lovgivning ang syn før tid ?
Fra : MVN

Dato : 28-11-04 08:46

min bil skal synes maj næste år....

men,må jeg gå op og få dem til at kigge på den i f.eks næste uge og så først
lave eventuelle fejl inden maj og så lave omsyn der ? eller skal jeg lave
fejlene og få den omsynet inden for en kort periode indenfor første syn ?

grunden til dette er pga jeg skal starte i lære næste år og vil gerne vide
hvad det ca. kommer til at koste i maj at syne bilen ?

håber spørgsmålet er til at forstå !?!

MVN

Fra : Mogens

Dato : 28-11-04 08:50

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse

> håber spørgsmålet er til at forstå !?!

Forskellen er ens -> du SKAL ALTID have din
bil i en stand, så den kan gå gennem syn. Tror
du det er for sjovt, det at færdes i trafikken!

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-11-04 09:01

MVN wrote:
> [...]
> så først lave eventuelle fejl inden maj og så lave omsyn der ? eller
> skal jeg lave fejlene og få den omsynet inden for en kort periode

Når du har fremstillet et køretøj til syn og fået konstateret fejl skal
omsyn foretages inden en måned efter synsdatoen.

Noget andet jeg lige vil nævne for dig. Hvis du indenfor 6 måneder før
normal periodesyn frivillig fremstiller et køretæj til syn vil den ikke
blive indkaldt til det normale periodesyn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-11-04 09:18

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse

> men,må jeg gå op og få dem til at kigge på den i f.eks næste uge og så
> først
> lave eventuelle fejl inden maj og så lave omsyn der ?

Du kan syne nu, rette fejl, og få datoen ændret:
http://www.bilsyn.nu/Regler_for_syn.39.0.html

Fra : Thomas G

Dato : 28-11-04 12:58

> [...]
>
> grunden til dette er pga jeg skal starte i lære næste år og vil gerne vide
> hvad det ca. kommer til at koste i maj at syne bilen ?

Smut en tur forbi et autoriseret værksted og få dem til at lave en gratis
gennemgang af bilen (før syn check). Sidst jeg prøvede dette (citroen i
Aalborg) var det gratis. De fand rep for stort set intet der skulle laves
før syn så det var jo rart nok.

mvh Thomas G

p.s. husk at spørge om det koster noget ... det er jo ikke sikkert det
er gratis alle steder.