Fiat Doblo - hit eller skidt
Fra : Jan Vennike

Dato : 28-11-04 13:20

Hej NG

Jeg må jo nok indrømme, at efterhånden som kørselsforbruget for familien går
op, så bliver vores gamle VW Caravelle
(http://www.vennike.dk/diverse/caravelle.jpg) lidt dyr at køre i - her i
vintertiden ligger den omkring 5 km/l benzin.

Jeg er således på jagt efter et nyt/brugt alternativ til denne, som minimum
kan transportere 6 personer.

Nu er jeg så faldet over Fiat Doblo Family, som kan erhverves til omkring
190.000 for en ny 7 personers bil - det kan vist ikke gøres meget billigere.

Nu er min skepsis overfor Fiat ret udbredt, efter at have ejet såvel en 127
som en 131, som næsten rustede væk mellem fingrene på en.

Men alternativet til Doblo'en er jo en Opel Zafira, med mere end 150kkm og 5
år på bagen eller en 15 år gammel Toyota Previa og så er man jo ligevidt.

Jeg kan altså ikke stampe mere end 190.000 op ad jorden til at bruge på
projektet, så der er ikke råd til "bare" at smide 40.000 oveni og købe en VW
Caddy ell. lign.

Så er der nogen i NG'en der har nogen erfaring med Doblo'en ???

Jeg ved godt at Fiat ikke ligefrem får rosende ord med på vejen i FDM's
undersøgelser, men dem der får de rosende ord, har ikke biler i et prisleje
hvor jeg kan være med.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

VW Caravelle sælges først i det nye år - kontakt mig, hvis det har
interesse.

Fra : Mogens

Dato : 28-11-04 17:23

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Hej NG

Haj...

> Jeg må jo nok indrømme, at efterhånden som kørselsforbruget
> for familien går op, så bliver vores gamle VW Caravelle
> (http://www.vennike.dk/diverse/caravelle.jpg)

Nice :)

> [...]
> Jeg kan altså ikke stampe mere end 190.000 op ad jorden til at bruge på
> projektet, så der er ikke råd til "bare" at smide 40.000 oveni og købe en

Jeg er jo vild med sådan een her, selvom dieseludgaven
nok havde været den optimale løsning ofr dig...
www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=550165&page=1

--
/Mogens
www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg

Fra : Mogens

Dato : 28-11-04 17:25

www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=282800486&page=2

Fra : Jan Vennike

Dato : 28-11-04 18:12

> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=282800486&page=2

Lige netop disse 2 biler, som er fundet på bilbasen forklarer mit problem.

Skal jeg købe en splinterny Fiat Doblo, med ukendt ry - eller en 8-10 år
gammel anden bil, med over 100.000 km på klokken til samme pris ??

Tro mig, jeg HAR suset meget rundt på diverse bilbaser, før jeg snublede
over Doblo'en - og blev seriøst i tvivl.

Fra : TDN

Dato : 28-11-04 18:16

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=282800486&page=2

En ni år gammel Renault Espace som ligger nr. sjok i ADAC's fejlstatistik
for vans....

http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/fejlstatistik/adac-2001.asp

Næh, så hellere Fiat'en den er da ny og til 190.000 (jeg går udfra det en
1.6'er, 1,2'eren frarådes da den er for svag) er den det bedste bud på en 7
personers. Hvis du køber brugt får du en gammel bil til de penge da 7
personers førhen var meget dyre fra ny.

Mvh
Thomas

Fra : Jan Vennike

Dato : 28-11-04 18:36

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1.6'er, 1,2'eren frarådes da den er for svag) er den det bedste bud på en
> 7 personers. Hvis du køber brugt får du en gammel bil til de penge da 7

En Family kan KUN fåes med 1.6 benzin eller med 1.3 JTD - men JTD'en koster
25.000 kr mere og er noget mere brystsvag, så den er ikke så interessant.

Men jeg er nærmere en konklusion - jeg ville egentlig også gerne høre fra en
nuværende Doblo ejer om plusser og minusser - i det mindste er den ikke
repræsenteret på www.mandagsbil.dk, men det kan jo også være fordi den ikke
er solgt i særlig mange eksemplarer.

Fra : Jan Vennike

Dato : 28-11-04 18:40

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> --
> /Mogens
> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg

Men jeg havde ikke noget mod benzinforbruget, hvis det gik til fodre sådan
en motor som i din bil - mums.

Men når det nu er en 2.0 l 80 hk luftkølet brystsvag motor, der skal slæbe
en firkantet kasse med lige så meget aerodynamik son en 2x2 m spånplade på
højkant - så er det ikke sjovt længere

Fra : Mogens

Dato : 28-11-04 19:14

> Men jeg havde ikke noget mod benzinforbruget, hvis det gik til fodre sådan
> en motor som i din bil - mums.

Næh, og min Camaro går endda langt mere pr. liter end din VW!!

> Men når det nu er en 2.0 l 80 hk luftkølet brystsvag motor, der skal slæbe
> en firkantet kasse med lige så meget aerodynamik son en 2x2 m spånplade på
> højkant - så er det ikke sjovt længere

Jep, duer ikke. Fiat'en er nok bilen, hvis ikke det
må være fransk.

ADAC statistikken vil jég blæse en lang marsch, men
jeg er heller ikke som de andre...

Fra : Jan Vennike

Dato : 28-11-04 19:54

> Jep, duer ikke. Fiat'en er nok bilen, hvis ikke det
> må være fransk.
>
> ADAC statistikken vil jég blæse en lang marsch, men
> jeg er heller ikke som de andre...

Jeg har sørme ikke noget mod fransk. Men en 7- 9 år gammel fransk bil mod en
splinterny italiensk, som løser den samme opgave ?? nej, vel

Hvis den franske kostede lige så meget som den italienske af ny - så tog jeg
den franske.

Fra : Mogens

Dato : 28-11-04 20:05

> [...]
> splinterny italiensk, som løser den samme opgave ?? nej, vel
> Hvis den franske kostede lige så meget som den italienske af ny - så tog

Espace er en helt anden højere klasse...

Fra : Jan Vennike

Dato : 28-11-04 20:30

> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> en
> jeg
>
> Espace er en helt anden højere klasse...

Helt klart - og jeg ville da også meget hellere give konen sådan en eller en
Seat Alhambra/VW Sharan - men der er sørme langt fra 190.000 op til priserne
på førnævnte køretøjer, hvis de skal være nye