Trailer syn
Fra : Henrik

Dato : 27-11-04 17:12

Hej er der nogen der ved hvordan reglerne er for at indreg en 9 år gammel
trailer uden plader ,på 500kg totalvægt ,skal den synes eller skal man bare
have den omreg. og en nummerplade på ??

mvh. Henrik

Fra : HH

Dato : 27-11-04 18:08

Ja, den skal synes inden du kan registrere den.
Det skal den i øvrigt også selv om der havde være plade på.

Hilsen
Holm

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-11-04 19:05

In news:coac9m$87j$1@news.cybercity.dk,
HH <h.h@post.cybercity.dk> wrote:
> Ja, den skal synes inden du kan registrere den.
> Det skal den i øvrigt også selv om der havde være plade på.

Hvad bygger du det på?
SVJV holder trailere og campingvogne syn i 10 år, og skal derfor kun
synes ved ejerskifte, såfremt de er ældre end 10år.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Leonard

Dato : 27-11-04 19:19

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>SVJV holder trailere og campingvogne syn i 10 år, og skal derfor kun
>synes ved ejerskifte, såfremt de er ældre end 10år.

Hvor finder du de regler?

--
Leonard

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-11-04 20:52

> Hvad bygger du det på?
> SVJV holder trailere og campingvogne syn i 10 år, og skal derfor kun
> synes ved ejerskifte, såfremt de er ældre end 10år.

Nej det er ikke rigtigt, de kører efter de gamle regler med syn ved
ejerskifte efter 5 år, og det holder i 2 år indtil det 10 år derefter hvert
holder synet 1 år.

Hilsen Jørgen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-11-04 22:43

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev.

> Nej det er ikke rigtigt, de kører efter de gamle regler med syn ved
> ejerskifte efter 5 år, og det holder i 2 år indtil det 10 år derefter
hvert
> holder synet 1 år.

Altså man skal til syn med en over ti år gl. trailer hver 365. dag, den tror
jeg ikke på.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 22:49

On Sat, 27 Nov 2004 22:42:38 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev.

>hvert
>
>Altså man skal til syn med en over ti år gl. trailer hver 365. dag, den tror
>jeg ikke på.

Jo, hvis der skal skiftes ejer på den! Ellers kører man bare videre.
Mener bare, at det er 4 år, derefter 2 år siden sidste syn, men for en
9 år gammel trailer er der kun en vej, hvis den skal omregistreres -
synshallen! (så kan vi altid diskutere om synet holder i 1 eller 2 år
senere).
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-11-04 23:03

In news:fdthq0pq85v9qddbrujlbdn6e4vncleg7i@4ax.com,
Ivan Madsen <Ivan Madsen> wrote:

> [...]
> 9 år gammel trailer er der kun en vej, hvis den skal omregistreres -
> synshallen! (så kan vi altid diskutere om synet holder i 1 eller 2 år

Synet holder lige til den skal ejerskiftes igen, trailere og
campingvogne skal ikke periode synes, kun ejerskiftesynes.

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 23:07

On Sat, 27 Nov 2004 23:03:28 +0100, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>Synet holder lige til den skal ejerskiftes igen, trailere og
>campingvogne skal ikke periode synes, kun ejerskiftesynes.

Ja, selvfølgelig.......tænkte lige på ejerskifte igen..igen.....!
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-11-04 23:10

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> 9 år gammel trailer er der kun en vej, hvis den skal omregistreres -
> synshallen! (så kan vi altid diskutere om synet holder i 1 eller 2 år

Jamen jeg har ikke kunnet finde andet, end at der skal synes ved ejerskifte,
men ikke noget om periodisk syn overhovedet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-11-04 00:43

In news:41a8fb31$0$58926$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> wrote:
> Jamen jeg har ikke kunnet finde andet, end at der skal synes ved
> ejerskifte, men ikke noget om periodisk syn overhovedet.

Det er meget logisk.. Der er endnu ikke indført periode syn for trailere
og campingvogne..

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-11-04 20:55

> Hej er der nogen der ved hvordan reglerne er for at indreg en 9 år gammel
> trailer uden plader ,på 500kg totalvægt ,skal den synes eller skal man
> bare have den omreg. og en nummerplade på ??

Den skal synes.
lyset, hjullejer og dæk skal være i orden, samt bremser skal selvfølgelig
også være i orden.

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik

Dato : 27-11-04 21:56