B050059.4C63BFF6@daimi.au.dk...

> Hvad størrelse er det bedste til baghjulet på en sv650s. Der sidder
> 170/60, men nogen fortalte mig engang, at160/60 passer bedre?

De standard monterede MeZ4 er 120/60 for, og 160/60 bag. Jeg ville holde mig
til de størrelser.

Hvad med at prøve Avon Azaro II (AV35/36 eller 39/40 hvis du vil have
sportsudgaven)? MCN testede dem som bedste dæk til SV'eren sidste
efterår/sommer.

--
Adam
SV650S (snart med Avon Azaro II)



Sten Eggers (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Sten Eggers


Dato : 18-05-01 16:46

Jeg så et svensk MC-årsblad etellerandetudnerlig navn...
De foreslog 120/70 foran (standard 120/60) og 160/60 bag (standard)
Dette skulle give bedre styrevillighed - har dog ike prøvet det..

Mht. bedste dæktype afhænger det selvfølgelig af behov : økonomi kontra
kørestil..
Men tages der ikke hensyn til dette, vil jeg klart anbefale Avon Azro eller
Pilot Sport efter den generelle debat om SV rundt omkring.....
Den førstepladsd Avon fik, var rimlig snæver foran Pilot Sport, og så vist
jeg ved er Avon engelsk og MCN er vist også engelsk.....enough said ;)

Sten E.
SV650S - snart med Pilot Sport

Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e2vpp$1fk$1@sunsite.dk...
> "Michael Kristensen" <mbk@daimi.au.dk> wrote in message
> news:3B050059.4C63BFF6@daimi.au.dk...
>
> > Hvad størrelse er det bedste til baghjulet på en sv650s. Der sidder
> > 170/60, men nogen fortalte mig engang, at160/60 passer bedre?
>
> De standard monterede MeZ4 er 120/60 for, og 160/60 bag. Jeg ville holde
mig
> til de størrelser.
>
> Hvad med at prøve Avon Azaro II (AV35/36 eller 39/40 hvis du vil have
> sportsudgaven)? MCN testede dem som bedste dæk til SV'eren sidste
> efterår/sommer.
>
> --
> Adam
> SV650S (snart med Avon Azaro II)
>
>





james (18-05-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 18-05-01 12:27

> Pilot Sport 160/60 inde på http://www.motorradtechnik.de.
> Findes pilot sport kun som 170/60 ?

Har du checket test af dæk bla. til SV650S i "nøglen?"

To test kørere:
Bruce Keith Overall

1. Avon Azaro II 98% 1 Avon Azaro II 99% Avon Azaro
II 98%
2. Dragon Evo 93% 2 Pilot Sport 97% Pilot
Sport 95%
2. Pilot Sport 93% 3 BT010 96% BT010
93%
4. D207 92% 3 D207 96%
D207 92%
5 MEZ3 91% 5 MEZ3 91% Dragon
Evo 92%
5 BT010 91% osv osv osv

Jeg har monteret Azaro II selv og er bare vildt begejstret. De er så
meget bedre end mine gamle (10000 km kørt) Michelin 90. Avon har
arbejdet meget på disse dæk og det var efter samtale med forskellige
test-kørere at jeg forsøgte. Jeg fortryder ikke. Har indtil nu kørt 1500
kilometer og der er ingenting de ikke gør godt.

-james


Michael Kristensen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 18-05-01 12:38

james wrote:

> > Pilot Sport 160/60 inde på http://www.motorradtechnik.de.
> > Findes pilot sport kun som 170/60 ?
>
> Har du checket test af dæk bla. til SV650S i "nøglen?"
>
> To test kørere:
> Bruce Keith Overall
>
> 1. Avon Azaro II 98% 1 Avon Azaro II 99% Avon Azaro
> II 98%
> 2. Dragon Evo 93% 2 Pilot Sport 97% Pilot
> Sport 95%
> 2. Pilot Sport 93% 3 BT010 96% BT010
> 93%
> 4. D207 92% 3 D207 96%
> D207 92%
> 5 MEZ3 91% 5 MEZ3 91% Dragon
> Evo 92%
> 5 BT010 91% osv osv osv
>
> Jeg har monteret Azaro II selv og er bare vildt begejstret. De er så
> meget bedre end mine gamle (10000 km kørt) Michelin 90. Avon har
> arbejdet meget på disse dæk og det var efter samtale med forskellige
> test-kørere at jeg forsøgte. Jeg fortryder ikke. Har indtil nu kørt 1500
> kilometer og der er ingenting de ikke gør godt.
>
> -james

Hvad med holdbarhed, pris og egenskaber i regnvejr?

-Michael Kristensen (sv650s)



james (18-05-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 18-05-01 14:49

>
>
> Hvad med holdbarhed, pris

130/70ZR16 1216 kr AV 39 Sport udgaven, samme priser for Sport/Touring
udgaven.
170/60ZR17 1587 kr AV 40

ifølge MC nøglen. Jeg har ikke checket prisen i Tyskland.

Idet de er en ny (2000) udgave af Azaro, ved jeg ikke hvordan holdbarheden
har været. Den gamle gummiblanding har været meget god. en ypperlig
kombination af gummi, som giver god greb og alligevel varer længe.

> og egenskaber i regnvejr?

Meget bedre end Macadem 90X ihvertfald. Det var årsag nummero uno til at jeg
skiftede, skønt der var et par tusinde kilometer tilbage i de gamle, især
fordæk. Men mit liv var ikke et par tusinde kroner værd og jeg følte mig
virkelig utryg på de gamle. Personligt gidder jeg ikke mærke at cykelen
skrider sidelæns på vejen når jeg kører 130. Selv om de var "forudsigelige"
synes jeg at det er noget lort til gadebrug! Jeg har ikke kunnet få Azaro til
at føle mig utryg i regnvejr, men det har også været meget godt vejr i det
sidste....Det eneste jeg har negativt at sige, er at de store mønstre har en
gang fanget en sten.....



-james

>
>
> -Michael Kristensen (sv650s)


Armand (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-05-01 01:37


james <airthy@post5.tele.dk> skrev i en
news:3B052856.674FA26D@post5.tele.dk...
>
> virkelig utryg på de gamle. Personligt gidder jeg ikke mærke at
cykelen
> skrider sidelæns på vejen når jeg kører 130. Selv om de var
"forudsigelige"
> synes jeg at det er noget lort til gadebrug!
> Jeg har ikke kunnet få Azaro til at føle mig utryg i regnvejr,

Jeg bér til at du ikke overraskes slemt!
Det du kalder "forudsigelighed" må være en af de største
regnvejrs-forcer, som et dæk kan indebære - Azaro'et har måske bedre fat
end de tidligere; men kan vise sig at slippe pludseligt når biddet ikke
slår til længere :-/
Jeg har oplevet situationen med Pirelli Phantom Corse sportsdæk, såvel
som på Yokohama's tidlige radialer: "002" = Absolut utrygt! =
Derimod forelskede jeg mig hurtigt i et af Bridgestones første
radial'ere (BT
36?), hvormed jeg har oplevet at passere en bræmme af klart vand på
asfalten under nedlægning, og til trods for at dækkene driftede under
gennemkørslen af den ca 1 meter brede bræmme fik de atter fat i den alm.
regnvåde asfalt efter bræmmen!
Jeg er sikker på at jeg med Pirelli'erne ville have "tabt" forhjulet
helt og hpldent inden at baghjulet kom igennem bræmmen

Det er ganske enkelt at teste sine dæks pålidelighed i denne diciplin:
På regnvåd asfalt (= aktuelt testvejr!), kan man bremse tiltagende hårdt
op med bagbremsen indtil blokerings-grænsen nåes!
- Bider dækket godt og blokeringsgrænsen derved optræder sent, er det
som sådan meget godt.
- Skrider dækket efterfølgende som kørte man på is, skal der ikke megen
fantasi til at forestille sig konsekvenserne hvis det istedet drejede
sig om for stor kurvehastighed =

--
Armand.





Michael K.S. (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 18-05-01 12:47

On Fri, 18 May 2001 12:58:33 +0200, Michael Kristensen
<mbk@daimi.au.dk> wrote:

>Jeg er blevet træt af at vente på to dæk, jeg havde bestilt hos Jørum
>Sein. Det er nu over en måned siden jeg skulle have haft dem, og han
>svarer ikke på mine emails.

Stakkels mand bliver kaldt lidt af hvert ),han hedder altså Jørund
Seim,bruger du den rigtige emailadresse ??

> Derfor vil jeg bestille dem selv i
>Tyskland.

'K...også en pæn sjat at spare der.

> Kan dog
>ikke finde Pilot Sport 160/60 inde på http://www.motorradtechnik.de.
>Findes pilot sport kun som 170/60 ?

Nej,det findes også i 160/60 men der var på et tidspunkt lidt
leveringsproblemer med netop den størrelse,burde dog være overstået
forlængst,men prøv at sende en mail til dem og spørg dels om de har
dem hjemme og ellers hvor lang tid det tager, hvis de skal bestille
dem hjem.

>Har nogen erfaring med hvor langt tid det tager, når de sender dem?

Jeg har lige talt med dem og fik svaret 3-4 dage hvis de har dem på
lager...

Men øhhh,overvej lige om Pilot Sport nu også er det bedste valg til
din cykel/kørestil/økonomi....synd at lægge sig alt for fast på noget
fra starten af,måske noget andet fungerer bedre.

-M

Michael Kristensen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 18-05-01 13:20

"Michael K.S." wrote:

> On Fri, 18 May 2001 12:58:33 +0200, Michael Kristensen
> <mbk@daimi.au.dk> wrote:
>
> >Jeg er blevet træt af at vente på to dæk, jeg havde bestilt hos Jørum
> >Sein. Det er nu over en måned siden jeg skulle have haft dem, og han
> >svarer ikke på mine emails.
>
> Stakkels mand bliver kaldt lidt af hvert ),han hedder altså Jørund
> Seim,bruger du den rigtige emailadresse ??

Ja

>
>
> Men øhhh,overvej lige om Pilot Sport nu også er det bedste valg til
> din cykel/kørestil/økonomi....synd at lægge sig alt for fast på noget
> fra starten af,måske noget andet fungerer bedre.

Jeg har før forhørt mig her i gruppen, og konklusionen dengang var, at
Pilot sport var de bedste dæk til mig. Men jeg er yderst lydhør overfor
foreslag.

>
>
> -M


Michael K.S. (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 18-05-01 13:35

On Fri, 18 May 2001 14:19:48 +0200, Michael Kristensen
<mbk@daimi.au.dk> wrote:

>> Stakkels mand bliver kaldt lidt af hvert ),han hedder altså Jørund
>> Seim,bruger du den rigtige emailadresse ??
>
>Ja

'K - jeg husker bare at han har nævnt at den gamle han brugte var
lidt ustabil,måske det er derfor...

>Jeg har før forhørt mig her i gruppen, og konklusionen dengang var, at
>Pilot sport var de bedste dæk til mig. Men jeg er yderst lydhør overfor
>foreslag.

Joh det er også fint nok,men husk at tingene på dækmarkedet ændrer sig
hurtigt,det der var sidste års hotte ting kan hurtigt bevæge sig lidt
ned at stigen...der er kommet flere til,som du kan se Avons Azaro II
og BT010 f.eks.Ingen tvivl om at Pilot Sport er et fint sportdæk,og
såvidt jeg ved fungerer det også fint på SV'eren,det var såmænd blot
en generel påmindelse om at ting hurtigt skifter og at man skal
overveje sit behov grundigt inden man springer ud i et dækkøb.

-M

Susanne Lund Pederse~ (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Susanne Lund Pederse~


Dato : 18-05-01 12:53

"Michael Kristensen" <mbk@daimi.au.dk> skrev >
Kan dog
> ikke finde Pilot Sport 160/60 inde på http://www.motorradtechnik.de.
> Findes pilot sport kun som 170/60 ?

