trafikchikaner ?
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 00:10

Halløj Rødder

Nej - det er ej en stavefejl, for det handler ikke om andet end de
sjove vejindsnævringer man ser mange steder ;)

Vi har sådan en her i byen, på en vej, der er rimeligt godt
trafikeret- men en ting slår mig

Hvorfor hulen kan folk ikke bare skiftes til at køre gennem, skiftevis
fra side til side ?

Ret beset burde det jo være den bil, der er nærmest chikanen der
smutter gennem, hvor efter den modkørende så tøffer gennem, men som
alle nok gætter - så kan den venlige billist, der ikke maser gennem,
hurtigt komme til at vente på at en hel flok kødhoveder møver sig frem
i verden ............ suk!

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kito

Dato : 30-11-04 07:56

Jeg kommer en del igennen Ulsted i Nordjylland hvor der er nogle sådanne
chikaner. Hvis din ide med at skiftet til at køre igennem skulle føres ud i
livet, ville trafikken gå i stå. jeg gør det at når jeg nærmer mig en
chikane og jeg kan se de andre er tættere på, også selv om der er 10 biler
så er det hurtigst at alle 10 kører igennem, hvor efter jeg kommer med dem,
jeg har bag mig.
Nu skal det lige indskydes at chikanerne er meget lange og der kunne godt
passerer 2 biler ved siden af hinanden mellem chikanerne, men det ved kun de
lokalkendte.
Hvis alle kørte som "her kommer jeg " ville trafikken bryde sammen.

vh
Poul

Fra : anders majland

Dato : 30-11-04 08:12

> Jeg kommer en del igennen Ulsted i Nordjylland hvor der er nogle sådanne
> chikaner.

I min kommunes "hovedstad" er der i hver ende af byen også lavet en sådan
chikane (Ja byen består stort set af hovedgaden og et par tværveje

Den sydfra er bare rigtig uheldig da den ligger på en bakketop så man kan
ikke se om der kommer nogen fra den anden side før man er helt fremme ved
den.

Jeg ville tro at trafikken ville glide bedre hvis an skiltede med
forkørselsret for dem der skal ud af byen istedet for det anerki der er idag

/A

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-11-04 08:28

> [...]
> alle nok gætter - så kan den venlige billist, der ikke maser gennem,
> hurtigt komme til at vente på at en hel flok kødhoveder møver sig frem

Her i den bette landsby på Als hvor jeg bor, er der skam skilte som angiver
hvem der har forkørselsret i de to chikaneindsnævringer vi har (rundt skilt
med rød+hvid pil).

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-04 08:54

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message
> [...]
> alle nok gætter - så kan den venlige billist, der ikke maser gennem,
> hurtigt komme til at vente på at en hel flok kødhoveder møver sig frem

Symptomatisk for den danske trafikkultur.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Thomas Landberg

Dato : 30-11-04 09:15

> [...]
> alle nok gætter - så kan den venlige billist, der ikke maser gennem,
> hurtigt komme til at vente på at en hel flok kødhoveder møver sig frem

Her i byen (Hjallerup) er der en million milliard af de ondsvage
forhindringer. De virker på den måde, at når blød hat # 1 kommer med 35km/t
fra den ene side og blød hat # 2 kommer med tilsvarende hastighed fra den
anden side, så mødes de begge ved chikanen, holder og kigger på hinanden i
et minuts tide hvorefter den ene af dem lister igennem i noget der minder om
gå-tempo for en rolator-chauffør. Til gengæld har de unge glæde af
chikanerne om aftenen, da de jo nærmest minder om en keglebane, så når der
ingen modkørende er, så er der intet problem i at hamre igennem dem med
100km/t. Hvad var lige ideen med chikanerne?

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 30-11-04 11:02

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Hvorfor hulen kan folk ikke bare skiftes til at køre gennem, skiftevis
> fra side til side ?

Normalt er det smartest at få afviklet de mindste køer først - altså
hvis der holder to biler på den ene side, og fem på den anden, så lader
man de to biler køre igennem først. Det giver den mindste relative
ventetid for alle.

Mht. biler kan det være smartest at få afviklet hele "vogntog" ad gangen
- det giver mindst spildtid i form af nedbremsninger, udkoblinger,
gearskift og accelerationer.

Men læs da gerne mere om kø-teori :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Queuing_theory

Mvh.

Fra : phk

Dato : 30-11-04 12:07

> [...]

> alle nok gætter - så kan den venlige billist, der ikke maser gennem,
> hurtigt komme til at vente på at en hel flok kødhoveder møver sig frem

Så når du kommer kørende i en hel folk kødhoveder og der holder en venlig
bilist og venter .... hvad er du så også?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kito

Dato : 30-11-04 15:35

Ja Per du må gerne kalde mig et kødhoved, men jeg ved ikke om det er fordi
jeg er over 50 og ikke spekulerer så meget på hvem der har rat eller uret,
men gerne vil have tingene til at glide. Jeg har før i tiden haft mere
bensin i blodet man det kan ikke betale sig at blive hidsig i trafikken,
fordi det måske går lidt for langsom for nogle. Det giver kun stress.

vh
Poul

Fra : phk

Dato : 01-12-04 15:56

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ..forkert quotning ikke rettet..]

> [...]
> bensin i blodet man det kan ikke betale sig at blive hidsig i trafikken,
> fordi det måske går lidt for langsom for nogle. Det giver kun stress.

Jeg kalder dig ikke et kødhoved - det gør du selv. Fordi du stopper jo ikke
når du kommer i en flok igennem en chikane hvor der holder en pænt tilbage
for dig - vel? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kito

Dato : 01-12-04 17:54

Jeg fatter ikke den dybere mening i dit svar, så jeg vil kun herfra ønske
dig en god jul.

Poul

Fra : phk

Dato : 02-12-04 16:30

> Jeg fatter ikke den dybere mening i dit svar, så jeg vil kun herfra ønske
> dig en god jul.

Prøv nu at læse de 4 beskeder det drejer sig om - det er slet ikke svært.

God jul til dig også. Selv om det er vel tidligt at begynde at ønske den
slags ;)

--
Per, Esbjerg