Syn og ejerskifte
Fra : Kristian Svane

Dato : 29-11-04 22:17

Hej,

Hvis jeg vil sælge min bil og imens får jeg en indkaldelse til syn, kan jeg
så bare sælge bilen uden videre? Eller skal bilen synes inden man kan
ejerskifte?

Mvh Kristian Svane

Fra : Ole Axelsen

Dato : 29-11-04 22:30

"Kristian Svane" <swan@nitro.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvis jeg vil sælge min bil og imens får jeg en indkaldelse til syn, kan
> jeg så bare sælge bilen uden videre? Eller skal bilen synes inden man kan
> ejerskifte?

Du kan sagtens sælge den alleligevel. Det tilkommer så den nye ejer, at syne
den.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : LL

Dato : 30-11-04 10:04

> Du kan sagtens sælge den alleligevel. Det tilkommer så den nye ejer, at
> syne den.

Det er så ikke helt korrekt. Hvis der er under 30 dage til syn, skal bilen
synes inden ejerskifte kan foretages.

Ved det af bitter erfaring.

Lenn Lauridsen
Seat Ibiza 1.8GLXi

Fra : Ole Axelsen

Dato : 30-11-04 18:40

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er så ikke helt korrekt. Hvis der er under 30 dage til syn, skal bilen
> synes inden ejerskifte kan foretages.
>
> Ved det af bitter erfaring.

Det undrer mig godt nok. Da min datter for et par år siden købte sin første
bil - en gammel Escort, kom der sammen med registreringsattesten et brev
om, at bilen skulle have været synet over 2 mdr. forinden. Den var
simpelthen gået over tiden, og alligevel var der ingen problemer med at få
den omregistreret. Og det er ganske vist, for jeg var selv på motorkontoret.

Fra : LL

Dato : 30-11-04 20:45

> [...]
> simpelthen gået over tiden, og alligevel var der ingen problemer med at få
> den omregistreret. Og det er ganske vist, for jeg var selv på

Ja - se det lyder underligt. Jeg solgte for ca. 3 år siden en ældre Fiesta.
Jeg fik bilens nye ejer til at underskrive omreg. pap. og midlertidige
forsikringspap. Da jeg så, på hans vejne, gik til politiet for at
omregistrere bilen, fra mit til hans navn, fik jeg at vide at det ikke kunne
lade sig gøre - faktisk kom jeg kun 2 dage for sent. Politiet fortalte at
der skulle være 30 dage eller derover for at en omreg. kunne foretages. Dvs.
bilen skulle synes inden omreg. kunne ske. Det ringende jeg så til den nye
ejer og fortalte - heldigvis var han meget flink og lovede at få bilen synet
inden for fristen og derefter omregistrere den - og heldigvis holdte han
hvad han lovede...

Lenn Lauridsen
Seat Ibiza 1.8 GLXi

Fra : Ole Axelsen