Blaupunkt radio el....
Fra : Michael

Dato : 28-11-04 17:59

Jeg har købt mig en blaupunkt san remo cd 34 radio, og har egentlig
installeret den. jeg mener at have læst at den skulle have rød
baggrundsbelysning, når man tændte for lyset på bilen. Nu er jeg så i
tvivl om det var belysningen i knapperne(knapperne er altid rødt
belyste) der var tale om, eller om displayet i radioen også kan blive
rødt. på linket http://www.iso.schimkat.dk/ kan jeg se at der er 2
indgange som jeg ikke bruger... den ene hedder "illumination", og den
anden "Reversing light switch"
hvis jeg sætter 12 volt til illumination syntes jeg ikke der sker
noget.

er der nogen som har en ide om hvad radion kan med hensyn til
belysning, eller hvad jeg eventuelt skal gøre.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 28-11-04 23:27

Michael wrote:
> [...]
> noget.
>
> er der nogen som har en ide om hvad radion kan med hensyn til
> belysning, eller hvad jeg eventuelt skal gøre.

På nogen Blaupunkt modeller kan baggrund farven ændre under display i
DSC om det gælder for din ved jeg ikke
illumination ledningen skal kobles til den "knap" der regulerer
lysstyrken i speedometeret og radioens lysstyrke vil så følge med.

--
Keld Rasmussen

Fra : Michael

Dato : 29-11-04 18:10

så i teorien burde det være muligt bare at sætte 12 volt til og så
skulle den lyse... men hvad er "Pin 3 - Reversing light switch" så
til?

Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 19:57

"Michael" <sutmichaels@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> så i teorien burde det være muligt bare at sætte 12 volt til og så
> skulle den lyse... men hvad er "Pin 3 - Reversing light switch" så
> til?

Reversing light = Baklys.

Det er formodentlig til navigation, min navigation havde en indgang til
baklys, så den hurtigere kunne reagere på kursændringe.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk