Yehaaaaa - jeg har prøvet den nye GTI.
Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 20:12

I sidste week-end drog jeg til Flensborg for at se den nye GTI, i den tro at
der nok gik et halvt år inden den dukkede op ved de danske forhandlere. Oh
manner det var kærlig ved første blik - en Tornadorød 3 dørs. Men vi måtte
nøjes med at kigge.

Men allerede fredag aften fik jeg en mail fra min VW pusher at GTI'en var
landet.

I dag drog jeg så nordpå til VW i Frederikshavn for at besigtige den endnu
en gang - denne gang en sortmetal femdørs.
I hans iver for at sælge mig den fik jeg tilbudt en prøvetur.

Og jeg må nok sige at de har gjort fremskridt - og jeg har tidligere været
ejer af både en G3 GTI og en G4 GTI, (som jeg egentlig var ganske godt
tilfreds med specielt efter sænkning og bredere hjul) det er en forskel der
kan mærkes.
Motoren har en snerrende lyd og reagere prompte på speederen (med en liflige
turbohvislen) og der er kræfter nok til at have det rigtigt sjovt på en
snoet (bakket) landevej, hele styringen i bilen er virkeligt underholdende.
Den reagere øjeblikkeligt på både rat, bremser og gaspedal når den får noget
pedal igennem en smal snoet bivej, og så havde jeg den aldrig over 4500 rpm.
(det var jo en ny bil).
Bremserne er der bare kraftigt bid i, samtidig med at de er lette at dosere.
Da jeg kørte derfra i min G3 troede jeg at bremserne ikke virkede :)

Eneste negative ting jeg lige kunne komme på var lyden fra udstødningen, den
lyder egentlig rigtig godt, men den kunne godt gå hen og blive lidt
påtrængende på langture.
Men igen, G4 GTI fik slag for at have en uinspirrende lyd (eller mangel på
samme) - man kan ikke vinde hvergang.

Prisen er dog noget hamper 411K for en tredørs, men anyway man får også en
200 Hk's bil med hele pakken, for den er virkelig en hel anden oplevelse end
en flad Goller, det fede sportsrat, de dybe sæder, den mørke himmel, de
ændrede instrumenter og pedalerne i rustfri stål.
Også udvendigt kan man kende den fra de flade modeller: Røde bremsekalibre
og den røde streg rundt i kølegrillen, skørter, hækspoiler og
sportsudstødningen. Derudover har den også en masse komfort udstyr såsom
Climatic, fartpilot, boardcomputer, regnsensor, autonedblændeligt bakspejl
osv.

Yehaaa - den var fed jeg smilte hele vejen hjem (50 km).
Desværre er mit kørselbehov sådan at der nok skal stå TDI på den istedet for
GTI.
Rygtet siger godtnok at der er en 160 - 175 Hk TDI på vej i GTI'en, men det
bliver den nok ikke billigere af :(

Og NEJ, jeg er ikke ansat i VW's marketings afdeling - jeg blev bare så
positivt overrasket at jeg ikke kunne få armene ned igen.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : TDN

Dato : 29-11-04 20:18

> [...]
>

> Og NEJ, jeg er ikke ansat i VW's marketings afdeling - jeg blev bare så
> positivt overrasket at jeg ikke kunne få armene ned igen.

Heldige dig....

Jeg har også kun set superanmeldelser af GTI'en, noget med at vende tilbage
til GTI rødderne med masser af køreglæde.

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 29-11-04 21:36

> [...]
> manner det var kærlig ved første blik - en Tornadorød 3 dørs. Men vi måtte

LOL

> I hans iver for at sælge mig den fik jeg tilbudt en prøvetur.

Se'fø'li' :)

> Eneste negative ting jeg lige kunne komme på var lyden fra udstødningen,
den
> lyder egentlig rigtig godt, men den kunne godt gå hen og blive lidt
> påtrængende på langture.

Hvis den lyder som en R32, har du ret !

> Men igen, G4 GTI fik slag for at have en uinspirrende lyd (eller mangel på
> samme)

Jeg troede, jeg skulle køre Golf GTi turbo efter Volvo'en.
Men nope -> mage til tam æske skal man lede længe efter,
sagde min kone!

Vores nuværende bil er hun helt oppe at køre over,
men dét er jo en anden non-VAG-historie

> Og NEJ, jeg er ikke ansat i VW's marketings afdeling - jeg blev bare så
> positivt overrasket at jeg ikke kunne få armene ned igen.

Altså Claus, helt ærligt -> du er jo nærmest parat til
at smutte til Spanien for at prøve en VAG, såh det... :)

--
/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 21:56

> at
Oh

> LOL

Jeg havde nu heller ikke forventet at få lov at prøve den, med mit
folkeskoletyske:
Øhhh, konte ich øhhhhh, der neue GTI probieren øhhhhh, bitte.............
Den var sq* nok ikke gået, jeg tror de godt er klar over at nyvogns salg til
danskere er udelukket :)

> Se'fø'li' :)

> den
>
> Hvis den lyder som en R32, har du ret !
Det er lidt derhen af, hvis man trækker de to ben fra - men den har et punkt
mellem 3 og 4000 omdr hvor den helt skifter karakter i lyden.
Lidt ligesom R32'eren, men det bliver nok for påtrængende i længden.

> Jeg troede, jeg skulle køre Golf GTi turbo efter Volvo'en.
> Men nope -> mage til tam æske skal man lede længe efter,
> sagde min kone!

Hovhov - jeg var nu glad for min, en chip og lidt andet hjalp lidt på det.
Men indrømmet i forhold til den nye GTI burde den nok have heddet GT (I).

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 22:19

> [...]
> Den var sq* nok ikke gået, jeg tror de godt er klar over at nyvogns salg

Hvorfor der bor da masser af danskere i Flensborg

--
Tom

Fra : Lars Frandsen

Dato : 30-11-04 07:50

> Hvorfor der bor da masser af danskere i Flensborg

Ja, men de danskere, der bor i Flensborg er nok i stand til at gebærde sig
på et mere sikkert tysk
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : anders majland

Dato : 30-11-04 08:03

> Ja, men de danskere, der bor i Flensborg er nok i stand til at gebærde sig
> på et mere sikkert tysk

Nytilflyttet pga de lave afgifter på biler ? Man kan nok stykke en troværdig
historie sammen

/A

Fra : Lars Frandsen

Dato : 30-11-04 08:38

meddelelse news:41ac1f74$0$66402$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 21:00

bitte.............

> Hvorfor der bor da masser af danskere i Flensborg

Tænk dig om, de køber sq* da deres biler i Danmark.
Iøvrigt ankom jeg i en bil på DK plader.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 21:04

> bitte.............

> Tænk dig om, de køber sq* da deres biler i Danmark.
> Iøvrigt ankom jeg i en bil på DK plader.

Vel ikke hvis bilen endnu ikke er kommet til dk
Danmark er sommetider 1 år bag efter ved populære modeller.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 21:15

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Vel ikke hvis bilen endnu ikke er kommet til dk
> Danmark er sommetider 1 år bag efter ved populære modeller.

Hehe... det troede jeg også var tilfældet, men her var vi altså kun 12 dage
bagud.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 21:21

> Hehe... det troede jeg også var tilfældet, men her var vi altså kun 12
> dage
> bagud.

Som altid er Ford det som flader mig først ind
En Mondeo årgang 2000 dansk model er det nogle kalder mk2
En mondeo årgang 2000 tysk model er det nogle kalder ml3

Der er stort set ikke en skrue til fælles på en mk2 og mk3 så ved lige denne
model gik der et helt år.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 30-11-04 01:22

> Prisen er dog noget hamper 411K for en tredørs, men anyway man får også en
> 200 Hk's bil med hele pakken, for den er virkelig en hel anden oplevelse
> end

*LOL* Det er jo rent til grin mand....

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Michael

Dato : 30-11-04 09:28

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> *LOL* Det er jo rent til grin mand....

WOW - endnu et intetsigende indlæg fra Henrik.

Ville det være formeget at forlange, at du bare sådan på et basalt plan
gider hæve dig over børnhaveniveauet og uddybe lidt dit indlæg?

Hvad er det præcist du har imod den nye GTI, den er jo blevet rost til
skyerne i de fleste steder, prisen er forholdsvis konkurrencedygtig,
motoren, undervognen er der intet klage over osv.

Så er der det endnu et *jeg-hader-VW* indlæg?

Fra : Henrik B.

Dato : 30-11-04 12:00

"Michael" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> WOW - endnu et intetsigende indlæg fra Henrik.
>
> Ville det være formeget at forlange, at du bare sådan på et basalt plan
> gider hæve dig over børnhaveniveauet og uddybe lidt dit indlæg?

Nu har jeg klippet lidt hårdere, så selv du må kunne forstå hvad der er til
grin på den nye GTI.

> Hvad er det præcist du har imod den nye GTI, den er jo blevet rost til
> skyerne i de fleste steder, prisen er forholdsvis konkurrencedygtig,
> motoren, undervognen er der intet klage over osv.

Det jeg præcist har mod bilen er som nævnt prisen, som på intet plan kan
kaldes konkurrencedygtig.

> Så er der det endnu et *jeg-hader-VW* indlæg?

Nope, endnu et *jeg-mener-at
VW-i-dén-grad-er-overvurderet-mere-end-prisen-indikerer*

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 12:08

> Nope, endnu et *jeg-mener-at
> VW-i-dén-grad-er-overvurderet-mere-end-prisen-indikerer*

Det er utrolig svært at sætte faste tal på, hvad en bil, kan være værd - for
der er så meget mere end bare transport i sådan en ting...

Måske kan biler på den måde sammenlignes lidt med kvinder, hvor
"forelskelsen" forhåbentlig også spiller en rolle -og ikke kun et hurtigt
kig på tandsættet og på, om hun mon kan føde nogle gode stærke børn.

Hvilke biler mener du, der gør Golf GTi (V) overflødig til prisen..?

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 30-11-04 12:43

> Måske kan biler på den måde sammenlignes lidt med kvinder, hvor
> "forelskelsen" forhåbentlig også spiller en rolle -og ikke kun et hurtigt
> kig på tandsættet og på, om hun mon kan føde nogle gode stærke børn.

Ahvaba? Forelskelse findes ikke. Der findes behov for sex, tryghedsbehov og
pengemangel

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 17:44

> Ahvaba? Forelskelse findes ikke. Der findes behov for sex, tryghedsbehov
og
> pengemangel

Enig, enig og enig......men lige netop pengemangel har jeg ikke noget behov
for..

Flere penge derimod - bare kom med dem... )

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 30-11-04 15:51

> Hvilke biler mener du, der gør Golf GTi (V) overflødig til prisen..?

Biler som f.eks.: Civic Type-R, Seat Leon, Octavia RS, Megane 2,0 Sport-225
m.fl.

Leon og Octavia er hele 90.000,- billigere. Så skulle det knibe med f.eks.
køregenskaberne, er der stadig penge til overs, når der er rettet op på det.
Derudover, er der absolut INTET udstyr i den Golf. F.eks. en Civic sætter
den præstationsmæssigt til vægs, ligesom Honda'en har ALT i udstyr,
standard. Og så er den lige 60.000,- billigere. Nåh ja, og så har den også 3
års garanti.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : John Sahl

Dato : 30-11-04 15:56

Henrik B. wrote:
> [...]
> Honda'en har ALT i udstyr, standard. Og så er den lige 60.000,-
> billigere. Nåh ja, og så har den også 3 års garanti.

At den Honda kører godt er jeg ganske enig i, jeg ville
ikke være i tvivl, Honda'en har endda noget der ligner
GTi-sjæl....

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Michael

Dato : 30-11-04 17:02

> Biler som f.eks.: Civic Type-R, Seat Leon, Octavia RS, Megane 2,0
> Sport-225 m.fl.

Octavia og Leon er begge udgående modeller og kan dårligt bruges til
sammenligning, Megane er væsentlig dyrere end Golfen så den er også
udelukket, tilbage er kun Hondaen som eneste konkurrent.

> Derudover, er der absolut INTET udstyr i den Golf.

Igen taler du over din forstand, et nærmere kig viser at følgende er std.
udstyr:

4 letmetalfælge Denver 7 1/2 J x 17, 225/45 R 17-dæk
- Bremsesadler lakeret røde
- Dobbelt afgangsrør (i venstre side) synligt, forkromet (2x70 mmØ)
- GTI-mærke foran i højre side og bagpå i venstre side (uden GOLF-mærke),
forkromet
- Hækspoiler (påmonteret), større og markant
- Højglanspoleret afdækning på B-stolpen
- Kølergrill i sekskantet design, selvstændig, glanslakering i sort med rød
ramme
- Forlygtehus, tonet
- Paneludvidelse i sort
- Standardlak i rød eller sort
- Sportsundervogn sænket ca. 15 mm, speciel afstemning til GTI
- Selvstænding stødfanger foran og nederste del af stødfanger bagpå
- Beskyttelseslister og dørhåndtag i bilens farve
- Varmedæmpende ruder i blå
Opbevaringsnet i bagagerummet
- Loftbeklædning i sort
- Dekorindlæg i børstet aluminium
- Pedaler i aluminium
- Håndbremsearm i læder
- Læderrat (3-eget) selvstændigt, med GTI-mærke, med perforeret læder på de
områder, hvor man holder fat
- Lændestøtter
- Bagsæde med midterarmlæn og skiklap
- Gearknop af aluminium/læder
- Lommer bag på forsæderne
- Sædeindtræk i stof Interlagos, selvstændigt, med GTI-mærke
- Speciel speedometergrafik i instrumenterne
- Måtter foran og bagtil
- Topsportssæder foran, med højdeindstilling
Frontairbag til fører og forsædepassager
- Antiblokeringssystem (ABS)
- Hjulspindsregulering (ASR)
- Elektronisk stabilitetsprogram (ESP) inkl. elektronisk
differentialespærring (EDS)
- Hovedairbagsystem til for- og bagsædepassagerer, inkl. sideairbags foran
- Tågeforlygter (under stødfangeren)
Fartpilot
- Coming home- og leaving home-funktion
- Bakspejl med automatisk afblænding, med lys og regnsensor
- Airconditionanlæg Climatic
- Kørecomputer
- Radio RCD 300 plus med 10 højttalere
- Dæktrykskontrolsystem

>F.eks. en Civic sætter den præstationsmæssigt til vægs,

hmm den er 0.6 s hurtigere fra 0-100 km/t og de har begge samme topfart,
hvordan de køremæssigt er mod hinanden er vist lidt for tidligt at sige,
eller du har måske prøvet dem begge?

> ligesom Honda'en har ALT i udstyr, standard.

LOL,

Lad os da lige kigge på hvad det egentlig er den har som udstyr.

Har den f.eks. Klimaanlæg - nej
Har den så A/C næh det har den heller ikke, hmm
Har den så ESP - næh det har den sørme heller ikke, hmm, hvad med
kørecomputer og Bakspejl med automatisk afblænding, med lys og regnsensor,
tja det virker det heller ikke som om den har.

Alt dette er std. på Golfen som du mener absolut intet har i udstyr, hvor
imod det ikke findes på Honda'en som du mener har *ALT* i udstyr.......
...hmm...behøver jeg sige mere?

Du fremstår dybt utroværdig og meget fordomsfuld.

Fra : Mogens

Dato : 30-11-04 17:58

"Michael" <nomail@nomai.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> - Måtter foran og bagtil
> - Coming home- og leaving home-funktion
> - Bakspejl med automatisk afblænding, med lys og regnsensor

LOL - så kender vi "butikken" igen

Nuvel, lidt er det da ellers blevet til...

Fra : Michael

Dato : 30-11-04 19:40

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> LOL - så kender vi "butikken" igen

???

Fra : Mogens

Dato : 30-11-04 20:23

> ???

I gamle dage var "Folkevogn" nogle af de ringeste
udstyrede biler, man kunne købe for penge. Blev
en ny version introduceret, var det altid irrelevante
ting, der blev fremhævet i annoncerne som innovation:
- matsorte navkapsler
- sort folie om bagruden
- Blaupunkt monoradio
- askebæger

Jeg kunne se i listen, at der var en parallel til
den nye GTI
(læg mærke til, at jeg også nævner, at jeg mener,
den nye er veludstyret!)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 20:55

"Michael" <nomail@nomai.com> skrev :

>Igen taler du over din forstand, et nærmere kig viser at følgende er std.
>udstyr:

Ahahh...

>- Standardlak i rød eller sort

Er det ekstraudstyr ? (standardlak ?)

>- Selvstænding stødfanger foran og nederste del af stødfanger bagpå

Genialt - det havde min Kadett fra 67 da osse - tilmed forchromet

>Opbevaringsnet i bagagerummet

Wouw !!

>- Håndbremsearm i læder

Den må være noget slatten at hive i ...

>- Bagsæde med midterarmlæn og skiklap

Det har biler haft længe .. ikke noget at falde i svime over

>- Måtter foran og bagtil

Fnis .. GTI GulvTæpperIlagt ?

>- Antiblokeringssystem (ABS)

kan man efterhånden købe biler uden ?

>- Coming home- og leaving home-funktion

Hva hulen er det ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 21:33

> [...]
> Wouw !!
> Den må være noget slatten at hive i ...
> Det har biler haft længe .. ikke noget at falde i svime over

En flot optræden i disciplinen "nu prøver vi helt usagligt at lave så meget
plat på en udstyrsspecifikation som muligt".

Vor Herre bevare os, Jan...

Kom da lige ind i kampen - også selvom det ikke handler om en 20 år gammel
Opel eller Ford eller for den sags skyld en Vectra fra 1990.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 22:34

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>En flot optræden i disciplinen "nu prøver vi helt usagligt at lave så meget
>plat på en udstyrsspecifikation som muligt".

Fuldstændigt usagligt - Jep ... Men nogen af dem fandt jeg nu en gang
ustyrligt morsomme

hækspoiler (monteret)
forskellige selvstændige ting...
sekskantet design af kølergrill - undskyld - men jeg kan nu ikke se
den ser sekskantet ud

http://vw.smc-biler-gladsaxe.dk/news/?view=news_view&strType=news&iPressNewsId=409&ifhanewsid=&iNewsId=12755&iMaerkeId=2

>Kom da lige ind i kampen - også selvom det ikke handler om en 20 år gammel
>Opel eller Ford eller for den sags skyld en Vectra fra 1990.

Jeg kan ikke rigtigt sige ret meget om bilen - andet end den ser nus
ud, men om den giver en ahah oplevelse, som den rigtige GTI gjorde i
sin tid, det må vente .

Jeg sad og kiggede brochurer på netop Golf'en og kan sgu' stadig ikke
helt blive klog på hvad man egentligt får for sine penge hvis man
vælger den ene model fremfor den anden - det er nu ikke et kendetegn
for WV, men ret typisk for dem alle over en kam

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 22:46

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
http://vw.smc-biler-gladsaxe.dk/news/?view=news_view&strType=news&iPressNews
Id=409&ifhanewsid=&iNewsId=12755&iMaerkeId=2

Det er nok fordi at du på din 13" skærm med 640x480 ikke kan se at det er
hullerne i grillen der er sekskantet.
Og da det ikke er på de flade modeller er det selvstændigt design.

> Jeg kan ikke rigtigt sige ret meget om bilen - andet end den ser nus
> ud, men om den giver en ahah oplevelse, som den rigtige GTI gjorde i
> sin tid, det må vente.

Der er uden tvivl flere af konkurenterne der kan det samme, f.eks Honda
Civic'en.
Det er naivt at tro at man får den samme oplevelse/overraskelse en gang til,
GTI'en er jo opfundet i 1976, så alle kender vel konceptet nu.

> [...]
> vælger den ene model fremfor den anden - det er nu ikke et kendetegn
> for WV, men ret typisk for dem alle over en kam

Det er nu ellers ret godt (detaljeret) beskrevet i den del af brochuren der
hedder tekniske data og udstyr.

/Claus

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-04 18:02

Claus Petersen wrote:

> Det er nok fordi at du på din 13" skærm med 640x480 ikke kan se at det er
> hullerne i grillen der er sekskantet.
> Og da det ikke er på de flade modeller er det selvstændigt design.

Er der rent faktisk nogensinde nogen der har sagt ordene "Nå, din
bil har ikke sekskantede lufthuller i grillen?? Jamen det ham min
altså!"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 22:50

> Fuldstændigt usagligt - Jep ... Men nogen af dem fandt jeg nu en gang
> ustyrligt morsomme

Ok - jeg så listen over udstyr som helt almindelig og dermed magen til de
fleste andre fabrikanters.

> [...]
> vælger den ene model fremfor den anden - det er nu ikke et kendetegn
> for WV, men ret typisk for dem alle over en kam

Har de ikke hver især en udstyrliste, hvor selv de mest indlysende ting er
anført..?

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 30-11-04 23:59

> Ok - jeg så listen over udstyr som helt almindelig og dermed magen til de
> fleste andre fabrikanters.

Almindelig? Jeg synes i dén grad den er latterlig - VAG eller ej. Det er i
mine øjne et klart udtryk for at man prøver at vise at bilen har 3 gange
mere udstyr end bilen reelt har. At man yderligere viser det som om at alt
det nævnte er standardudstyr, når en del af det koster kassen, gør ikke
sagen bedre.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 00:21

> [...]
> det nævnte er standardudstyr, når en del af det koster kassen, gør ikke

Hvilken bilfabrik undlader ikke detlajeret at fortælle om alt hvad der er af
isenkram i deres biler.
Prøv f.eks at tjekke Mitsubishi.
http://www.mitsubishi.dk/pictures/1098218822608.pdf
Alt andet ville da også være latterligt.
Beskrivelsen fire hjul, motor foran og kan leveres i flere farve sælger
altså bare ikke.

Alt hvad der er nævnt af udstyr på GTI er standard = inkluderet i de 411K
som bilen koster.

Da jeg var ved krigen lærte vi et godt pricip når vi talte radio = tænk,
tast, tal.
Tænk lidt over det.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 00:33

> [...]
> som bilen koster.
>
> Da jeg var ved krigen lærte vi et godt pricip når vi talte radio = tænk,

Og jeg synes at du skal læse op på dit VW-stof, inden du fortsat påstår at
alt det nævnte udstyr er inkl. i de 411.000,- For www.vw.dk er langt fra
enig.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 00:51

> [...]
meddelelse

> Og jeg synes at du skal læse op på dit VW-stof, inden du fortsat påstår at

OK ! Du er delvist undskyldt, for jeg kan godt se at de har fucket rundt i
deres prisliste, den som man kan nedlade i PDF - de har lavet en tyrkfejl.

Hvis du derimod kigger på beskrivelsen af standard udstyret, vil du se at
det omtalte udstyr er med i standardudstyret.
Standardudstyr betyder som bekendt uden merpris.
Og jeg har helt styr på mit VW stof - tak!

Jeg har afsendt en irettesættelse til SMC og udbedt et svar.
Så ka' de lære det.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 01:10

> Almindelig? Jeg synes i dén grad den er latterlig - VAG eller ej.

Muligvis - men det er vel ikke ualmindeligt..?

Hvis ikke har det jo intet med VAG at gøre - men mange føler et inderligt
behov for at nedgøre mærket - besynderligt, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-12-04 18:59

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Hvis ikke har det jo intet med VAG at gøre - men mange føler et inderligt
>behov for at nedgøre mærket - besynderligt, IMO.

Er det ikke mere den tyrkertro nogen har på at alt der glimrer er
guld, man prøver at rokke lidt ved ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 19:51

> Er det ikke mere den tyrkertro nogen har på at alt der glimrer er
> guld, man prøver at rokke lidt ved ?

Nej, du fremhæver efter min mening en for branchen helt almindelig ting som
specifikt udtryk for VAGs latterlighed.

Jeg påpeger så bare, at siden denne ting er almindelig, kan den ikke bruges
som løftestang for dit projekt.

Jeg skal undlade at komme ind på, hvorfor jeg tror, der hos nogen er en stor
modstand mod VAG.

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 01-12-04 20:06

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg skal undlade at komme ind på, hvorfor jeg tror, der hos nogen er
> en stor modstand mod VAG.

Noget der ligner Linie 3's aversion mod pornoblade?

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-12-04 20:23

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Nej, du fremhæver efter min mening en for branchen helt almindelig ting som
>specifikt udtryk for VAGs latterlighed.

En for branchen hvad for en fisk ?

Hvis vi endeligt skal snakke om latterlighed var det da visse VW
personer tåbelige reaktioner når der blev meldt tilbage til hovedsædet
om visse bremseproblemer med enkelte modeller

?

>Jeg skal undlade at komme ind på, hvorfor jeg tror, der hos nogen er en stor
>modstand mod VAG.

Pjat med dig - du tror da vel ikke noget ved sine fulde fem, køber
den der ?

;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 20:35

> En for branchen hvad for en fisk ?

"Du tager vinterjakke på, når du går ud i 40 graders frost - ergo må du være
en generelt kuldskær person".-

Giver dette mening..? Nej, det gør det ikke.

Det er helt almindeligt at fryse, hvis man ikke tager vinterjakke på ved 40
graders frost - derfor kan dette faktum ikke påvise, at en person er
*særligt* kuldskær.

Det er goddaw mand økseskaft, IMO.

> Hvis vi endeligt skal snakke om latterlighed var det da visse VW
> personer tåbelige reaktioner når der blev meldt tilbage til hovedsædet
> om visse bremseproblemer med enkelte modeller

Ah-hwa-bah..?

Hvad´snakker du NU om, der har at gøre med denne sag..?

!

> Pjat med dig - du tror da vel ikke noget ved sine fulde fem, køber
> den der ?

Hvilken..?

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-12-04 21:29

>Ah-hwa-bah..?

Ja - den røg vist lidt ud af kontekst

det var et response på det du skrev, nemlig dette :

>Nej, du fremhæver efter min mening en for branchen helt almindelig ting som
>specifikt udtryk for VAGs latterlighed.

Hvorfor jeg spurgte til fisken

>Hvad´snakker du NU om, der har at gøre med denne sag..?

Ser du - nu er jeg da i tvivl ....

Gider du præcisere hvad du mente med din egen sætning ?

Så skal jeg gerne forsøge at forklare at det ikke er folk der køber en
VW jeg anser som latterlige, ej heller VW selv - de har jo præsteret
noget rimeligt genialt, at få folk flest til at få en så stor tiltro
til fabrikatet, at denne tiltro nogen gange forekommer absurd.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 21:48

> Ja - den røg vist lidt ud af kontekst

Det tror jeg på.

> Gider du præcisere, hvad du mente med din egen sætning ?

Jamen, for dæ´len, da - det har jeg da gjort, Jan.

Når noget er almindeligt for alle, kan det da ikke bruges som bevis for, at
en organisation skiller sig særligt ud.

> [...]
> noget rimeligt genialt, at få folk flest til at få en så stor tiltro
> til fabrikatet, at denne tiltro nogen gange forekommer absurd.

Ok - jeg ser ikke noget her, der har så stor en tiltro til fabrikatet, at
det virker absurd.

Gør du..?

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-12-04 22:58

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Ok - jeg ser ikke noget her, der har så stor en tiltro til fabrikatet, at
>det virker absurd.

>Gør du..?

Ikke lige her - men man hører jo ofte folk sige at bare det er en WV,
så er det det rene guld, og det ved både du og jeg jo ikke helt holder

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 23:10

> Ikke lige her - men man hører jo ofte folk sige at bare det er en WV,
> så er det det rene guld, og det ved både du og jeg jo ikke helt holder

Naturligvis er det ikke det rene guld.

Forskellen på dig og mig i denne sammenhæng er nok bare, at jeg ikke hører
folk give udtryk for det synspunkt.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 18:13

> Ikke lige her - men man hører jo ofte folk sige at bare det er en WV,
> så er det det rene guld, og det ved både du og jeg jo ikke helt holder

Jeg har prøvet at søge på guld + volkswagen på google og den eneste
sammenhæng der er, er guld metallak.

Jeg tror ikke der er nogen her der tror at det er nogen sammenhæng med VW og
ædle metaller, eller at der ikke findes bedre bil.
Det er et påstulat som du og andre har bildt jer selv ind at folk der er
entusiatiske omkring deres VW tror skråstreg tænker sådan.

Jeg skal være den første til at indrømme at en VW kan gå i stykker, og at
prisen er lettere opskruet i forhold til fætre og kusiner i samme koncern.
Jeg har heller ikke nogen illusioner om at alle andre mærker dårligere,
faktisk er jeg overbevist om at Toyota er den bedste bil der kan købes for
almindelige penge. Jeg er bare ikke lige lun på sådan en.

Men faktum er at VW holder deres pris godt (måske er det her guldet kommer
ind i billedet), så godt at jeg synes det er forsvarligt at betale prisen.
De ruster stort set ikke, min egen Passat fra 1989 (nu solgt) blev 14 år før
den skulle have den første svejseklat, og det var endda kun to "frimærker".
Der er selvfølgelig enkelte modeller der har visse svagheder, ingen regel
uden undtagelser.
Og når de så går istykker, er stumper til vognen let tilgængelige - til
rimelige priser.
Og hvis man vil pynte eller tune lidt på sin VW er mulighederne mange, da
det nok er det mærke der er lavet mest gejl til.

Jeg er udmærket klar over at flere andre bilmærke har samme kvaliteter, nu
har jeg så bare lige kastet min kærlighed på VW.
Og jeg vil nok påstå (uden iøvrigt at kunne dokumentere det) at VW biler er
det mærke det største antal bil entusiaster bekender sig til.

Så lad venligst være med at spille hellig og påstå at der er nogle herinde
der sætter sammenhæng mellem VW og guld.
Jeg er skuffet over den hoverende og nedladende tone som sommetider
fremkommer herinde når talen går på VW.

Jeg kunne personligt ikke drømme om at rakke ned på andre mærker (undtagen
Lada).
Selvom jeg nok kan et par historie fra det virkelige liv.
Ej heller antage at de må da være idioter siden de køber en F... C......
T..... M.... P...... S... eller andet mærke.

Egentlig gider jeg slet ikke deltage i sådan en diskussion, så trykke jeg
hellere Ctrl-Alt-Delete, for jeg har altså andre ting i mit liv end at sidde
og tilsmudse andres kærlighed. Men ny synes jeg altså at diskussionen har
vendt sig til det groteske.

Hvis nu en eller anden var oppe at ringe over have prøvet en eller anden
vild Mazda ville jeg da ikke tænke "sådan en fladpande" og begynde at
tilsmudse Mazda og dermed indirekte manden.
Jeg ser sådan på det, at man skal kunne tåle at se manden i øjenen hvis man
en dag rendte ind i ham.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-12-04 19:01

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Jeg tror ikke der er nogen her der tror at det er nogen sammenhæng med VW og
>ædle metaller, eller at der ikke findes bedre bil.

Nu har jeg ikke nævnt stedet hvor jeg f.eks har hørt det - et af
stederne er når tøserne har deres venner på besøg, mange af dem har
kastet deres kærlighed på Golf'erne - og de biler er de da glade for,
intet ond i det, men de er dælme da noget farvede , når de snakker om
biler ;)

Som alle os andre var, da vi i sin tid kørte f.eks i Cortina 2000E ,
eller Ventora folket, eller ......

>Det er et påstulat som du og andre har bildt jer selv ind at folk der er
>entusiatiske omkring deres VW tror skråstreg tænker sådan.

Arhhh - prøv at hitte nogen af de indlæg hvor folk spørger til at
købe en godt brugt bil. Der vil jeg mene at wv folket er mere
enthusiastiske overfor "eget mærke"

>Og hvis man vil pynte eller tune lidt på sin VW er mulighederne mange, da
>det nok er det mærke der er lavet mest gejl til.

aner det ikke

>Jeg ser sådan på det, at man skal kunne tåle at se manden i øjenen hvis man
>en dag rendte ind i ham.

Jada - og hvorfor skulle man så ikke kunne det ? Hvis jeg en dag
skulle mene at den og den person er lidt vel ivrig over sit foretrukne
bilmærke, hvad skulle forhindre mig at fortælle ham det direkte ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 17:37

> Hvis vi endeligt skal snakke om latterlighed var det da visse VW
> personer tåbelige reaktioner når der blev meldt tilbage til hovedsædet
> om visse bremseproblemer med enkelte modeller

Som reelt kun var et problem i Danmark (og vistnok i Sverige) hvor vi fedter
vores veje ind i saltlage.
Jeg tror at problemet var ved SMC (som IMO er nogle amatører) der blankt
afviste det.
Da de så endelig eskalerede problemet var skaden og den dårlige omtale sket.
Men problemet blev da løst uden omkostninger fra kunderne.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-12-04 18:02

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Som reelt kun var et problem i Danmark (og vistnok i Sverige) hvor vi fedter
>vores veje ind i saltlage.

Måske, måske ikke - deres biler har jo førhen ikke haft den slags
problemer.

det var iøvrigt ikke kun danske/svenske biler der blev indkaldt på den
konto :
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/tilbagekaldelser/Tilbagekald_mrk2.asp?Maerke=AU

>Jeg tror at problemet var ved SMC (som IMO er nogle amatører) der blankt
>afviste det.

Aner ikke hvem den store stygge ulv i denne sammenhæng er

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : phk

Dato : 07-12-04 11:02

> [...]
> sket.
> Men problemet blev da løst uden omkostninger fra kunderne.

I forbindelse med tyverier af og fra VW´er, hvor ruderne tilsyneladende bare
var blevet rullet ned pga. en omgåelse af bilernes op- og nedrulningssystem
kom VW da igen med et svar, der var så latterligt at jeg ikke engang kan
huske det i dag.

Men jeg havde det sjovt den aften det var i TV-avisen :)

--
Per, Esbjerg
VW fan

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 22:02

> Ahahh...

> Er det ekstraudstyr ? (standardlak ?)

Ordkløver har du altid været :)
Jeg tror bare at de forsøger at fortælle at farvevalget er begrænset til
disse farve, uden at det koster ekstra.

> Genialt - det havde min Kadett fra 67 da osse - tilmed forchromet

Ja det er meget fint fedtfinger, men det de mener med "selvstændig" er at
kofangeren for og bag adskiller sig fra de flade modeller.

> Wouw !!

Ja! det er lidt imponerende. Og du siger at GTI''en ikke er nyskabende, det
havde 76'eren sq* ikke.

> Den må være noget slatten at hive i ...

Igen, den der med ordkløveri, jeg tror godt at du ved hvad der menes.

> Det har biler haft længe .. ikke noget at falde i svime over

Næh jeg ville faktisk også hellere undvære. Men alle de andre praler med det
så må VW vel også.

> Fnis .. GTI GulvTæpperIlagt ?

Fnis. (eller fis).

> kan man efterhånden købe biler uden ?

Jeg er ikke helt sikke på Lada, men igen alle praler med det.

> Hva hulen er det ?

Ja det er kraftederme smart kan jeg godt sige dig, ved et tryk på nøglen
tænder den alt lys på bilen således du har lys når du skal finde hen til og
ind i bilen, og igen når du forlader bilen kan du vente med at slukke alt
lyset til du har forladt bilen.
Og så kan man selv programmer hvordan det skal virke via boardcomputeren.
Lige noget for en knap'o'man som mig.
Det er sådan en ting at du vil sidde at prale med her i DFB i 2038, når en
eller anden fortæller om at han har købt en eller anden Kia ting som så
endelig har fået det. Så vil vi se dig skrive:
Genialt ! Det har min elskede GTI fra 2005 da også.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 22:55

> [...]
>ind i bilen, og igen når du forlader bilen kan du vente med at slukke alt

Okidoki - det er fikst !

mht det andet, jep, ordkløveri - jeg elsker forståelsesfejl i
oversættelser ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 00:01

> Ordkløver har du altid været :)
> Jeg tror bare at de forsøger at fortælle at farvevalget er begrænset til
> disse farve, uden at det koster ekstra.

Nope - koster ekstra!

> Næh jeg ville faktisk også hellere undvære. Men alle de andre praler med
> det
> så må VW vel også.

Bortset fra at det koster ekstra hos VW.

> Fnis. (eller fis).

Igen - koster ekstra!

> [...]
> lyset til du har forladt bilen.

> Genialt ! Det har min elskede GTI fra 2005 da også.

Jep, hvis du husker at betale ekstra for det.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 00:24

> Nope - koster ekstra!

> Bortset fra at det koster ekstra hos VW.

> Igen - koster ekstra!

> Jep, hvis du husker at betale ekstra for det.

Du har intet fattet, du skal vist til at sove nu :)
Alt det nævnte udstyr er omfattet af prisen på de 411K Kr.

Se mit svar til dig et andet sted i tråden.

/Claus.

Fra : Michael

Dato : 01-12-04 10:47

On Wed, 1 Dec 2004 00:01:01 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

Snip

>Jep, hvis du husker at betale ekstra for det.

Mon ikke det er langt over din sengetid, du taler som du har forstand.

Jeg skal forsøge én gang til, alt det udstyr som du mener er
ekstraudstyr er .... standard udstyr, det ville du også selv kunne
læse dig frem til, hvis du ellers gad.

http://www.vw.dk/main.asp?frame=nye_biler_udstyr&model=den%20nye%20golf&typen=&variant=gti

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 11:56

"Michael" <Dono@mail.com> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er langt over din sengetid, du taler som du har forstand.

Næææh, blot som VW angiver på deres hjemmeside - do'.

> Jeg skal forsøge én gang til, alt det udstyr som du mener er
> ekstraudstyr er .... standard udstyr, det ville du også selv kunne
> læse dig frem til, hvis du ellers gad.

Been there, done that...! Konklusionen er stadig at VW har priser ud for en
del af det udstyr der nævnes som standardudstyr på Glufen. Hvorfor har man
det, ud for GTI'en, hvis det er standard?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-04 18:08

Claus Petersen wrote:

> Ordkløver har du altid været :)
> Jeg tror bare at de forsøger at fortælle at farvevalget er begrænset til
> disse farve, uden at det koster ekstra.

Det kunne dælme være festligt hvis de skulle have ekstra for at
begrænse udvalget af farver.. "Du kan få den i 18 forskellige
lakfarver, altså med mindre du betaler 5000 ekstra, så kan du kun
få den i to af farverne"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 30-11-04 23:56

"Michael" <nomail@nomai.com> skrev i en meddelelse

> Igen taler du over din forstand, et nærmere kig viser at følgende er std.
> udstyr:

Inden du begynder at spille bedrevidende Kong Gulerod, så synes jeg lige at
du skal tjekke www.vw.dk én gang til!

> 4 letmetalfælge Denver 7 1/2 J x 17, 225/45 R 17-dæk

Ok, Ekstraudstyr!

> [...]
> - Højglanspoleret afdækning på B-stolpen
> - Kølergrill i sekskantet design, selvstændig, glanslakering i sort med

Ovenstående er ikke som sådan udstyr, men ligegyldigt gejl!

> - Standardlak i rød eller sort

Koster ekstra - Kr. 3171,-

> - Sportsundervogn sænket ca. 15 mm, speciel afstemning til GTI

Ok, Ekstraudstyr!

> - Selvstænding stødfanger foran og nederste del af stødfanger bagpå
> - Beskyttelseslister og dørhåndtag i bilens farve

Gejl!

> - Varmedæmpende ruder i blå

Ok, Ekstraudstyr!

> Opbevaringsnet i bagagerummet

Ok, Ekstraudstyr!

> - Loftbeklædning i sort
> - Dekorindlæg i børstet aluminium
> - Pedaler i aluminium

Gejl!

> - Håndbremsearm i læder
> - Læderrat (3-eget) selvstændigt, med GTI-mærke, med perforeret læder på
> de områder, hvor man holder fat
> - Lændestøtter

Ok - ekstraudstyr!

> - Bagsæde med midterarmlæn og skiklap

Koster ekstra - Kr. 1716,-

> - Gearknop af aluminium/læder

Ok - ekstraudstyr!

> - Lommer bag på forsæderne

Burde være standard!

> - Sædeindtræk i stof Interlagos, selvstændigt, med GTI-mærke
> - Speciel speedometergrafik i instrumenterne

Gejl!

> - Måtter foran og bagtil

Koster ekstra - Kr. 2112,-

> [...]

> differentialespærring (EDS)
> - Hovedairbagsystem til for- og bagsædepassagerer, inkl. sideairbags foran

Koster ekstra - Kr. 1646,-

> Fartpilot

Ok - ekstraudstyr!

