Ang lys til syn
Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 29-11-04 11:06

Hej...

Skal have min bil til syn på onsdag, så lige 2 spørgsmål ang. lyset...

Mine forpærer er ikke så gode, så de vil skiftes.... Lyset nu er gulligt....
Min svigerfar siger at jeg ikke må skiftet til hvidt lys, da den så ikke kan
synes... Er dette korrekt..?

Og så har jeg fået monteret spoiler med indbygget bremselys.... Jeg har
derfor afmonteret det bremselys der er i bagruden... Skal denne monteres
igen eller er det iorden når der er kommet et nyt bremselys som
erstatning..?

/Anders

Fra : Mr. Hansen

Dato : 29-11-04 11:09

Anders T. Pedersen tastede følgende
> Min svigerfar siger at jeg ikke må skiftet til hvidt lys,
> da den så ikke kan synes... Er dette korrekt..?

Sludder... hvidt lys er faktisk mere korrekt end det gule og vil da oxo
gætte på at den er født "hvid"

Det er fint...

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 29-11-04 11:11

> Sludder... hvidt lys er faktisk mere korrekt end det gule og vil da oxo
> gætte på at den er født "hvid"

Hva med de hersens nye lys med blåt skær..??

/Anders

Fra : David Bjergsø

Dato : 29-11-04 13:41

"Anders T. Pedersen" <dm46p@mail.ah.dk> wrote in message

> Hva med de hersens nye lys med blåt skær..??
>
> /Anders

De stiller dig ringere end det hvide lys. der er mange detaljer som du går
glip af med de "blå", som du ellers ville have set med de hvide. men man må
opveje fordele og ulemper selv.

/David

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-11-04 14:22

Mon, 29 Nov 2004 11:08:37 +0100, skrev Mr. Hansen, på 15 linier, i
<FyCqd.1005$l%1.129@news.get2net.dk>, :

>Det er fint...

Lygter der ikke virker bliver påtalt.
Så hvis selve lygten er der skal den væk.
Det er ikke nok og fjerne ledningen...
Men han har jo nok fjernet det hele
Og det er helt ok.
Også selv om han ikke havde sat en ny op.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : anders majland

Dato : 29-11-04 17:40

> Lygter der ikke virker bliver påtalt.
> Så hvis selve lygten er der skal den væk.
> Det er ikke nok og fjerne ledningen...

Det er lige en detalje med højt placeret stoplygte. Den har (ihvertfald på
et tidspunkt for ikke så mange år siden) givet 200kr i rabat på
registreringsafgiften. Hvis den har været årsag til rabat duer det ikke at
fjerne den ...

/A

Fra : TGD

Dato : 29-11-04 20:56

meddelelse news:41ab50fd$0$66407$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> et tidspunkt for ikke så mange år siden) givet 200kr i rabat på
> registreringsafgiften. Hvis den har været årsag til rabat duer det ikke at

Den må gerne fjernes hvis der findes en typegodkendelse for en uden, eller
hvis bilproducenten udfylder en formular.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 29-11-04 12:17

On Mon, 29 Nov 2004 11:06:16 +0100, "Anders T. Pedersen"
<dm46p@mail.ah.dk> wrote:

> [...]
>derfor afmonteret det bremselys der er i bagruden... Skal denne monteres
>igen eller er det iorden når der er kommet et nyt bremselys som

Det skulle være OK at sætte hvide pærer i. Det er vist fransk mode det
andet.

Bremselys skulle være Ok.

Du skal især checke alle blinklys, bremselys og nummerpladelys, - for
sprunge pærer går de meget op i.

Når du skriver, at den lyser dårligt ? er det p.gr.a. dårligt stel ?
for så er det faktisk en ret syg bil.

mvh

John

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 29-11-04 12:52

> Når du skriver, at den lyser dårligt ? er det p.gr.a. dårligt stel ?
> for så er det faktisk en ret syg bil.

Nej... Der er intet galt med stel, og lyset er såmæd heller ikke så
dårligt.... Kan ikke selv se forskel, men en modkørene bekendt har nævnt at
han ikke mente de lyste lige kragtigt, og da det er nogle meget gamle pære,
kan jeg vist lige så godt ofre den skilling før syn...

/Anders

Fra : Henning

Dato : 29-11-04 13:37

Tja, to pærer fåes til under en hund...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : TGD

Dato : 29-11-04 20:57

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Det skulle være OK at sætte hvide pærer i. Det er vist fransk mode det
> andet.

Gult lys skulle være bedre i regnvejr eller snevejr.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-11-04 16:09

Anders T. Pedersen wrote:
> [...]
> gulligt.... Min svigerfar siger at jeg ikke må skiftet til hvidt lys,
> da den så ikke kan synes... Er dette korrekt..?

Hvis parabolerne er OK, skal du blot inverstere i et par "E" mærkede pærer,
og sikre dig at de er stillet korrekt.

> [...]
> har derfor afmonteret det bremselys der er i bagruden... Skal denne
> monteres igen eller er det iorden når der er kommet et nyt bremselys

Kør du blot til syn med dette setup, blot det er en lovlig spoiler.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : anders majland

Dato : 29-11-04 17:40

> Kør du blot til syn med dette setup, blot det er en lovlig spoiler.

Du mener en spoiler med en godkent lygte ?

/A

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-11-04 22:55

anders majland wrote:

> Du mener en spoiler med en godkent lygte ?

Begge dele.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg