Motorolie aftapening Fiat Uno 1.0
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-04 13:59

Jeg har hældt motorolie på Fiaten, men var nok lidt for gavmild.

Efter kørsel og 15 minutters venten viser den næsten 1 cm over max, altså
under ½ liter.

Jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg aftapper lidt og instruktionsbogen
afslører det heller ikke.

Jeg har langt fra mekanikerevner, men er frisk på at prøve det selv.

Instruktioner modtages med stor tak.

Mvh

Jesper

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-11-04 14:02

Jesper Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Instruktioner modtages med stor tak.

alt efter hvor meget du kører, og hvor meget olie den bruger, ville jeg lade
det være.

Hvis du vil have noget af, kan du løsne bundproppen, og hælde lidt ud i en
tom dunk.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-04 15:10

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Jesper Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
>
> alt efter hvor meget du kører, og hvor meget olie den bruger, ville jeg
lade
> det være.

Jeg kører vel 250 km om ugen.

> Hvis du vil have noget af, kan du løsne bundproppen, og hælde lidt ud i en
> tom dunk.

Under bilen med en svensknøgle?

Jesper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-11-04 15:34

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Under bilen med en svensknøgle?

Ja, men skru den ikke helt af, kun løsne, for ellers løber det ALT sammen
fra ;). Hvor gl. er den, har den katalysator?, hvis ikke tror jeg, at jeg
ville lade det være. Motoren tager ikke skade af den smule "for meget".

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-04 15:48

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> [...]
> fra ;). Hvor gl. er den, har den katalysator?, hvis ikke tror jeg, at jeg
> ville lade det være. Motoren tager ikke skade af den smule "for meget".

Ved ikke om den har katalysator. Den er fra 1995.

Jesper

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 27-11-04 21:34

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ved ikke om den har katalysator. Den er fra 1995.

Så har den katalysator!

Mvh
Claus