> - Coming home- og leaving home-funktion

Koster ekstra - Kr. 3845,-

> - Bakspejl med automatisk afblænding, med lys og regnsensor

Koster ekstra - Kr. 6816,-

> - Airconditionanlæg Climatic

Hvilket blot er almindeligt aircondition - klima koster min. Kr. 14.679,-

> - Kørecomputer

Ok - ekstraudstyr!

> - Radio RCD 300 plus med 10 højttalere

Koster ekstra - 2555,-

> - Dæktrykskontrolsystem

Ok - ekstraudstyr!

Men hvad med Xenonlygter? Hvad med reservehjul?

> hmm den er 0.6 s hurtigere fra 0-100 km/t og de har begge samme topfart,

Hvilket er meget....

> [...]
>
> Alt dette er std. på Golfen som du mener absolut intet har i udstyr, hvor
> imod det ikke findes på Honda'en som du mener har *ALT* i udstyr.......

Ja, f.eks. hvor meget Golfen kommer til at koste med "alt" det udstyr du
nævner ovenfor...

> Du fremstår dybt utroværdig og meget fordomsfuld.

Næææh, har blot mit info fra Bilbasen.dk, som åbenbart ikke har styr på
deres oplysninger.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 00:14

> [...]
>
> Ok, Ekstraudstyr!

GOLF-mærke),

> Ovenstående er ikke som sådan udstyr, men ligegyldigt gejl!

Men det er det de unge vil have.
Iøvrigt en gang fis at lukke ud, det er da der der er med til at give bilen
et sporty udseende.

> Koster ekstra - Kr. 3171,-

Nej, mettalak koster ekstra. På GTI er Rød eller sort (begge med klarlak
ovenpå) standardfarven
Og dermed "gratis".

> Ok, Ekstraudstyr!

> Gejl!

Igen, det skal se anderledes ud.

> Ok, Ekstraudstyr!

> Ok, Ekstraudstyr!

> Gejl!

Er med til at give atmosfære i kabinen, hvis ikke det var der var det ikke
en GTI.

> Ok - ekstraudstyr!

> Koster ekstra - Kr. 1716,-

Nej er standard i GTI.

> Ok - ekstraudstyr!

> Burde være standard!

Det er de jo så også på GTI !!!

> Gejl!

Gider ikke at kommentere det mere.

> Koster ekstra - Kr. 2112,-

Nej det er standard i GTI, og det er vel at mærke i deluxe veleurkvalivare
ikke det der kokosmåtter de fleste forhandlere smider med i en ny bil.

> Ok, Ekstraudstyr!

> Ok - ekstraudstyr!

> Koster ekstra - Kr. 1646,-

Nej er standard i GTI.

> Ok - ekstraudstyr!

> Koster ekstra - Kr. 3845,-

Nej er standard i GTI.

> Koster ekstra - Kr. 6816,-

Nej er standard i GTI.

> Hvilket blot er almindeligt aircondition - klima koster min. Kr. 14.679,-

Nej det er trodsalt termostat styret, du sætter det på 22 grader - og så
finder den selv ud af det.
Men du skal selv regulere om du vil have det op på forruden eller lige i
hovedet.
Opgradering til fuldautomatisk 2 zone Climatronic koster 8.000,-

> Ok - ekstraudstyr!

> Koster ekstra - 2555,-

Nej er standard i GTI

> Ok - ekstraudstyr!
>
> Men hvad med Xenonlygter? Hvad med reservehjul?

Kan købes som ekstraudstyr.

> [...]
> nævner ovenfor...

> Næææh, har blot mit info fra Bilbasen.dk, som åbenbart ikke har styr på

Læs lidt på lektien inden du kaster om dig med priser på udstyr som gælder i
forhold til en "flad" model, men faktisk er standard i GTI.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 00:36

> Læs lidt på lektien inden du kaster om dig med priser på udstyr som gælder
> forhold til en "flad" model, men faktisk er standard i GTI.

Jeg kan kun forholde mig til, hvad VW skriver i deres prisliste. Hent den
selv, og forklar så lige os andre, hvorfor der er angivet priser på
ekstraudstyr ud for GTI'en, når det iflg. dig er standard.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 00:53

> [...]
> selv, og forklar så lige os andre, hvorfor der er angivet priser på
> ekstraudstyr ud for GTI'en, når det iflg. dig er standard.

Trykfejl - SMC er og bliver amatører.

Læs listen over standard udstyr.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Michael

Dato : 01-12-04 10:52

On Tue, 30 Nov 2004 23:55:48 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Michael" <nomail@nomai.com> skrev i en meddelelse

>Inden du begynder at spille bedrevidende Kong Gulerod, så synes jeg lige at
>du skal tjekke www.vw.dk én gang til!

Du forstå det bare ikke, suk.

Kig på dette link
http://www.vw.dk/main.asp?frame=nye_biler_udstyr&model=den%20nye%20golf&typen=&variant=gti

VW har lavet en fejl ved deres prisliste, længere er den ikke, det er
blevet påpeget over for dig flere gang men alligevel er du så dum at
du fastholder at det ikke er std. udstyr.

>Hvilket er meget....

LOL

>Ja, f.eks. hvor meget Golfen kommer til at koste med "alt" det udstyr du
>nævner ovenfor...

Doh, det er jo netop std. på golfen, hvad mon Hondaen kommer til at
koste det udstyr og hvorfor mener du at den har alt i udstyr når den
ikke engang har A/C, kørecomputer, ESP, mv?

>Næææh, har blot mit info fra Bilbasen.dk, som åbenbart ikke har styr på
>deres oplysninger.

Sludder du er gennemskuet.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 11:59

> Du forstå det bare ikke, suk.

Jo, jeg forstår det fint. Men du har ikke sovet længe nok!!

> VW har lavet en fejl ved deres prisliste, længere er den ikke, det er
> blevet påpeget over for dig flere gang men alligevel er du så dum at
> du fastholder at det ikke er std. udstyr.

Jeg har fint forstået at det åbenbart er en fejl i prislisten, efter Claus
påpegede det igår (nat). Jeg har ikke nævnt det efterfølgende, hvilket vil
fremgå af de tiderne meddelelserne er postet. Men det fatter du jo ikke, da
du lige er stået og frisk og frejdig og tror at du helt har styr på
tingene - narhat!

> Sludder du er gennemskuet.

Ja af dig, hvilket ikke siger meget om situationen. Tjek dog selv bilbasen -
hr. Påståelig!

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Michael

Dato : 01-12-04 12:36

On Wed, 1 Dec 2004 11:59:26 +0100, "Henrik B."

>Jeg har fint forstået at det åbenbart er en fejl i prislisten, efter Claus
>påpegede det igår (nat). Jeg har ikke nævnt det efterfølgende, hvilket vil
>fremgå af de tiderne meddelelserne er postet.

Hvorfor skriver du så følgende " Been there, done that...!
Konklusionen er stadig at VW har priser ud for en
del af det udstyr der nævnes som standardudstyr på Glufen. Hvorfor har
man
det, ud for GTI'en, hvis det er standard?"

Altså tror du stadigvæk ikke på det er std. udstyr ellers ville du vel
ikke sætte ?

> Men det fatter du jo ikke, da
>du lige er stået og frisk og frejdig og tror at du helt har styr på
>tingene - narhat!

Sludder tøs, du har til stadighed ikke forstået det, og det beviser du
jo gang på gang.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 12:34

> VW har lavet en fejl ved deres prisliste, længere er den ikke, det er
> blevet påpeget over for dig flere gang men alligevel er du så dum at
> du fastholder at det ikke er std. udstyr.

Rolig nu..

(Lad os holde tonen, selvom vi diskuterer intenst)

topfart,

> LOL

Ja, det billede er sikkert hurtigt vendt om med en mild chipning.

Så er der

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-04 17:55

Michael wrote:

> Igen taler du over din forstand, et nærmere kig viser at følgende er std.
> udstyr:
>
> 4 letmetalfælge Denver 7 1/2 J x 17, 225/45 R 17-dæk
> - Bremsesadler lakeret røde

Mener du seriøst at rød maling på bremsekalibrene tæller som
ekstraudstyr?

> - Dobbelt afgangsrør (i venstre side) synligt, forkromet (2x70 mmØ)
> - GTI-mærke foran i højre side og bagpå i venstre side (uden GOLF-mærke),
> forkromet

Forkromet mærke på bagsmækken, wow det er vildt udstyr..

I mine øjne er ekstraudstyr noget der får bilen til at kunne noget
ekstra, aircon, spejl der selv blænder ned, stereoanlæg og den
slags.. Resten er efter min mening bare en del af designet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 19:13

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ekstra, aircon, spejl der selv blænder ned, stereoanlæg og den
> slags.. Resten er efter min mening bare en del af designet..

Hov-hov VW har aldrig kaldt de ekstra udstyr. Det er noget du og nogle andre
lige har opfundet skråstreg fordrejet.
Alt det listede optræder på en liste over standard udstyr, som VW meget
rammende kalder "Standard udstyr i detaljer".
Og det er VW altså ikke ene om - eller vendt om alle de andre mærker
beskriver sq* også deres biler i detaljer.

Ekstra udstyrlisten på GTI er derimod temmelig kort (da den jo stort set har
alt):
4 letmetalfælge 18"
Bixenonforlygter
Læderindtræk
Sideairbags ved bagsæder
DSG gearkasse
Opgradering fra Climatic til Climatronic
Multifunktionsrat
Multifunktionsrat med skiftepaler ved rattet ifbm DSG gearkasse.
Radio RCD500 med indbygget 6 CD changer.
Navigation RNS MFD2.

Kilde Ekstra udstyrliste pr. oktober 2004

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-12-04 15:45

Claus Petersen wrote:

> Hov-hov VW har aldrig kaldt de ekstra udstyr. Det er noget du og nogle andre
> lige har opfundet skråstreg fordrejet.

Okay, jeg synes måske også nok det var at presse citronen lige
lovligt meget.. At de så mener rødmalede kalibre er "udstyr" synes
jeg stadig er forunderligt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 02-12-04 15:52

> Okay, jeg synes måske også nok det var at presse citronen lige
> lovligt meget.. At de så mener rødmalede kalibre er "udstyr" synes
> jeg stadig er forunderligt..

Man gør vel alt, for at gøre prisen "spiselig".

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 18:14

> "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Man gør vel alt, for at gøre prisen "spiselig".

Jeg kan ikke finde ord - jo et kom lige til mig ....

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 19:59

> Mener du seriøst at rød maling på bremsekalibrene tæller som
> ekstraudstyr?

Ja, da.

Hvorfor pokker skulle det ikke være det, hvis det ikke er normalt..?

> I mine øjne er ekstraudstyr noget der får bilen til at kunne noget
> ekstra

Ok - det er så din mening.

Jeg husker nu mange biler, hvor man også har haft lakerede dørgreb,
kofangere eller spejle på listen over ekstraudstyr.

Dørene bliver vel hverken bedre eller dårligere at åbne, fordi grebene er
lakerede..?

Min mening er, at ekstraudstyr må være udstyr, udformninger eller design,
der ikke "normalt" er på bilen. Herunder lakerede kalibrer, tofarvede
forruder, metallak, lædergearknub eller for den sags skyld ESP eller
klimaanlæg.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-12-04 15:50

Jan W Nielsen wrote:

> Min mening er, at ekstraudstyr må være udstyr, udformninger eller design,
> der ikke "normalt" er på bilen.

Fair nok. Kan man købe en GTI uden den røde maling på kaliprene?
Hvis ikke, så er malingen vel at betragte som en del af
grunddesignet og derfor ikke udstyr? Eller skal "udstyr" altid
defineres i forhold til den mest skrabede model i programmet, i så
fald er det jo bare at lave en monsterskrabet basismodel, så
bliver "udstyrslisten" alenlang for alle de øvrige modeller?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 18:21

> [...]
> fald er det jo bare at lave en monsterskrabet basismodel, så
> bliver "udstyrslisten" alenlang for alle de øvrige modeller?

Jeg synes altså at kæden er hoppet helt af her.
Ingen af de andre Golf modeller har malede kalipre - det er vel naturligt at
fremhæve det så.
Der er mig bekendte ikke sat en målestok op for hvornår man må kalde noget
for udstyr.
Men ret beset er selv den mindste skrue vel standardudstyr hvis det er noget
man ikke skal bestille ekstra.
Og ekstra udstyr hvis man skal bestille det ud over det udstyr der normalt
er i bilen.

Med håbet om at denne latterlige diskussion snart ophører.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 17:56

> Biler som f.eks.: Civic Type-R, Seat Leon, Octavia RS, Megane 2,0
Sport-225
> m.fl.

Seat Leon og Octavia er "old school", IMO - i den rå sammenligning - og ikke
på niveau på nogen punkter.

Megane er hamrende fed, men dyr - i indkøb og i sammenligning med Golf GTi
formentlig også i afskrvning.

Honda´en er ikke en bil i samme klasse, IMO - Den er en mere "nøgen GTI".

> Derudover, er der absolut INTET udstyr i den Golf. F.eks. en Civic sætter
> den præstationsmæssigt til vægs.

Jeg er ikke enig i den med udstyret - og jeg er heller ikke enig i den med
præstationerne.

Honda´en er som sædvanlig TOTALT død under 5.000 o/min, det er Golfen
absolout ikke - her er der altid power pga turbo.

Samtidig er Honda´en ikke lysår hurtigere, hvis den pines ud til de 5
millioner omdrejninger, hvor den smider sin topeffekt.

Samtidig kører du mere mere "rå stil" i Hondaen - lidt ligesom i Golf GTI 1,
der jo føltes meget mere rå (selvom dens køredynamik ikke når Golf V til
sokkeholderne.)

Igen - jeg mener ikke, Golf GTi V er til grin - men man skal være glad for
Golf for at slippe så mange penge for den.

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 30-11-04 19:48

Jan W Nielsen wrote:
> Igen - jeg mener ikke, Golf GTi V er til grin - men man skal være
> glad for Golf for at slippe så mange penge for den.

Men reelt er Honda'en mere back to basic ren GTi i
stedet for sådan en flødebolle som Golf'en har været
i nogen år efterhånden.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 20:57

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev :

>Men reelt er Honda'en mere back to basic ren GTi i
>stedet for sådan en flødebolle som Golf'en har været
>i nogen år efterhånden.

Derfor *kan* det jo tænkes at de der i sin tid prøvede UrGTI'en -
måske får en ahahh oplevelse i dag - endeligt noget der ligner the
real thing

intet ondt deri - men nyskabende, som den oprindelige GTI var, never !

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : John Sahl

Dato : 30-11-04 21:03

jan@fedtegreven.dk wrote:
> intet ondt deri - men nyskabende, som den oprindelige GTI var, never !

DET har jeg vist heller ikke påstået....

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 21:08

> [...]
> real thing
>
> intet ondt deri - men nyskabende, som den oprindelige GTI var, never !

Det er lidt svært at være sådan rigtigt nyskabende, når laver en efterfølger
til en 28 år gammel ide.
Og man så ovenikøbet er begrænset til 4 hjul og en stempelmotor.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 22:35

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Det er lidt svært at være sådan rigtigt nyskabende, når laver en efterfølger
>til en 28 år gammel ide.

Det er nok mere eller mindre umuligt - i dag, at lave noget på 4 hjul,
der tager verden med storm, som 1'eren jo gjorde

(Jeg vill esgisme nødigt få *den* opgave

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 21:35

> intet ondt deri - men nyskabende, som den oprindelige GTI var, never !

Hvad skulle VW have gjort i stedet.?

( - måske misforstår jeg dit indlæg..)

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 22:47

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Hvad skulle VW have gjort i stedet.?

Jeg ved det ikke - de skriver jo selv

citat "Selv om der er næsten 30 års forskel imellem den første og den
kommende femte generation er standarden uforandret – kompromisløs
køreglæde."

det er ikke helt det indtryk, jeg får når jeg læser forskellige
reporteres oplevelse af bilen - de fleste lader til at mene den
trænger til en slankekur ?

>( - måske misforstår jeg dit indlæg..)

Måske -

I dag stiller du nok ikke GTI'en fra dig igen, og siger Whoaaaa,
dertil er bilerne blivet for gode.

*det* gjorde man hvis man havde vredet øret om på originalen - ok,
dengang var der nu også længere mellem raketterne.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 22:53

> [...]
>
> det er ikke helt det indtryk, jeg får når jeg læser forskellige
> reporteres oplevelse af bilen - de fleste lader til at mene den

Hvilken ny bil gør ikke det, du skulle høre et ramaskrig i bilpressen hvis
man undlod at montere ABS, ESP, selestrammere, airbag, og sparede alle
sikkerhedsmæssige forstærkninger i karossen væk.
Der blev nok heller ikke solgt mange af dem hvis man fjernede alle
lyddæmpninger, folk er jo nærmest blevet hysteriks sart med støj i dag.

Den føles på ingen måde tung, men det står dig jo frit for at tolke hvad du
læser.
Det havde jo selvfølgelig været sjovere med 200 Hk til 800 kg bil. Men nok
ikke realtistisk med de krav bilkøbere stiller idag.

Iøvrigt var jeg af den forståelse at du var til "overvægtige" biler

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 23:07

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Hvilken ny bil gør ikke det

trænger til en slanker ? .... de fleste

> [...]
>Der blev nok heller ikke solgt mange af dem hvis man fjernede alle
>lyddæmpninger, folk er jo nærmest blevet hysteriks sart med støj i dag.

Du har meget ret idet - man kan ikke købe i pose og sæk - men det
fatter folk sgu' nada af

>Den føles på ingen måde tung, men det står dig jo frit for at tolke hvad du
>læser.

Det burde den heller ikke gøre , med den maskine i

>Det havde jo selvfølgelig været sjovere med 200 Hk til 800 kg bil. Men nok
>ikke realtistisk med de krav bilkøbere stiller idag.

Nøehhhhh....

>Iøvrigt var jeg af den forståelse at du var til "overvægtige" biler

Ikke specielt - Min Scorpio er sgu' lettere end Golf'en

(Spirilen er tung, javel, men har hypperne til vægten)

Men efterhånden som ryggen er blevet tosset, dur de hårde hunde ikke
mere

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 23:01

> det er ikke helt det indtryk, jeg får når jeg læser forskellige
> reporteres oplevelse af bilen - de fleste lader til at mene den
> trænger til en slankekur ?

Hvem har skrevet det om Golf V GTi..?

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 23:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Hvem har skrevet det om Golf V GTi..?

Karstem Lemche , Bilmagasinet - december nummeret side 42 - næstsidste
afsnit

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 23:25

> Karstem Lemche , Bilmagasinet - december nummeret side 42 - næstsidste
> afsnit

Arhh! det er vis kun sådan noget drømme noget ala Porsche GT et eller andet
og BMW M3CSI hvor halvdelen af bilen er lavet i kevlar hvormed at bilen er
har nået et prisniveau som kun Bill Gates og Sultanen af Brunei kan følge
med til.

/Claus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 23:30

> Karstem Lemche , Bilmagasinet - december nummeret side 42 - næstsidste
> afsnit

Hvis dit citat dér er "et loyalt citat" og selve essensen af artiklen, så er
Lemche i hvert fald ikke enig med den øvrige branche - herunder også sin
tidligere kollega fra Bilmagasinet Schacht, der skriver:

"Styringen er præcis og bilen kører derhen, hvor rattet peger. Samtidig
sørger den sænkede sportsundervogn for, at krængningen er minimal. Bremserne
er nemme at dosere og bremsekalibrene griber om skiverne som en politihund."

Da en røvfuld journalister var inviteret ned til Paul Ricard racerbanen i
Sydfrankrig, der normalt bruges til formel 1 træning skrev også Jens Velling
fra Berlingske:

"Golf GTI kan simpelthen flere dansetrin end John Travolta og Fred Astaire
tilsammen. Den accelererer hårdt, dykker målrettet ind i svingene og fejer
fladt gennem kurverne. Rundt og rundt går det. For hver svingom stiger
hastigheden. Golfen indgyder på en gang tillid og pumper adrenalin ud i
kroppen."

AutoBild skriver:

"Det vigtigste: Man bliver igen glad for at køre i en GTi. Specielt på de
små krogede veje ude i landet. Her mærker man bilens grundlæggende tekniske
talent".

I direkte sammenligning med den nye 200 hestes turbo-Astra fremhæves Golfen
som det klart sportslige alternativ:

"Astra´en er den komfortable langturs-sprinter, mens Golfen værner om
GTI-ånden. For de sportsligt orienterede er sagen derfor klar.".

Uanset hvor meget jeg kigger mig omkring, finder jeg ikke grund til at tro,
at jeg ved en fremtidig testkørsel skulle nå frem til den konklusion, at
Golf V GTi er fedladen og skulle på slankekur.

Tror du selv, det er den rigtige beskrivelse af den bil - eller er det bare
dejligt at sige..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 21:06

> Men reelt er Honda'en mere back to basic ren GTi i
> stedet for sådan en flødebolle som Golf'en har været
> i nogen år efterhånden.

Prøv nu lige en tur inden du udtaler dig på den måde.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : John Sahl

Dato : 30-11-04 21:17

Claus Petersen wrote:
> Prøv nu lige en tur inden du udtaler dig på den måde.

Påstår du seriøst at den er blevet væsentligt mindre
flødebolleagtig i den nyeste aftapning?

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 21:21

> Påstår du seriøst at den er blevet væsentligt mindre
> flødebolleagtig i den nyeste aftapning?

Nu ved jeg ikke lige hvad du ligger i ordet flødebolle.
Men der er ingen tvivl om at de på alle måde har anstrengt sig for at lave
en sporty bil.
Hvis du tænker på undervognen tager du meget fejl, jeg tror det er den mest
"faste" undervogn i en standard VW til dato.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 21:34

> Men reelt er Honda'en mere back to basic ren GTi i
> stedet for sådan en flødebolle som Golf'en har været
> i nogen år efterhånden.

Det er rigtigt - og helt i tråd med det, som jeg lige skrev.

Men jeg tror nu ikke, Golf V GTi er en flødebolle.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 22:51

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Men jeg tror nu ikke, Golf V GTi er en flødebolle.

Måske en kvik flødebolle ?

anyroads 200 hypper til 1350kg bil, er ikke noget specielt
nu om dage

(Hvordan den skulle kunne rive sig fra 0-100 på 7.2 undrer mig lidt,
det må være gearkassen der hjælper der)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 23:05

> Måske en kvik flødebolle ?

Muligvis - men også i kurver er den LANGT hurtigere, end den første GTi, der
kun vejede 850 kg - ligesom indstyring og nedbremsning er langt mere præcis.

Den overgår i ALLE discipliner totalt velholdt GTi mrk. 1 med nye dæmpere og
hele balladen.

I hvert fald, da danske motorjournalister var inviteret ned til bjergkørsel
i hhv. den første og den seneste Golf GTi fornyelig.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-11-04 23:18

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Den overgår i ALLE discipliner totalt velholdt GTi mrk. 1 med nye dæmpere og
>hele balladen.

det skal den da osse gøre - der er jo sket en radikal udvikling i
undervognen siden - den gamle havde jo ikke ligefrem verdens bedste
bagakseltøjring (set med nutidens øjne)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Frederik

Dato : 01-12-04 16:45

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> [...]
> bjergkørsel
> i hhv. den første og den seneste Golf GTi fornyelig.

Nogle er åbenbart enige:
http://www.topgear.com/content/news/stories/1226/

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 23:10

> Måske en kvik flødebolle ?
>
> anyroads 200 hypper til 1350kg bil, er ikke noget specielt
> nu om dage

Og dog vægt/effekt forholdet er en anelse bedre end den oprindelige GTI.

Hvilke biler til 400K har et tilsvarende vægt effekt/forhold?
Jeg har lige skimmet bilrevyen igennem, der er faktisk kun en håndfuld.
F.eks Astra sport 200, Civic Type R, Ford mondeo 3.0 og BMW 325/330.
3.0 modellerne fra PSA vejer 1550 kg.

> (Hvordan den skulle kunne rive sig fra 0-100 på 7.2 undrer mig lidt,
> det må være gearkassen der hjælper der).

Det er det på de fleste biler, måske den breeeeede momentkurve hjælper lidt
til også.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 00:03

> Igen - jeg mener ikke, Golf GTi V er til grin - men man skal være glad for
> Golf for at slippe så mange penge for den.

My point exactly - når nu ikke læserne kan forstå dansk. Jeg skriver ikke
nogen steder at Golf'en er til grin. Det er derimod prisen, som jeg finder
dybt latterlig, for en så lille bil.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 00:35

> [...]
> nogen steder at Golf'en er til grin. Det er derimod prisen, som jeg finder

Hva' fa'en har størelsen med prisen at gøre.
En Porsche 911 er ikke meget større, og der er kun plads til 2.
Er den så helt mammut til grin - næppe.
Og iøvrigt ved først hvad den kostet når du sælger den igen.
Til sammenligning var min G4 GTI billigere pr.km. end min brors 106 Rallye,
selvom den kostede det halve i indkøb - tyg lidt på det.
Hvilken bil kører du selv i?

Jeg tror du er ude på tynd is - du må til at vågne op biler er blevet hammer
dyre.
Billigste Corrolla koster 220K - for fem år siden var det 150K.
Folk vil have mere isenkram og sikkerhed i deres nye biler og det koster
kassen ikke kun ved VW
(selvom det godt ved hvor de store tal sidder på lommeregneren).

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 01:14

> My point exactly - når nu ikke læserne kan forstå dansk. Jeg skriver ikke
> nogen steder at Golf'en er til grin. Det er derimod prisen, som jeg finder
> dybt latterlig, for en så lille bil.

Men spørgsmålet er, om det er dyrt, hvis man sammenligner med de biler, der
kan sammenlignes..... hvis der er nogle sådan..?

Umiddelbart synes jeg ikke, det lyder helt vildt med 411.000 for den bil..?

Dermed ikke være sagt, at man ikke skal være vild med Golf for at smide over
400.000 for den.

/Jan W Nielsen

Fra : phk

Dato : 30-11-04 12:15

> Det jeg præcist har mod bilen er som nævnt prisen, som på intet plan kan
> kaldes konkurrencedygtig.

Hvilken bil sammenligner du konkret med med samme antal HK?

--
Per, Esbjerg

Fra : Michael

Dato : 30-11-04 12:48

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message news:41ac52a6$0$223

> Det jeg præcist har mod bilen er som nævnt prisen, som på intet plan kan
> kaldes konkurrencedygtig.

aha, hvilke nye biler mener du kan konkurrer på prisen ifh. den nye Golf V
GTI, samme udstyr, hk mv.?

> Nope, endnu et *jeg-mener-at
> VW-i-dén-grad-er-overvurderet-mere-end-prisen-indikerer*

Missundelse er en grim ting.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-11-04 15:35

> Missundelse er en grim ting.

Tjah, havde det så bare været dét....

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : phk

Dato : 07-12-04 11:18

> "Michael" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> Tjah, havde det så bare været dét....

Du har hverken svaret på mit eller Michael´s spørgsmål.

Men det er jo også et svar!

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 07-12-04 12:03

> Du har hverken svaret på mit eller Michael´s spørgsmål.
>
> Men det er jo også et svar!

Du følger ikke med i tråden!

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : TDN

Dato : 30-11-04 18:06

> [...]
> motoren, undervognen er der intet klage over osv.
>
> Så er der det endnu et *jeg-hader-VW* indlæg?

Jeg er fuldstændig enig med Michael i hans betragtninger om Henrik B.

Og hvad får man for ca. 400.000 kr. ? Tja:

AR 147 2,0 Selespeed med 150 hk. ca 415.000 kr.
Audi A3 2,0T FSI til ca. 450.000 kr.
BMW 318ti compact til ca. 375.000 kr.
Cooper S Works til ca. 450.000 kr.
Astra 2.0 Sport 170hk. til ca. 450.000 kr.
Megane 2.0 16V sport til ca. 440.000 kr.
Subaru Impreza 2.0 WRC til ca. 480.000 kr
Corolla 1.8T sport til ca. 370.000 kr.
Volvo S40 T5 til ca. 465.000 kr.

Jeg synes bestemt ikke Golfen er sindsyg dyr i sammenligning med dens
konkurrenter.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 21:02

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> *LOL* Det er jo rent til grin mand....

Ligesom din IQ :)

Hvad er problemet? - at du ingen penge har.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 00:06

> en

> Ligesom din IQ :)

Min er over 130 - hvad siger din?

> Hvad er problemet? - at du ingen penge har.

Som du selv skriver: "Prisen er dog noget hamper". Jeg svarer: "Det (den) er
jo rent til grin mand..."

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 00:58

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Min er over 130 - hvad siger din?

Aner det ikke - har du dokumentation for det? :)

> Som du selv skriver: "Prisen er dog noget hamper". Jeg svarer: "Det (den)
er
> jo rent til grin mand..."

Jeg ser ikke sammenhængen - selvom det er mange penge kan det jo godt være
relativt rimeligt.
Relativt fordi vi godt ved hvem der får de fleste af pengene, i Tyskland
koster den 190K.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 01:55

> Aner det ikke - har du dokumentation for det? :)

Mensa's anerkendte test.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : phk

Dato : 07-12-04 11:19

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:41ad08f1$0$22684$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Mensa's anerkendte test.

Har de nogle tests som ikke er anerkendte?

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-04 18:29

Claus Petersen wrote:

> Aner det ikke - har du dokumentation for det? :)

Alene det at I overhovedet har gang i den her IQ debat tyder på at
de 130 kunne være jeres fælles score..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 01:18

> Min er over 130 - hvad siger din?

Der er jo nogle forskellige tests - og jég har scoret lidt forskelligt i
dem.

Forsvarets er faktisk ret præcis i sammenligning med de store officielle
målinger.

Jeg kan så berette, at min er...helt i orden.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-04 18:48

Jan W Nielsen wrote:

> Der er jo nogle forskellige tests - og jég har scoret lidt forskelligt i
> dem.

Nu er intelligens jo også vanskeligt at måle, for målemetoden har
temmelig stor indflydelse på resultatet.

Eksempel: Hvilket dyr er det mest intelligente? Hunden eller
katten?

Kattens force er at den er uafhængig af mennesket. Hvis mennesket
en dag forlader katten, så vil den måske savne at blive kløet lidt
i nakken, men ellers vil den overleve på egen hånd uden problemer.
Man kan sige at katten er intelligent fordi den bevarer sit
overlevelsesinstinkt. Man kan også vende den om og sige at katten
er uintelligent fordi den ikke lever livet lidt lettere, og
udnytter at den kan få det hele serveret af mennesket når nu
muligheden er der..

Hundens styrke er at den i høj grad evner at tilpasse sig
"flokken" dvs. de mennesker den lever sammen med. Evnen til at
tilpasse sig kan man kalde intelligens. Det uintelligente er at
hunden sandsynligvis vil få det meget svært hvis mennesket en dag
efterlader hunden.

Afhængigt af om man kalder tilpasningsevne eller
overlevelsesinstinkt for intelligens, vil man få to vidt
forskellige resultater..

> Jeg kan så berette, at min er...helt i orden.. )

"Helt i orden" opfatter jeg som at tingene lever op til
forventningerne uden at være prangende. Skal jeg tage det som et
udtryk for at du ligger ganske lunt lige omkring normen?? Gnæk..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 19:32

> Nu er intelligens jo også vanskeligt at måle, for målemetoden har
> temmelig stor indflydelse på resultatet.
>
> Eksempel: Hvilket dyr er det mest intelligente? Hunden eller
> katten?

Findes der da IQ test til hunde og katte?

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-12-04 20:25

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Findes der da IQ test til hunde og katte?

garanteret - bølgepap og dørnagler bliver også af og til
intelligensvurderet

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 01-12-04 21:34

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> Findes der da IQ test til hunde og katte?

www.tickle.com kan du finde personlighedstests for katte. Måske også på
hunde.

mvh
Peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-12-04 16:09

Tom wrote:

> Findes der da IQ test til hunde og katte?

Det kan man da sagtens lave, forudsætningen er bare at vi først
bliver enige om hvilke egenskaber vi kalder "intelligens"..

Jeg scorer som regel højt på de der gængse IQ tests man ser hos
fx. militæret og Mensa, men det behøver ikke være det samme som at
jeg er intelligent. Mange af de tests undersøger
"matematisk/logisk" tankegang, så når jeg scorer højt kan jeg blot
konkludere at jeg har en veludviklet/veltrænet(?)
"matematisk/logisk" evne.

En kvinde jeg kender har en fantastisk veludviklet evne for at
sætte tøj og farver sammen. Hun har totalt øje for de der små
detaljer der gør at tingene efterlader dig med et "wauv-indtryk",
uden at du som sådan kan sætte fingeren på hvad det er der gør
det. Pininfarina kan det samme med bildesign, det er ikke altid
man lige kan sætte fingeren på hvorfor hans designs holder, men af
en eller anden grund rammer de utroligt sjældent forbi. Så er der
mig, som godt kan finde på at gå med en rød jakke til grønne
bukser og en blå skjorte, lignende en lyskurv der er gået i
stykker.. Hvis man laver en farve/design-baseret IQ test, så vil
jeg score lavt, mens min bekendte og Pininfarina vil være
usædvanligt intelligente..

Enhver test vil altså vise hvor stærk en person er til de
egenskaber testen tester, intet andet.. Jeg føler mig ikke
overbevist om, at det vi normalt kalder "intelligenstests" også
rent faktisk tester intelligens - i mine øjne tester de nærmere
logik og jeg vil ikke gå så vidt som at sætte lighedstegn mellem
logik og intelligens.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 20:24

> Eksempel: Hvilket dyr er det mest intelligente? Hunden eller
> katten?

Mensa optager jo folk på baggrund af noget de mener, er en hensigtsmæssig
definition af intelligens.

Dette ligger tæt op af det, som man kalder G, og det gør forsvarets test i
øvrigt også. Jeg kender kun de to - og så lidt til WAIS, som er en af de
store kendte tests.

Læs mere om G-score her:

http://mensa.dk/hvad_er_intelligens.html

> "Helt i orden" opfatter jeg som at tingene lever op til
> forventningerne uden at være prangende. Skal jeg tage det som et
> udtryk for at du ligger ganske lunt lige omkring normen?? Gnæk..

Det kommer an på, hvad man mener, der er normalt.

Jeg vil ikke sige, hvad den er målt til - det ville svare lidt til at sidde
og fortælle, at jeg har en halv meter lang tissemand... Hø-hø.. Ikke at min
IK er lige så sjælden som tissefyre af den kaliber - men det er omtrent lige
så dårlig stil at sidde og spille moderne med det.

Ham her ved en hel del om forsvarets test - jeg har hans ord - samt andres
for - at jeg ikke er faldt helt igennem - uden at være verdensmester.

http://www.psy.ku.dk/forskning/HVM/Tom_Teasdale/Tom_Teasdale_CV.htm

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-12-04 16:31

Jan W Nielsen wrote:

> Mensa optager jo folk på baggrund af noget de mener, er en hensigtsmæssig
> definition af intelligens.

Mensa er oprettet som en social foranstaltning for "forskertyper".
Man oplevede at mange af de allermest hardcore "forskernørder"
kunne have svært ved at fungere socialt, muligvis fordi de selv
var så opslugt at noget få andre forstod, muligvis også fordi de
ikke havde specielt godt styr på interpersonelle relationer. Ret
karrikeret, så er Mensa "en redningsplanke for 'hjerner' der ikke
hel magter at fungere i en gruppe". At Mensa har valgt at lægge
vægt på de egenskaber der kendetegner disse mennesker er vel ikke
underligt?

> Læs mere om G-score her:

"g hænger meget sammen med Howard Gardners sproglige og
logisk-matematiske intelligens, og hænger i nogen grad sammen med
hans rumlige og musiske intelligens, det er usikkert hvor meget
det har at gøre med interpersonal og intrapersonal intelligens, og
det har næppe overhovedet noget at gøre med hans kinæstetiske
intelligens."

Det siger jo ret tydeligt hvad det er de tester og hvad de ikke
gør.

Jeg kan sagtens følge at militæret hælder til samme metode, de har
jo netop brug for "ingeniørtyper" til de opgaver de skal have løst
og derfor tester de selvfølgelig for de egenskaber de har behov
for.

> Det kommer an på, hvad man mener, der er normalt.

IQ er et indextal, så normen er 100..

> [...]
> IK er lige så sjælden som tissefyre af den kaliber - men det er omtrent lige
> så dårlig stil at sidde og spille moderne med det.

Helt enig, det var nu også ment som ren gas..

> Ham her ved en hel del om forsvarets test - jeg har hans ord - samt andres
> for - at jeg ikke er faldt helt igennem - uden at være verdensmester.
>
> http://www.psy.ku.dk/forskning/HVM/Tom_Teasdale/Tom_Teasdale_CV.htm

Kan jeg heraf uddrage at du ikke er direkte hjerneskadet??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-12-04 20:07

> Ret
> karrikeret, så er Mensa "en redningsplanke for 'hjerner' der ikke
> hel magter at fungere i en gruppe".

Jeg er ikke medlem af Mensa.

I mit stille sind undrer jeg mig da også over deres "klub". Det svarer igen
lidt til "de store tissemænds klub".

Jeg ved ikke, hvad jeg selv skulle med et medlemskab - men jeg gider heller
ikke rigtig betegne dem sådan der. Der er sikkert også velfungerende
mennesker dér.

> IQ er et indextal, så normen er 100..

Mjah - der er et interval, der betegnes som "normalområdet" - og jeg er ikke
altid helt normal.

> Kan jeg heraf uddrage at du ikke er direkte hjerneskadet??

Absolut ikke - nu har du kendt mig i to år.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-12-04 22:01

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg er ikke medlem af Mensa.

Det er jeg nu heller ikke..

> I mit stille sind undrer jeg mig da også over deres "klub". Det svarer igen
> lidt til "de store tissemænds klub".

Som sagt er den lavet med et socialt formål, og jeg oplever ikke
at hverken klubben eller dens medlemmer praler af at være bedre
end alle andre, det er mere noget alle vi andre tillægger dem
fordi vi ikke kan se hvorfor de skal have en "klub for kloge"..

> Jeg ved ikke, hvad jeg selv skulle med et medlemskab - men jeg gider heller
> ikke rigtig betegne dem sådan der. Der er sikkert også velfungerende
> mennesker dér.

Det er der helt sikkert, det var nu heller ikke min mening at
sætte lighedstegn mellem mensanere og folk med sociale problemer,
jeg fortæller bare at det var for at skabe et netværk for socialt
svage "superhjerner" at klubben/foreningen oprindeligt blev
stiftet. Der er jo ikke tale om at social svaghed er et
optagelseskrav..

> Mjah - der er et interval, der betegnes som "normalområdet" - og jeg er ikke
> altid helt normal.

Lol, vel sagt.. Det er noget skægt noget med ord, på den ene side
ønsker man ikke at være "unormal", på den anden side vil man
heller ikke være "gennemsnitlig" - et eller andet sted ænser jeg
en konflikt..

> Absolut ikke - nu har du kendt mig i to år.. )

Ja, men det føles som meget længere, hehe..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-04 22:35

> Ja, men det føles som meget længere, hehe..

He-he..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 19:30

> [...]
> målinger.
>
> Jeg kan så berette, at min er...helt i orden.. )

Siden hvornår er forsvaret begyndt at udlevere resultaterne på deres
idiottests?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 19:40

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Siden hvornår er forsvaret begyndt at udlevere resultaterne på deres
> idiottests?

og total OT.....så kan det næppe være ménsa-kandidater som forsvaret tager.

At ofre sit i forvejen korte liv på et stykke jord eller mening som alle om
et par hundrede år er fløjtende ligeglade med. Hvem gider sørge over de folk
der faldt i 1864?

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 20:28

> Hvem gider sørge over de folk
> der faldt i 1864?

Jeg vil ikke sørge - men gerne respektere.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 01-12-04 21:29

> [...]
> om et par hundrede år er fløjtende ligeglade med. Hvem gider sørge over de

Fjols.

Fra : Mogens

Dato : 01-12-04 21:44

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41ae296a$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Fjols.

Måske lige stærkt nok at benævne Tom dét.

Men det er selvfølgelig stærkt overraskende at
læse SÅ bramfri en udtalelse som ovenstående,
når man ved, det kommer fra en sønderjyde !!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 21:54

> Men det er selvfølgelig stærkt overraskende at
> læse SÅ bramfri en udtalelse som ovenstående,
> når man ved, det kommer fra en sønderjyde !!

My thoughts exactly...!

Jeg, som har boet i Sønderjylland, ved, at det er de færreste, der er SÅ
ligeglade med de faldne soldater, der har været med til at sikre Danmark som
en selvstændig nation.

Heldigvis dømmer jeg ikke Tom på de "kradse" udfald, som han er kommet med
det seneste par dage.

For fanden, Tom.....

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 21:46

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41ae296a$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Fjols.

Militæret der taler her?

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 21:57

> Militæret der taler her?

Måske bare en, der ikke bryder sig om at høre faldne danske soldater hånet.

Det "kildrer" også mig lidt - som en fædrelands-mand.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 22:35

> Måske bare en, der ikke bryder sig om at høre faldne danske soldater
> hånet.

JEG kravler ikke rundt på kanonerne ved Dybøl Mølle......de kanoner som har
slået hundrevis at mennesker ihjæl i 1864.
(Mine børn gør heller ikke)

Bankerne ved Dybbøl er faktisk EN stor gravplads, men det ligner det
langtfra når turisterne tumler rundt der.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 23:15

> Bankerne ved Dybbøl er faktisk EN stor gravplads, men det ligner det
> langtfra når turisterne tumler rundt der.

Nej, men det gode har ofte kun plads, fordi der er nogen, der ved det onde
har givet det mulighed.

Nogen tror, den frie verden er, som den er, fordi den er faldet ned i skødet
på os.

Kunsten kan ikke være at lære børn, at det pr definition er dårligt at sætte
sig til militær modværge - men at oplyse dem om de konsekvenser, krig også
har.

Men det er en helt anden snak..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 23:40

> Nej, men det gode har ofte kun plads, fordi der er nogen, der ved det onde
> har givet det mulighed.

Enig, men samme opførsel ville vække harme hvis det var på en "rigtig"
kirkegård.

> Nogen tror, den frie verden er, som den er, fordi den er faldet ned i
> skødet
> på os.

Hmm, jeg ser nu mere at man mener de andre startede. Vi har selv sammen med
USA og UK gået i en (irak)krig som reelt viste sig at miste sit grundlag med
masseødelæggelsesvåben og terror.
Verden blev hverken mindre fri for terror eller færre a-våben og trusler.
NOGEN har altså ikke udvist den store intelligens og masser af mennesker er
døde og torturede. Igen vil erkende at have lavet fejl, ingen lærer af det
(mit gæt)

> Kunsten kan ikke være at lære børn, at det pr definition er dårligt at
> sætte
> sig til militær modværge - men at oplyse dem om de konsekvenser, krig også
> har.

Det er ikke lykkes godt. Vi fører lige så mange krige (fredsskabende
operationer) som altid. Teknikken er blevet forfinet, så vi kan nøjes med at
"tage" soldater og et fåtal civile, men de er alle mennesker. At vi kan
finde grunde til det nødvendige i at slå andre ihjæl er ikke den store
videnskab, som jeg ser det.
Men på godt dansk, vi har altid kriges og vil nok altid blive ved med det.
Ikke den store udvikling her.

> Men det er en helt anden snak..

Ja må nok hellere komme tilbage til bilerne

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 23:49

> Enig, men samme opførsel ville vække harme hvis det var på en "rigtig"
> kirkegård.

Måske - stedet burde også mane til eftertanke.

> Vi har selv sammen med
> USA og UK gået i en (irak)krig som reelt viste sig at miste sit grundlag
med
> masseødelæggelsesvåben og terror.

Saddam havde utallige gange erklæret, at han VILLE have atomvåben mv. Han
har haft programmer fra 1980 til 1991. Han ville have fået dem på et
tidspunkt, når der var mulighed.

Men Irakkrigen handler om at have adgang til en stor del af verdens olie i
en tid, hvor den vestlige verdens adgang til de saudiske kilder kunne blive
svære at komme til. Om det er rimeligt eller ej, skal jeg ikke komme ind på
her, men når man ikke valgte at gå ud med det busked, er det fordi, verden
ikke er klar til den slags offentlige diskutioner endnu.

Det andet er/var blot et sølle salgsargument i offentligheden. Det var
udtænkt af marketingfolk og politikere.

> Det er ikke lykkes godt. Vi fører lige så mange krige (fredsskabende
> operationer) som altid.

Ja, og vi burde føre endnu flere. Se bare på det glemte kontinent Afrika.

Men tag du bare ud til de steder, hvor millioner bliver slagtet uden gun -
og sig til de slemme, at de bare skal opføre sig ordenligt.

> Men på godt dansk, vi har altid kriges og vil nok altid blive ved med det.
> Ikke den store udvikling her.

Udvikling jo - men ikke flere krige - nej.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 01-12-04 22:05

> Militæret der taler her?

Ja. Jeg har været soldat i 10 år. Og jeg synes nok det er ca. lige så sjovt
som andre at blive kaldt dum - direkte eller indirekte. Man kan mene hvad
man vil om soldater, men IMO bør man i det mindste have respekt for, at der
er nogle som ultimativt ofrer deres liv på at folk som dig (og nu også mig)
kan sidde godt og trygt bag vores computere og hygge os.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 22:54

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41ae31d9$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> at der er nogle som ultimativt ofrer deres liv på at folk som dig (og nu
> også mig) kan sidde godt og trygt bag vores computere og hygge os.

Jeg fik formuleret mig forkert i det første, beklager.
Jeg finder det at man tager et andet menneskes liv ........er noget som
ganske modbydeligt og afskyeligt. Den jord og de ting man slås om er
alligevel forbigående. Tankegangen med at skulle tage andres liv pga. sin
overbevisning virker ikke som den højere videnskab.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 23:17

> Jeg finder det at man tager et andet menneskes liv ........er noget som
> ganske modbydeligt og afskyeligt.

Det synspunkt er vi mange der har.

Men dermed er det vel ikke sagt, at det ALTID er forkert, at gribe til
våben..?

Jeg kan da godt komme på et par eksempler i historien, hvor jeg er glad for,
at nogle har villet forsvare noget, der er større end os selv: De værdier
som vi bygger vores tilværelse på.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-12-04 08:27

> [...]
> alligevel forbigående. Tankegangen med at skulle tage andres liv pga. sin
> overbevisning virker ikke som den højere videnskab.

Ok.

Bare fordi jeg har været i systemet i 10 år betyder det ikke nødvendigvis,
at jeg synes det på nogen måde er fedt med krig. Faktisk tror jeg ikke der
findes mennesker med større afsky for krig end soldater, bl.a. fordi mange
har været i krig (i en eller anden form) eller fordi man blot ved en del om
"emnet".
Da jeg meldte mig til forsvaret var det m.h.p. forsvar af dansk område, som
vi vel godt kan blive enige om er værd at forsvare? Nu har situationen
udviklet sig i en helt anden retning, bl.a. med krigen i Irak, men formålet
er et eller andet sted det samme - forsvar af Danmark og Danmarks
interesser. Pt. har jeg søgt tjenestefri. Det er der mange grunde til, men
en af grundene er da helt sikkert, at jeg måske ikke 100 % helhjertet kan gå
ind for hvilke opgaver forsvaret bliver sat til. Så er det IMO bedre at være
ærlig og melde fra. Men jeg har bestemt stor respekt for dem som tager ned
til Irak i et forsøg på at hjælpe nogle arme mennesker mod noget der bare
kan minde om et liv.
I de år jeg har været i forsvaret har jeg været på utallige øvelser. Det er
meget pudsigt hvilke reaktioner man oplever rundt omkring. Når man kommer ud
til en gammel bondemand, som selv har oplevet 2. verdenskrig og evt. haft
tyskere dansende rundt på gården, så er der slet ingen grænser for den
gæstfrihed man bliver mødt med. Men når vi er så onde, at vi en fredag
eftermiddag kører hjem fra øvelse med 40km/t fordi de biler som
skatteborgerne har stillet til vores rådighed ikke kan køre hurtigere, så er
reaktionen en helt anden. Specielt fra slipsedrengen i firmabilen for hvem
krig er noget man undgår ved at zappe væk fra Nyhederne og for hvem vi blot
er en flok idioter der "leger krig".

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 23:27

> [...]

> at der er nogle som ultimativt ofrer deres liv på at folk som dig (og nu
> også mig) kan sidde godt og trygt bag vores computere og hygge os.

Om man vil ofre sit liv i frihedens navn, har så intet at gøre med, om man
er iklædt modegrøn...

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 19:04

> Om man vil ofre sit liv i frihedens navn, har så intet at gøre med, om man
> er iklædt modegrøn...

Det er bestemt en af måderne.
Men hvis jeg kender dig ret synes du vel at det er helt til grin.
Og sidder selvfølgelig inde med det endegyldig ultimative svar....

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-04 00:48

> Det er bestemt en af måderne.
> Men hvis jeg kender dig ret synes du vel at det er helt til grin.
> Og sidder selvfølgelig inde med det endegyldig ultimative svar....

Jeg synes at det danske forsvar langt hen ad vejen er til grin - eller
rettere var til grin, under den kolde krig. For ikke at tale om
hjemmeværnet. Dermed ikke sagt at jeg mener at folk der aftjener værnepligt
er til grin, for jeg anser det for at være en god "uddannelse", som giver en
masse værdifuld dannelse, social tolerance m.m.m.

Men som sagt, så har det intet at gøre med, om man er villig til at ofre sit
liv for frihed og fædreland. Jeg tror at mange "civile" vil være mere end
villige til at gribe til våben, skulle Danmark blive invaderet (utænkeligt).

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-12-04 16:32

Tom wrote:

> At ofre sit i forvejen korte liv på et stykke jord eller mening som alle om
> et par hundrede år er fløjtende ligeglade med. Hvem gider sørge over de folk
> der faldt i 1864?

Ja, hvem pokker gider interessere sig for sønderjylland, det
ligegyldige stykke jord..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 16:53

> Ja, hvem pokker gider interessere sig for sønderjylland, det
> ligegyldige stykke jord..

Det som man har kæmpet for er alligevel ved at blivet et stort område som vi
kalder EU. Så om jorden er dansk eller tysk kommer ad åre til at være det
samme.
Men ellers er det nok rigtig (på trods af din smiley) at færre og færre
gider intressere sig for sdr. jylland. Der er en massiv folkevandring fra
regionen, få nye virksomheder starter op her, mange virksomhender flytter
væk, huspriser er ekstrem lave, boligblokke bliver revet ned og man kan
heller ikke sige at egnen bliver bestormet af turister (og da slet ikke
efter alexandra og dronning Ingrid er væk).

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 20:28

> Siden hvornår er forsvaret begyndt at udlevere resultaterne på deres
> idiottests?

Det kan du sagtens få udleveret, hvis du vil.

Men du skal vide, hvordan der generelt scores, for ellers ved du ikke noget
om, hvor du ligger.

Dette er straks sværere - og derfor får du formentlig ikke ret meget ud af
at ringe til sessionsmyndighederne, eller hvor du ellers måtte have taget
prøven gor at få at vide, at du måske har 49 rigtige besvarelser.

Testen består af 60 spørgsmål i fire katagorier.

Ingen har nogensinde svaret rigtigt på alle 60 spørgsmål.

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 01-12-04 21:34

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> Siden hvornår er forsvaret begyndt at udlevere resultaterne på deres
> idiottests?

Da jeg var på session fik jeg da min score udleveret.

mvh
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 21:55

> Da jeg var på session fik jeg da min score udleveret.

Ok - jeg fik den udleveret nogle år efter min session, da jeg alligevel
talte med een, der kunne finde dem frem.

Sidenhen fik jeg den gennemgået - og konstateret kronisk idioti.

Som sagt - uden oversigt over hvad de andre scorer, ved man jo intet.

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 01-12-04 22:20

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> Ok - jeg fik den udleveret nogle år efter min session, da jeg alligevel
> talte med een, der kunne finde dem frem.

Jeg fik min med det samme. En eller anden indenrigministeriel gut følte
trang til at kommentere den.

> Sidenhen fik jeg den gennemgået - og konstateret kronisk idioti.

Der er ofte ikke langt fra det ene yderpunkt til det andet

mvh
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 01:30

> Min er over 130 - hvad siger din?

Kom igen, når du kommer over WAIS-III-loftet - det begynder ved 185.. )

(Jeg kender ingen, der er deroppe...)

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 01:30

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> *LOL* Det er jo rent til grin mand....

Nu fornemmer jeg at du måske har præferencer for Saab.
Hvis det er korrekt antaget, hvad er din kommentar så til at en
sammenlignelig Saab 9-3 med 210 Hk koster 545.000 ?

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 02:02

> Nu fornemmer jeg at du måske har præferencer for Saab.
> Hvis det er korrekt antaget, hvad er din kommentar så til at en
> sammenlignelig Saab 9-3 med 210 Hk koster 545.000 ?

At det er rent til grin. Men nu vi er inde på sammenligningen, så ville jeg
frem for Golf'en, foretrække at købe en 9-3 1,8t til 387.500,- Og så få den
chippet til et pænt stykke på den anden side af 200 Hk. Og så ville der
stadig være penge til overs i.f.t. Golf'en.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 08:17

> [...]
> chippet til et pænt stykke på den anden side af 200 Hk. Og så ville der
> stadig være penge til overs i.f.t. Golf'en.

Årh hvad! Eller spar de 130K i forhold til Saaben og bruge 10-20K på en 230
Hk ABT tuning.
Tro det eller ej men jeg har seriøst overvejet en Sabb 9.3 1,8T (2.0 ?)
netop fordi de har nogle fornuftige udstyrspriser.
Men køreroplevelsen mellem en 9-3 kan dårligt sammenlignes med en Golf
Sportline - og slet ikke GTI.
Men indrømmet det er en dejlig bil, bare uden den store vauuuw effekt - Jeg
kiggede på den der speciel ting med skørter og sager - jeg valgte den fra
netop pga økonomien - afskrivningen er X faktoren. Og her blev jeg advaret
af flere venner i bilbranchen.
Så igen Henrik, du ved først hvad den har kostet når du sælger den igen. Så
i mine øjne er det lidt ligyldigt om man skal deponere 390 eller 425K. At
fokusere så meget på prisen er lidt til grin når vi alligevel er i den
prisklasse
Det kan selvfølgelig være ligemeget hvis du beholder den indtil at den skal
skrottes (sådan da) så er den en hvis fornuft i at købe billigt, men da jeg
skifter ca. hvert 3. år er det en gensalg en væsentlig faktor - og der er
jeg endnu ikke blevet alvorlig skuffet med en VW.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 10:27

> [...]
> netop pga økonomien - afskrivningen er X faktoren. Og her blev jeg advaret

Jeg er også ret vild med 9-3´eren, der er en af de første Saab´er, jeg
rigtig har vendt mig om efter - men Saab er som regel slemme med
afskrivningen, det er rigtigt.

Dermed bliver Saaben pludselig hurtigt endnu dyrere, end prisforskellen
umiddelbart kunne tyde på.

Jeg har desværre kun kørt i en Golf V 1,6 FSi, der jo dumle ikke er ret
meget skud i - men den har en rigtig god undervogn. Relativt komfi - men med
en svingglad og kompetent styring.

....og så er der jo R32´eren.. Og hvilken forførende bil..

Både Saab og Golf GTi kan jo chippes, så man må vel í den aktuelle debat
tage udgangspunkt i den effekt, som de har....

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-04 12:05

> [...]
> i mine øjne er det lidt ligyldigt om man skal deponere 390 eller 425K. At
> fokusere så meget på prisen er lidt til grin når vi alligevel er i den

Man kan sige at det i bund og grund handler om én ting - behov! Vores behov
er alle forskellige. I mine øjne er der stadig ikke noget der kan forsvare
at den Golf skal koste over 400k. Mine behov siger mig at jeg vil få mere
bil for pengene i Saab'en - eller en tilsvarende Passat for den sags skyld.
Hvor ting som plads og sikkerhed spiller en rolle. Så betyder det mindre at
min gennemsnitshastighed på de små sogneveje er 5 km/t lavere. Men fint nok,
hvis DU vil betale for det. Men nu vi snakker om afskrivning, så holder det
da slet ikke at købe GTI'en, da den vil tabe noget mere end end en standard
Golf.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 19:34

> [...]
det
> da slet ikke at købe GTI'en, da den vil tabe noget mere end end en

Lige bortset fra baggagerummets størrelse mener jeg nu at de to biler
opfylder stort set samme behov
(nok også derfor jeg har kigget på den) - så kunne man jo vælge en Bora hvis
baggagerummet absolut skulle kunne rumme mere.

Nu har jeg jo så ikke tænkt mig at købe en GTI, men jeg kan da berette at
mine tidligere G3 og G4 GTI havde afskrivninger som en SAAB 9.3 std. nok
ikke kommer i nærheden af begge under 1 kr. pr km. over 3 år ( hhv. 79 og
99 øre ).
Min Bora derimod røg op i noget der ligner 1,25 pr. km - store benzinmotorer
er bare ikke moderne mere.
Selvfølgelig stiger afskrivningen efterhånden som priserne stiger og
valutaen influeres, men jeg ville ikke være bange for at rode mig ud i
økonomisk uføre med en GTI. Som tidligere nævnt kostede min brors 106 Rallye
over 1 kr. pr km, selv om bilen kostede under det halve.

Mit behov siger p.t TDI og der ligger en VW med TDI motor lunt i svinget.
Så jeg har valgt TDI også pga. af afskrivningen - 140 Hk / 320 Nm kan
sikkert også blive sjovt nok.

Jeg er dog overbevist om at en GTI har en noget mindre afskrivning end den
der Saab 9.3 210 Hk ting.
Hvis den overhovedet er til at sælge igen :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : mikkel paulsen

Dato : 30-11-04 22:30

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message news:<41ab749d$0$22709$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...

> [...]
> pedal igennem en smal snoet bivej, og så havde jeg den aldrig over 4500 rpm.

Hvis du søger sjov, køb en motorcykel! koster 1/10 del. for en som kan
rykke VW til hver en tid

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 22:52

> Hvis du søger sjov, køb en motorcykel! koster 1/10 del. for en som kan
> rykke VW til hver en tid

Ja, man hygger sig så dejligt på sin motorcykel på vej til arbejde en mørk,
frostklar decembermorgen - men spejlglatte veje og svære forfrysninger i knæ
og hænder.

Man ser også skide godt ud, når man endelig når frem.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 23:29

> [...]
mørk,
> frostklar decembermorgen - men spejlglatte veje og svære forfrysninger i

Hehe, ja jeg huske tydeligt i slutningen af firserne da jeg kørte moped, når
sæsonen startede 1 marts, og det var pi.... koldt.
Og man kørte med hænderne nede på topstykket for bare at holde dem fra at
blive blå.

> Man ser også skide godt ud, når man endelig når frem.

Styrthjelmsfrisure går aldrig af mode.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 23:38

> Styrthjelmsfrisure går aldrig af mode.

He-he...

Glæden ved motorcykelkørsel gør i hvert fald ikke.

Jeg kørte engang Bandit 600N - helt ny motorcykel - deejligt..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 23:19

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Hvis du søger sjov, køb en motorcykel! koster 1/10 del. for en som kan
> rykke VW til hver en tid

Jamen det har jeg også rigtigt meget lyst til.
Jeg har kørt motorcykel i mine "unge" dage, og savnet vrælet når man vrider
øret til 12000 omdr.

Men det er et lidt upraktisk transportmiddel når man har kone og to unger og
iøvrigt skal rundt på jobbet med baggagerummet fyldt med sit service gear.

Tro mig - jeg har kraftigt overvejet at købe en R1'er eller en Fireblade og
så beholde min G3'ere nogle år endnu.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-04 23:31

> Tro mig - jeg har kraftigt overvejet at købe en R1'er eller en Fireblade
og
> så beholde min G3'ere nogle år endnu.

Også her - men hos mig er det Blackbirden, der trækker... Mums..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 23:48

> og

Det klør lidt i venstre håndled når nu jeg ser at nogle af drengerne fra
dengang igen er begyndt at køre motorcykel.

> Også her - men hos mig er det Blackbirden, der trækker... Mums..

Jeg går nu ind for ren sport - i mit universe er R1 og den nye Fireblade
1000 det ultimative.
Eller måske en Ducati 999s, den har bare en fantastisk lyd.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-04 19:09

Jan W Nielsen wrote:

> Også her - men hos mig er det Blackbirden, der trækker... Mums..

Jeg vil have en RD500 eller RG500. Folk der snakker henrykt om de
første turbobiler der gav et los i r.... når der kom ladetryk på,
skulle prøve en hidsig to-takter.. Jeg var vild med min RD350, så
en RG500 Gamma med det dobbelte antal heste må være lige sagen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 19:56

> [...]
> skulle prøve en hidsig to-takter.. Jeg var vild med min RD350, så
> en RG500 Gamma med det dobbelte antal heste må være lige sagen..

Hvis det er den der trecylindrede 2-takt ting som man kunne købe midt/sidst
i firserne så har jeg faktisk prøvet såden en fætter, den var viiiiiiild
efter datidens standard, og sikkert også stadig, forhjulet var stort set kun
til pynt.
Jeg valgte dog en lidt billigere og mere afdæmpet VF500-FII.
Det var min første bike - og jeg skulle jo gerne overleve den første sommer
:)
Senere fortrød jeg faktisk at jeg ikke havde købt Gamma'en da lejligheden
havde budt sig.

/Claus

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-12-04 16:53

Claus Petersen wrote:

> [...]
> efter datidens standard, og sikkert også stadig, forhjulet var stort set kun

Både RD500 og RG500Gamma har fire cylindre i et kvadrat (to
krumptapaksler) RD350'eren havde "to på stribe"..

Det er præcis det vilde jeg synes er skægt. RD350'eren er bestemt
ikke verdens hurtigste cykel, men jeg har sjældent oplevet
tilsvarende grad af "ketchupflaskeeffekt" (alt eller intet). RD500
og RG500 er pænt hurtige, uanset hvilken standard man kigger på.
Der findes cykler med bedre performance, men jeg tvivler på de er
lige så "psykopatagtige" at køre på.. Jeg prøvede engang en 1100
kubik Kawasaki og den var monstermeget hurtigere end min RD'er,
den var bare ikke nær så vild. Lidt mere rulle gav lidt mere fart,
ingen skumle overraskelser i ærmet..

Jeg gad egentlig også godt lege med Aprillia's 250'er, rygterne
siger at man med tysk katalysator kan få den til at smide 87 hk..

> Jeg valgte dog en lidt billigere og mere afdæmpet VF500-FII.
> Det var min første bike - og jeg skulle jo gerne overleve den første sommer
> :)

Jeg tog mc kort og ledte så efter en stille og rolig 4-500 ccm.
maskine jeg kunne lære det hele på. Sekretæren i det firma jeg
arbejdede sagde "min fyr har en 350'er der er billigt til salg,
var det noget?". Jeg var lidt skuffet, for 350 kubik lød lige tamt
nok, men da han ikke skulle have ret meget for den, tænkte jeg at
jeg jo altid kunne trille på den et års tid indtil jeg fik fat i
noget ordentligt. Lad mig sige at jeg blev positivt overrasket..

> Senere fortrød jeg faktisk at jeg ikke havde købt Gamma'en da lejligheden
> havde budt sig.

Det kan jeg sagtens følge..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-04 19:00

mikkel paulsen wrote:

> Hvis du søger sjov, køb en motorcykel! koster 1/10 del. for en som kan
> rykke VW til hver en tid

Det kommer an på hvordan man definerer sjov og hvor modig man er..
Sjov for mig er at høvle gennem sving. På en mc tør jeg ikke høvle
på skridgrænsen gennem et sving, faktisk kører jeg mc som de
fleste kører bil - vældig kæk når det går ligeud, men kyllinger
den totalt når vejen snor sig. I en svingglad bil er jeg derimod i
mit es, kan få det store sus af at presse citronen gennem et sving
uden på noget tidspunkt at skulle være bange for at det bliver det
sidste jeg gør.. For mig er bilen klart sjovest, selv om jeg godt
kan se at en mc har større "sus-potentiale"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-04 20:31

> [...]
> sidste jeg gør.. For mig er bilen klart sjovest, selv om jeg godt
> kan se at en mc har større "sus-potentiale"..

Helt enig.

Jeg har min førlighed for kær til at give den gas på den måde på MC.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 09:16

> Yehaaa - den var fed jeg smilte hele vejen hjem (50 km).

> Og NEJ, jeg er ikke ansat i VW's marketings afdeling - jeg blev bare så
> positivt overrasket at jeg ikke kunne få armene ned igen.

Jeg er åbenbart ikke den eneste der er imponeret, har lige fået det nye
"Motor" ind af døren.

Citat: "Motor mener: Det er sjældent at vi har lejlighed til at betegne en
bil som perfekt, men her gør vi det"

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 04-12-04 14:57

> [...]
> "Motor" ind af døren.
>
> Citat: "Motor mener: Det er sjældent at vi har lejlighed til at betegne en

Ingen tvivl om at det er en fin bil. Men ud fra hvilke kriterier drager
Motor den konklusion?

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 18:05

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Ingen tvivl om at det er en fin bil. Men ud fra hvilke kriterier drager
> Motor den konklusion?

Prøv at spørge dem, men deres kriterier er jo nok helt til grin :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-12-04 22:44

"Henrik B." wrote:

> Ingen tvivl om at det er en fin bil. Men ud fra hvilke kriterier drager
> Motor den konklusion?

"Fantastisk til at trække en campingvogn" er mit bud, er Motor
ikke stortset et blad for campister?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-04 23:03

> "Fantastisk til at trække en campingvogn" er mit bud, er Motor
> ikke stortset et blad for campister?

*tsk-tsk*

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 23:26

> *tsk-tsk*

jowjow den er go' nok

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 04-12-04 23:28

> *tsk-tsk*

Nej -> ROFL

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-12-04 12:00

Jan W Nielsen wrote:

> *tsk-tsk*

Ja, jeg tænkte nok at campinghabit og teltferie i Harzen var lige
noget for dig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 09:12

> Ja, jeg tænkte nok at campinghabit og teltferie i Harzen var lige
> noget for dig..

Ja, da - det er derfor, jeg kører snescooter i polarklima, og derfor jeg til
sommer drager på rundrejse i Kina.

Jeg mener blot, at det er forfejlet, at bruge en del af FDM-medlemmernes som
argument for inkompetent eller forfejlet bilkompetence i foreningens blad.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Kim

Dato : 05-12-04 00:47

> "Fantastisk til at trække en campingvogn" er mit bud, er Motor
> ikke stortset et blad for campister?

Ja det er nok ikke nogen problem , men det skulle en 1,6 FSI også være
rigtig god til har jeg hørt
Men den nye GTI gad jeg godt eje , den ser rigtig vellykket ud.
Mvh. Kim