Ny bil - Undervognsbehandle
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 18:58

Jeg hørt at det skulle være en god ide at undervognsbehandle en ny bil,
inden for de første par md.
- Men er det noget som ændre noget, eller er det bare for at vride
yderligere et par kr ud af lommen på folk?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-11-04 19:00

Kim Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg hørt at det skulle være en god ide at undervognsbehandle en ny
> bil, inden for de første par md.
> - Men er det noget som ændre noget, eller er det bare for at vride
> yderligere et par kr ud af lommen på folk?

Jeg har kun købt ny bil een gang, og der fik den undervognsbehandling før
jeg fik den. Og det ville jeg uden tvivl gøre igen.

De penge, som man bruger på undervognsbehandling kommer godt igen.

Men det kommer naturligvis an på, hvor længe du skal have den. Hvis du
sælger den inden den begynder at ruste er det nok tvivlsomt at du får det
mere for bilen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jakob K

Dato : 26-11-04 19:11

"Kim Sørensen" <kim_s_dk(a) FjernDette Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg hørt at det skulle være en god ide at undervognsbehandle en ny bil,
> inden for de første par md.
> - Men er det noget som ændre noget, eller er det bare for at vride
> yderligere et par kr ud af lommen på folk?

Jeg vil mene at du i hvert fald på en Volvo, Mercedes eller Audi gør mere
skade end gavn, da du får fedtet undervognen ind i en masse møgtiltrækkende
stads, fremfor i de første 3-4 år blot at nøjes med den fra fabrikken givne
behandling.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-11-04 19:52

Jakob K telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg vil mene at du i hvert fald på en Volvo, Mercedes eller Audi gør

Mercedes?

Er det ikke den der ruster før den næsten forlader samlebåndet... LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-11-04 21:15

"Jakob K" <invalid@invalid.INVALID> skrev i en meddelelse

> Jeg vil mene at du i hvert fald på en Volvo, Mercedes eller Audi gør mere
> skade end gavn,
Er det noget du ved noget op?, tvivler lidt, for en Mercer >96-97 ruster som
en Fiat fra midt-80'erne :(.

Fra : Jakob K

Dato : 26-11-04 22:17

> Er det noget du ved noget op?, tvivler lidt, for en Mercer >96-97 ruster
som
> en Fiat fra midt-80'erne :(.

Nej det er ikke noget jeg ved noget om, beklager at jeg kom til at svare,
jeg viderefortalte bare hvad jeg har fået at vide.

Fra : TGD

Dato : 27-11-04 01:55

"Jakob K" <invalid@invalid.INVALID> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Nej det er ikke noget jeg ved noget om, beklager at jeg kom til at svare,
> jeg viderefortalte bare hvad jeg har fået at vide.

De nye mercere ruster jo på ingen tid, men det kan undervognsbehandling ikke
hjælpe da det vist er alt andet.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 26-11-04 19:59

Min holdning er, at hvis du beholder bilen i mindre end 5-6 år er det spild
af penge. Hvis du derimod har planer om at beholde den levetiden ud er det
en rigtig god ide.

Mvh
Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : anders majland

Dato : 27-11-04 21:35

> Min holdning er, at hvis du beholder bilen i mindre end 5-6 år er det
> spild
> af penge. Hvis du derimod har planer om at beholde den levetiden ud er det
> en rigtig god ide.

Vors nye med galvaniseret karossri har fået en gang sprøjt i undervogn og
for/bagklap. Dvs en behandling der dækker der kan laves uden at lave huller.
Skodane har som de andre fra "koncernen" en over middel beskyttelse med voks
i hulrummene.

Så den fik selvom sælgeren mente at det var spild af penge (men han vil jo
nok også hellere sælge en ny når de 10års rustgaranti udløber ...)

/A

Fra : Christian

Dato : 26-11-04 20:19

> [...]
> inden for de første par md.
> - Men er det noget som ændre noget, eller er det bare for at vride
> yderligere et par kr ud af lommen på folk?

jeg tror det er en gode ide, men vælg et sted der laver kvalitets
arbejde,-jeg fik min behandlet på sydkysten i Ishøj...der glemte de lige at
sætte to propper tilbage i bagerste skræmkasser ind til karosseriet...flot
jeg opdagede det samme dag, og købte et par nye hos forhandlerne til kr
20,-stk....hvis jeg ikke havde opdaget det så ville hjulet have sprøjet vand
direkte ind i karosseriet....deres undskyldning var at de var blæst af ved
højtryksspulet,-og de have glemt at sætte dem i,-fed kvalitets kontrol!!!

Fra : TGD

Dato : 27-11-04 01:59

> [...]
> inden for de første par md.
> - Men er det noget som ændre noget, eller er det bare for at vride
> yderligere et par kr ud af lommen på folk?

Hvis du tjekker bilbasen.dk der kan du trykke "Undervogsbehandlet eller
rustbeskyttet" af under bilvurdering så det må betyde lidt.

Men generelt er det en god ide her hjemme, de salter jo vejene. Hvis du
tager den helt store tur så giver de også garanti på det og
efterbehandlingerne er ikke specielt dyre.

Jeg ville gøre dette på en ny bil og helst meget snart inden saltningen
bliver dagligt.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-11-04 12:45

Kim Sørensen wrote:
> Jeg hørt at det skulle være en god ide at undervognsbehandle en ny
> bil, inden for de første par md.

Det er en glimrende ide at undervognsbehandle, jeg ser næsten dagligt
resultatet af at undlade undervognsbehandling.

> - Men er det noget som ændre noget,

Det gør det afgjort.

> eller er det bare for at vride
> yderligere et par kr ud af lommen på folk?

Selvfølgelig vil dem som udføre arbejdet altid sige at man skal. Derudfra
vil nogle sikkert sige at de gør det for at tjene på det, men helt ærligt -
jeg arbejder da også mest for at få min gage.

Men som tidligere sagt, det kan fint forsvares, uanset om der er tale om en
med galvaniseret undervogn. Det vil altid være en fordel.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg