HJÆLP.... jeg har købt en Chrysler Jeep
Fra : jhm

Dato : 29-11-04 17:34

Hejsa
Jeg har købt mig en helt ny Chrysler Jeep, der har bare været noget i vejen
med den, siden jeg har fået den, den hopper og larmer ved ca. 100 km/t ,
ridser på kofangeren og jeg kunne nævne mere. Men det værste er, den er
skæv, den hælder ca. 15 mm i venstre side, det kan tydelig ses udefra og
endnu værre, det kan ses og mærkes når man sider i den, det er bare direkte
ækelt at side i en bil der hæller i den side hvor man sider og det bliver
selvfølgelig ikke mindre af, at jeg sider i bilen.
Jeg har snakket med værkstedet hvor jeg har købt den og de har forsøgt at
gøre "et eller andet" men hvad det ved jeg ikke, men det er kommet til den
konklution, at den holder sig nok inden for den af Chrysler opgivene
tolerancer, hvad den er, det kan jeg ikke få at vide, kun at de ikke vil
gøre mere ved den.
Har i nogensinde oplevet noget lignende eller hørt om tollerance for sådan
hældning til siden ? jeg kan da heller ikke forestille mig andet, at det
slider skævt på hele bilen......
vh Jan

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-11-04 19:22

jhm skrev:

> [...]
> sider i den, det er bare direkte ækelt at side i en bil der hæller i
> den side hvor man sider og det bliver selvfølgelig ikke mindre af, at

Ny eller brugt?
Ikke "Danmarks Billigste Biler Aps" vel........?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Rasmus

Dato : 29-11-04 19:28

"jhm" <jhm@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> hældning til siden ? jeg kan da heller ikke forestille mig andet, at det

Meld dig ind i FDM og få dem til at kigge på bilen.....

mvh
Rasmus

Fra : Brizz

Dato : 29-11-04 19:29

> [...]
> ækelt at side i en bil der hæller i den side hvor man sider og det bliver
> selvfølgelig ikke mindre af, at jeg sider i bilen.

Hvorfor købte du den så når du kunne se den var skæv?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Mogens

Dato : 29-11-04 19:41

"jhm" <jhm@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt mig en helt ny Chrysler Jeep

Tillykke med den!

> Har I nogensinde oplevet noget lignende

Yes, min fabriksnye Volvo led under fænomenet.
Alt blev forsøgt og intet hjalp. Der var endda 2
autoriserede værksteder blandet ind i affæren,
idet jeg flyttede i garantiperioden.

Til sidst blev jeg så pishamrende sur, at jeg fræ-
sede mig en tur for fuld musik ud af en lille vej,
vi har her i området. Vejen udmærker sig ved
at have en enorm masse "bakker" (korte hop).

Efter den tur var bilen uden hældning og derfor ok!
(checker ved Volvo)

> jeg kan da heller ikke forestille mig andet, at det
> slider skævt på hele bilen......

Næppe korrekt - men det slider ad helvede til på psyken!

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 20:25

> Næppe korrekt - men det slider ad helvede til på psyken!

Der er gået en fritidspsykolog tabt i dig :)
Man kan jo så håber at den slides mest i bilens højeste side så fejlen
udligner sig selv med tiden :)

Jeg kan nu ikke forstå at man intet kan gøre, højden bestemmes nok mest af
fjedrene, så der må jo være en farisær iblandt dem.
IMO burde Jeep værkstedet skifte alle fjedre og evt. støddæmperne om
nødvendigt

--
/Claus

http://vwfanatic.dk