Hvad gør vi nu med nr palderne?
Fra : Brizz

Dato : 29-11-04 20:08

Har man fundet ud af hvordan de skal fortsætte når der ikke er flere
bogstaver i alfabetet?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 20:18

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Har man fundet ud af hvordan de skal fortsætte når der ikke er flere
> bogstaver i alfabetet?

Jeg tror egenlig bare at de starter forfra der er ikke så mange biler
tilbage på vejene der har hvide nummerplader der starter lavere end N = ca.
15 år.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 20:21

> [...]
>>

> Jeg tror egenlig bare at de starter forfra der er ikke så mange biler
> tilbage på vejene der har hvide nummerplader der starter lavere end N =

Næh jeg husker min fiesta fra 79 havde 'HV' som start og min F40 havde
nummer 'CP' fra 74'. Begge biler ER for langt tid siden røget i skidtpressen

--
Tom

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-11-04 21:37

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:41ab75d9$0$22715$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Næh jeg husker min fiesta fra 79 havde 'HV' som start og min F40 havde
> nummer 'CP' fra 74'. Begge biler ER for langt tid siden røget i
> skidtpressen

Min 2CV kører stadig med hvide JP 41 933
Jeg købte den i 84, pladerne må være fra ca 79. Bilen selv er fra 75...

Leo

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 29-11-04 20:50

> [...]

>Jeg tror egenlig bare at de starter forfra der er ikke så mange biler
>tilbage på vejene der har hvide nummerplader der starter lavere end N = ca.

Så længe du stadig kan få plader udleveret der starter med D holder
den ide næppe

De ved jo derinde hvad der er afmeldt, så hvorfor ikke bare starte på
en frisk igen, med plader der har været ude af cirkulation i et tiår

mine (hvide) EL 26 989 er længe tæret væk - de var fra 75/76

http://nrpl.dk/index.php er iøvrigt herlig at gæste hvis man er
nysgerrig på danske plader (nummerplader altså)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 20:55

> Så længe du stadig kan få plader udleveret der starter med D holder
> den ide næppe

??? kan man det ??? Det må være til taxaer, eller en anden serie som ikke
bruges til alm biler.

Nu sagde jeg jo heller ikke noget om alle nummerplader lavere end "N" var
ude af billedet.
Man er selvfølgelig nødt til springe dem over som stadig er i brug.

> De ved jo derinde hvad der er afmeldt, så hvorfor ikke bare starte på
> en frisk igen, med plader der har været ude af cirkulation i et tiår

Nemli' ja.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 29-11-04 21:08

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>??? kan man det ??? Det må være til taxaer, eller en anden serie som ikke
>bruges til alm biler.

Skal du bruge kvadratiske plader, som f.eks til en 'kaner - er der D
på de hvide

Min spiril har DR nummer

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 05-12-04 22:45

On Mon, 29 Nov 2004 21:08:01 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Skal du bruge kvadratiske plader, som f.eks til en 'kaner - er der D
>på de hvide

Så springer vi bare D over. Hvad er problemet?

Fra : Mogens

Dato : 29-11-04 20:33

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Har man fundet ud af hvordan de skal fortsætte når der ikke er flere
> bogstaver i alfabetet?

Venter med en afgørelse til der ikke er flere numre at tage
af - og indfører måske eu-plader:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&frame=right&th=d0e1bda0d4be6ede&see
km=E5c%25a.50755%24Kb2.2291004%40news010.worldonline.dk#link12

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 29-11-04 22:08

En helt masse bits fra Brizz til dk.fritid.bil gav følgende:

> Har man fundet ud af hvordan de skal fortsætte når der ikke er flere
> bogstaver i alfabetet?

Ifølge http://nrpl.dk/1966-ns-hist.php forventes det nuværende system at holde
frem til 2010, så der burde være tid til at udtænke en snild løsning.

Det mest naturlige/lette/billige er nok at starte forfra med AA og så bare
springe de plader over hvor der allerede er optaget af gamle++ plader :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I made him an offer he couldn't survive"
-- Eliza Dushku as Faith in 'Buffy the Vampire Slayer'

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-11-04 22:52

Henrik Bøgh wrote:

> Det mest naturlige/lette/billige er nok at starte forfra med AA og så
> bare springe de plader over hvor der allerede er optaget af gamle++
> plader :)

Nu er det ikke for at være skråsikker.

Men et registreringsnummer der ikke har været i brug, falder ud af CRM efter
ca. 12 mdr., ligeledes går det med resten af køretøjets data, derfor er det
vigtigt at gemme papirene på et museumsobjekt, i tilfælde af at man vil have
den indregistreret. Det sparer i hvert fald for en masse bøvl.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jan

Dato : 01-12-04 06:49

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Har man fundet ud af hvordan de skal fortsætte når der ikke er flere
> [...]
Så starter de på udleveringen af EUnummerplader det vil ske , i.flg. dem
selv, i ca. år 2008, som et af de eneste EUlande vil danmark ikke udlevere
dem før nuværende nummerrække er brugt op.

Jan

Fra : phk

Dato : 01-12-04 16:05

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev i en meddelelse

> Så starter de på udleveringen af EUnummerplader det vil ske , i.flg. dem
> selv, i ca. år 2008, som et af de eneste EUlande vil danmark ikke udlevere
> dem før nuværende nummerrække er brugt op.

Der overvejes mig bekendt også hvordan udformningen af numrene skal se ud -
hvilke numre der er de nemmeste at huske.

Det er der jo altid brug for når man tager i betragtning hvordan andre uden
for denne NG kører :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brizz

Dato : 01-12-04 23:22

> Så starter de på udleveringen af EUnummerplader det vil ske , i.flg. dem
> selv, i ca. år 2008, som et af de eneste EUlande vil danmark ikke udlevere
> dem før nuværende nummerrække er brugt op.

2008??? hvad er der tilbage efter X? jeg troede det var om 1 eller 1½ år.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 08:41

On Wed, 1 Dec 2004 23:22:18 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>2008??? hvad er der tilbage efter X? jeg troede det var om 1 eller 1½ år.

Der er da lige Y og Z også, gad vide hvor hurtigt salget går, når man
når til ZZ ?
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Brizz

Dato : 02-12-04 11:25

> Der er da lige Y og Z også, gad vide hvor hurtigt salget går, når man
> når til ZZ ?

Beklager det var lige den time jeg pjækkede fra dansk at vi lærte om de
sidste bogstaver i alafabetet §

Mhv Brian
---
www.gronaerten.dk