Nej, du kan godt få det som 160/60 - det kan i hvert fald skaffes hos
PMC's kontakt.

For øvrigt er der rimelig lang leveringstid på Pilot Sport.

--
Susanne



Per Pedersen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Per Pedersen


Dato : 18-05-01 18:55


Michael Kristensen <mbk@daimi.au.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B050059.4C63BFF6@daimi.au.dk...
> Jeg er blevet træt af at vente på to dæk, jeg havde bestilt hos Jørum
> Sein. Det er nu over en måned siden jeg skulle have haft dem, og han
> svarer ikke på mine emails. Derfor vil jeg bestille dem selv i
> Tyskland.
>
> (Hvis Jørum Sein læser dette, vil jeg meget gerne snakke med dig. Mit
> tlf nummer er 22723320.)
>
> Hvad størrelse er det bedste til baghjulet på en sv650s. Der sidder
> 170/60, men nogen fortalte mig engang, at160/60 passer bedre?
><><Klipper lige lidt><><

Hvilken størrelse er cyklen født med?? Og så hold dig til det. Der er altså
en japaner der har prøvekørt, testet, prøvekørt, testet, prøvekørt og så
testet igen for at finde den optimale dækdimensionering til cyklen. Så mon
ikke at orginalstørrelsen er den bedste.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen



Kan dog
> ikke finde Pilot Sport 160/60 inde på http://www.motorradtechnik.de.
> Findes pilot sport kun som 170/60 ?
>
> Har nogen erfaring med hvor langt tid det tager, når de sender dem?
>
> Mvh - Michael Kristensen
>



Armand (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-05-01 01:38


Per Pedersen <per_p@wanadoo.dk> skrev i en
news:lpdN6.298$kL.11473@news.get2net.dk...
> Michael Kristensen <mbk@daimi.au.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3B050059.4C63BFF6@daimi.au.dk...
> >
> Hvilken størrelse er cyklen født med?? Og så hold dig til det. Der er
altså
> en japaner der har prøvekørt, testet, prøvekørt, testet, prøvekørt og

> testet igen for at finde den optimale dækdimensionering til cyklen. Så
mon
> ikke at orginalstørrelsen er den bedste.

Og så ikke at forglemme:
Man har været oppe på 200'er bagdæk på motorcykler; men er vendt tilbage
til190'ere fordi bredde viste sig ikke at være alt!

Det samme gælder for de næsten identiske Ducati 748 og 916:
En af de få forskelle er at 748'eren har 10 mm smallere bagdæk, og sjovt
nok er det den af de to der roses for at være bedste køreegenskaber :-/

--
Armand.






Michael Kristensen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 18-05-01 20:41

Ironisk nok lå dækkene, da jeg kom hjem. Nå, det er da altid noget, at jeg
ikke fik bestilt nogle andre. Så på mandag skal jeg have sat dem på.


-mvh Michael Kristensen (sv650s)




Lars Bisgaard (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 18-05-01 21:58


> Ironisk nok lå dækkene, da jeg kom hjem. >
>




Mit dæk kom også idag.... efter LANG tid's venten....

Jeg har snakket en del med Jørund og det lyder til at det er hans arbejde
der har taget alt hans tid...

men pyt nu med det ... dækket er kommet og det var billigt :)



Lars Bisgaard




Armand (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-05-01 01:40


Lars Bisgaard <LarsB@edb.dkdk> skrev i en
news:9e42ce$ub$1@news.cybercity.dk...
>
> Mit dæk kom også idag.... efter LANG tid's venten....
> Jeg har snakket en del med Jørund og det lyder til at det er hans
arbejde
> der har taget alt hans tid...
> men pyt nu med det ... dækket er kommet og det var billigt :)


Rigtig billige tilbud (og det ér Jørunds hjemkøb, ikke sandt?), skal man
også slå til på øjeblikkeligt uden skelen til om man har umiddelbart
brug for dem lige nu!

Jørund, og for den sags skyld enhver der hjemtager slige sager på
bestilling fra venner og bekendte, kan ikke være tjent med utålmodige
"kunder" der ikke har nok i at spare en plovmand; men også skal have
udbytte af den her og nu hvor dækket et færdigt og ikke om 3 måneder når
et "nødkøbt" dæk atter er slidt ned (= faktisk et regnestykke der
alligevel går lige O P - op efter nedkøring af det 2. dæk!) :-|

Forøvrigt en af grundene til at jeg forlængst er ophørt med at udbrede
mig om mine egne "genveje" - alt for surt i længden!!!

--
Armand.





origo@earthling.net (21-05-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 21-05-01 13:14


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9e4fuc$l7q$16@news.cybercity.dk...
> Jørund, og for den sags skyld enhver der hjemtager slige sager på
> bestilling fra venner og bekendte, kan ikke være tjent med utålmodige
> "kunder" der ikke har nok i at spare en plovmand; men også skal have
> udbytte af den her og nu hvor dækket et færdigt og ikke om 3 måneder når
> et "nødkøbt" dæk atter er slidt ned (= faktisk et regnestykke der
> alligevel går lige O P - op efter nedkøring af det 2. dæk!) :-|

Det er riktig nok, det er en del koordinering som skal til, og hvis det
virkelig haster, kan det godt være problemer. .

Men - i det her tilfellet har Michael Kristensen en viss grunn til å være
sur. Det tok meget lengre tid fra Tyskland enn hva jeg var lovet, og hertil
har jeg vært en hel del utenlands. Michael kom derfor til å vente lengre enn
hva som var tilsiktet.

Som en annen skriver i denne tråd, så har jeg hatt en hel del problemer med
min mail i det siste. Det har vist seg å gjelde begge de emailadresser jeg
benytter Jeg har ingen anelse om hvor mange mails som rent faktisk kommer
frem, jeg kan kun konstatere at mange ikke har gjort det, og jeg har også
opplevet at mails jeg har sendt ikke er kommet til mottakeren. Dog er
jeg nå blitt forsikret om at min mail fungerer som den skal, men jeg har
ingen mulighet for å avprøve det 100%. Så derfor: Hvis noen har sendt mail
til meg om det ene eller annet uten å få svar, så forsøk igjen. Det ser ut
til at adressen jse@motorcycle-dk.com fungerer best.

JS



Brian Luckow (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 18-05-01 22:12

Michael Kristensen <mbk@daimi.au.dk> wrote:

>Hvad størrelse er det bedste til baghjulet på en sv650s. Der sidder
>170/60, men nogen fortalte mig engang, at160/60 passer bedre? Kan dog
>ikke finde Pilot Sport 160/60 inde på http://www.motorradtechnik.de.
>Findes pilot sport kun som 170/60 ?

160/60 er standard på SV'eren. Dens bagfælg er kun 4.5" bred, og den
er beregnet til max 160 dæk. Du får en underlig profil med et 170
bagdæk.


Brian Luckow
Med 175/55 bagdæk

Steen S. Schmidt (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 19-05-01 22:47

> 160/60 er standard på SV'eren. Dens bagfælg er kun 4.5" bred, og den
> er beregnet til max 160 dæk. Du får en underlig profil med et 170
> bagdæk.

Hvem siger det? Kan du sige mig om der er forskel i profil på MEz4 og Pilot
Sport? Kunne det ikke tænkes at man fik en profil mere lig MEz4 160/60 med
Pilot Sport 170/60 end med eksempelvis Macadam X90 160/60? Jeg er enig i at
den originale dækstørrelse sandsynligvis er bedst, men du kan ikke sige så
kategorisk, at en vis bredde fælg er til en maks bredde dæk. Det kommer helt
an på hvilket dæk og hvilke egenskaber man vil have. Eksempelvis kører BMW
R850C & R1200C med 170/80 på 4" fælge. Hvad med off-roadere? Typisk
størrelse dæk er 140/80 på 2,15". Honda VT750C2, 170/80 på 2,85". Kawasaki
ZR7, 160/60 på 4". Yamaha TW125, 180/80 på 4,5". Yamaha Vmax, 150/90 på
3,5".

Mvh
Steen



Brian Luckow (20-05-2001)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 20-05-01 08:25

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote:

>Hvem siger det? Kan du sige mig om der er forskel i profil på MEz4 og Pilot
>Sport? Kunne det ikke tænkes at man fik en profil mere lig MEz4 160/60 med
>Pilot Sport 170/60 end med eksempelvis Macadam X90 160/60? Jeg er enig i at
>den originale dækstørrelse sandsynligvis er bedst, men du kan ikke sige så
>kategorisk, at en vis bredde fælg er til en maks bredde dæk. Det kommer helt
>an på hvilket dæk og hvilke egenskaber man vil have. Eksempelvis kører BMW
>R850C & R1200C med 170/80 på 4" fælge. Hvad med off-roadere? Typisk
>størrelse dæk er 140/80 på 2,15". Honda VT750C2, 170/80 på 2,85". Kawasaki
>ZR7, 160/60 på 4". Yamaha TW125, 180/80 på 4,5". Yamaha Vmax, 150/90 på
>3,5".

OK, lige ZR7'eren synes jeg godt nok det er lidt mystisk med, at den
kun kører med en 4" fælg. Men de andre kan du slet ikke sammenligne
med, de har jo 15" fælge med diagonal dæk, og kører med rene
ballondæk. Det er helt andre køreegenskaber disse har og sigter efter,
end en sportsmaskine som en SV'er med radialdæk på en 17" fælg. Prøv
lige at bladre MC-revyen igennem, så tvivler jeg altså stærkt på, at
du finder en 17" fælg med et 170 dæk, som er smallere end 5".

En af mine venner, monterede netop et Pilot Sport 170/60 på sin SV
sidste år - han kunne ikke få fat i et 160/60. Han skulle på Knutstorp
med den. Nu kan han altså godt køre MC, og har normalt ingen problemer
med at fnuldre dækkanter på bane. Men med dette dæk kunne han ikke
komme ud på kanterne. Det var også tydligt med det blotte øje, at
dækket havde en meget spids profil.

Nu skal du ikke tro, at jeg selv er hellig mht. ikke at sætte et ikke
standard dæk på. Jeg kører selv med dæk både for og bag, som ikke
følger standardbestykningen. :) Det har jeg det fint med sålænge dæk
og fælg passer sammen. Den mest neutrale dækprofil på en 5"5 fælg, får
man med et 180 og ikke et 170 dæk. Derfor. :)

Jeg kender ikke til profilforskellene mellem Pilot Sport, X90 og MEZ4,
desværre.


Brian Luckow, Denmark
E-mail: luckowb@grafisk.dk

Armand (21-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-05-01 00:02


Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
news:61BN6.20159$zv2.2575855@news010.worldonline.dk...
> > 160/60 er standard på SV'eren. Dens bagfælg er kun 4.5" bred, og den
> > er beregnet til max 160 dæk. Du får en underlig profil med et 170
> > bagdæk.
> Hvem siger det?

Derom er at finde i samme tabel, som jeg tidligere har citeret
rulle-diametre fra!
Til gengæld figurerer 4½" som dækkende fra: 150/60 -17 (hhv.18), til:
170/60 - 17 (hhv. 18) !!!!
Så SV'eren kan i princippet godt klare en 170'er!

>...........kan ikke sige så kategorisk, at en vis bredde fælg er til en
> maks bredde dæk.

Jo!

> Det kommer helt an på hvilket dæk og hvilke egenskaber man vil have.

Nix!

>Eksempelvis kører BMW R850C & R1200C med 170/80 på 4" fælge.

Det skal de også jvf. omtalte tabel: Deri at der er serie-80 dæk!

> Hvad med off-roadere? Typisk størrelse dæk er 140/80 på 2,15".

Ikke standard :-/
140/80'ere hører til på 3½" - se lige efter igen!

>Honda VT750C2, 170/80 på 2,85".

Idontthinkso!
Forvekslet med forfælgens dimensioner?

>Kawasaki ZR7, 160/60 på 4".

På 4" hører max 150'ere til!

>Yamaha TW125, 180/80 på 4,5".

Atter p.g.a. serie-80!

> Yamaha Vmax, 150/90 på 3,5".

Yes! - p.g.a. serie-90!

--
Armand.






Steen S. Schmidt (21-05-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 21-05-01 03:03

> > Hvad med off-roadere? Typisk størrelse dæk er 140/80 på 2,15".
>
> Ikke standard :-/
> 140/80'ere hører til på 3½" - se lige efter igen!

Absolut. 140/90 på 2,15": Gas Gas Motocross 250, Gas Gas Enducross 300.
140/80 på 2,15": Highland 950 V2 outback, Husaberg FE 400 Enduro. Husqvarna
WR 250, Husqvarna WR 360, KTM LC4 SC 620

> >Honda VT750C2, 170/80 på 2,85".
>
> Idontthinkso!
> Forvekslet med forfælgens dimensioner?

Nope: For 120/90-17 på 2,15", bag 170/80-15 på 2,85"

> >Kawasaki ZR7, 160/60 på 4".
>
> På 4" hører max 150'ere til!

Men ikke desto mindre monterer Kawasaki 160'ere standard på en 4" fælg.

Mvh
Steen



Jes Vestervang (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-05-01 16:24

Michael Kristensen wrote:

> Jeg er blevet træt af at vente på to dæk, jeg havde bestilt hos Jørum
> Sein. Det er nu over en måned siden jeg skulle have haft dem, og han
> svarer ikke på mine emails. Derfor vil jeg bestille dem selv i
> Tyskland.
>
-klip-
For et stykke tid siden snakkede Jørund om at hans email dims ikke virkede,
så mon ikke det er problemet?
Jeg fand lige den posting hvor han nævnte det:

-----------
Re: EMailadresse til Jørund Seim
From:origo@earthling.net <origo@earthling.net>
Date:2001-05-07 18:28
Groups:dk.fritid.motorcykel

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
news:J9TI6.7956$T22.631157@news010.worldonline.dk...

> > En hurtig søgning i gamle indlæg gav: origo@earthling.net
Jeps, men den email er p.t. like ustabil som været
jse@motorcycle-dk.com fungerer meget bedre.

JS
------------------
Så prøv jse@motorcycle-dk.com istedet!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Peder Eskildsen (20-05-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 20-05-01 00:14

On Sat, 19 May 2001 17:23:58 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Michael Kristensen wrote:
>
>> Jeg er blevet træt af at vente på to dæk, jeg havde bestilt hos Jørum
>> Sein. Det er nu over en måned siden jeg skulle have haft dem, og han
>> svarer ikke på mine emails. Derfor vil jeg bestille dem selv i
>> Tyskland.
>>
>-klip-
>For et stykke tid siden snakkede Jørund om at hans email dims ikke virkede,
>så mon ikke det er problemet?
>Jeg fand lige den posting hvor han nævnte det:
>
Og så er han i Dyskland i denne weekend...
--
Peder
m/Mille

Steen S. Schmidt (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 19-05-01 22:52

> Hvad størrelse er det bedste til baghjulet på en sv650s. Der sidder
> 170/60, men nogen fortalte mig engang, at160/60 passer bedre?

160/60 er standard, og det er mig der har monteret 170/60 på din SV'er. Jeg
havde bestilt 160/60, men efter 5 uger (?) i restordre, og med et MEz4
slickdæk monteret, besluttede jeg mig for at prøve 170/60 som den
andenbedste løsning. Jeg ville helst have haft 160/60, men 170/60 fungerede
faktisk upåklageligt. Jeg ville vælge 160'erne hvis du kan finde dem. Avon
Azarro II, skulle, som folk her nævner, være et rigtigt godt dæk til
SV'eren. Jeg ville prøve det, og BT010 (evt. BT020 bagpå), på et tidspunkt,
hvis jeg var dig. Hold dig fra Macadam hvis du kører stærkt, og Metzeler
hvis du kører i regnvejr. Selv ved moderate hastigheder (= langt under
lovens ord) har jeg haft utroligt uhyggelige opleveleser med det
originalmonterede MEz4.

Mvh
Steen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste