TARO!
Fra : Aragorn25

Dato : 26-11-04 20:16

Godaften folkens!

Jeg er VERDENS lykligeste dreng i aften. Jeg har ENDELIG fået købt mig en
Toyota Hilix, eller rettere sagt VW TARO 4X4 2.4D fra 96. 140,000km

Den er bare SÅ lækker, men her er et par spørgsmål...

1. Nå den får ga kan jeg høre en hiven, det lyder som om der er turbo i
bilen, kan det være remne? eller generatiorn? eller er der andre bud? nogen
der kender til det? eller skal lyden bare være der?

2. Højre forhjul sidder på FREE, men venste er på LOCK, jeg har prøvet at
dreje den med fingerkraft, men det hjalp ikke noget.
Så prøvede jeg at strøjte WD40 på og rode lidt med en bidtang (uden vold)
den har givet sig lidt med den gidder ikke over på FREE...

Hvad betyder det? kan jeg ødelægge noget ved at køre såden?

Der er 6bolte ved navet, hvis jeg skruer dem af, hvad kommer jeg så ind til?
jeg tør bare ikke at skille det ad før jeg er helt sikker på hvad jeg gør!

Jeg håber der er en eller to 4WD gutter derude, der kan hjælpe

Mvh
Dennis

Fra : Henrik

Dato : 26-11-04 20:31

Hej Dennis.

Tillykke med bilen.

1. Det er nok remme, prøv at sprøjte lidt olie på dem.
2. Du burde kunne få den over på Free. Det bruges til ar låse dine nav
sammen med trækakslen.
Så inden du skal køre 4wd skal du dreje den over på lock ellers har du ikke
træk på dine forhjul.
Det er bedst at have den på free når du køre på asfaltvej, men du kan godt
køre med dem i lock.
Du skal ikke prøve at skille det af, da det kan være noget lort at samle det
igen, der sidder nogle fjeder og skiver som skal passe sammen.
Det kan godt være at det ikke er samlet rigtigt i den side hvor du ikke kan
dreje knappen.
Husk at du ikke må køre med nav på lock samt i 4wd på tør asfaltvej da du
kan ødelægge gearkasse osv.
Det skal bruges på løst underlag.

Håber du kan bruge det til noget.

MVH

Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-11-04 21:06

Aragorn25 telepaterede følgende til sin PC:
> Godaften folkens!

Godaften...

> Jeg er VERDENS lykligeste dreng i aften. Jeg har ENDELIG fået købt
> mig en Toyota Hilix, eller rettere sagt VW TARO 4X4 2.4D fra 96.
> 140,000km

Tillykke!

Hvad koster en sådan?

> 1. Nå den får ga kan jeg høre en hiven, det lyder som om der er
> turbo i bilen, kan det være remne? eller generatiorn? eller er der
> andre bud? nogen der kender til det? eller skal lyden bare være der?

Svært at sige... Udstødningen kan også være lidt utæt...

Nej.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Aragorn25

Dato : 26-11-04 23:34

meddelelse news:41a78ccf$0$66403$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-11-04 13:17

Aragorn25 telepaterede følgende til sin PC:

OK. Er heller ikke interesseret. Hvad _kostede_ en sådan?

Ja.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Aragorn25

Dato : 27-11-04 17:46

ok, ummidbart lyder der nemt, men nu må jeg se an

mvh
Dennis

meddelelse news:41a8703b$0$66396$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Paw Jensen

Dato : 27-11-04 11:20

> [...]
> gør!
>
> Jeg håber der er en eller to 4WD gutter derude, der kan hjælpe

Tillykke med købet.

Når dine friløbsnav står på "LOCK" tager den trækakslerne med.
Når den står på "FREE" løber de IKKE med.
Det koster brændstof at køre med dem på LOCK.
Hvis du vælger at sætte dem på FREE skal du dog huske at motionere dem en
gang imellem, både for at undgå at de gror fast, som nu, samt for at køre et
par hundrede kilometer med dem på LOCK, for at få smurt og bevæget det hele.

Hvis du selv har mod på at skille den der sidder fast (det er ikke så
slemt), så skal du løsne de 6 møtrikker, og slå med en dorn på enden af
bolten.
Så kommer de koniske låseringe ud.
HUSK IKKE AT ØDELÆGGE GEVINDET, når du slår

Herefter er det lige til at tage ud, og se hvad det er der sidder fast.

God fornøjelse, og held og lykke.

Paw
UNIQ-Import