ØV! Bilen sejler indvendigt i passagerside~
Fra : Martin

Dato : 25-11-04 21:38

Hej

Tog lige min taske op fra gulvet foran passagersædet her til aften og tasken
var våd.... Nu har jeg så undersøgt det (på gaden under en lygtepæl) og hele
højre side sejler fra foran passagersædet til foran bagsædet. Måtten sidder
desværre godt fast og jeg kan kun trække noget af den op (kan ikke se
hvordan lister afmonteres). Med et viskestykke har jeg suget nok et par
liter vand op..... I weekenden må jeg se om jeg kan få gulvmåtten helt ud så
der kan blive tørret ordentligt igennem.

Men, en ting er at tørre - hvor mon vandet kommer fra? Jeg bor i lejlighed
og har ikke lige en lift at smide bilen op på. Jeg kunne forestille mig at
der mangler en "prop" i bunden et sted.

Jeg skal alligevel have skiftet olie og tjekket kølervædskens fryseniveau,
så jeg triller nok forbi Opel i morgen og ser om de lige ved hvad der er
galt....

Martin
Opel Vectra, 1,6i '93

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 25-11-04 21:49

"Martin" <@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> og har ikke lige en lift at smide bilen op på. Jeg kunne forestille mig at

Hej kan desværre ikke sige hvor vandet kommer fra men kan ihvertfald sige
at det ikke kommer pga. at der mangler en prop i bunden !
Det er nærmere modsat, altså at et hul i bunden er stoppet ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : bme

Dato : 25-11-04 22:02

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej kan desværre ikke sige hvor vandet kommer fra men kan ihvertfald sige
> at det ikke kommer pga. at der mangler en prop i bunden !
> Det er nærmere modsat, altså at et hul i bunden er stoppet ?

nu ikke så skråsikker, i en af mine tidligere biler manglede der en prop i
vangen, hvilket resulterede i at vandet fandt ind i bunden af bilen. En ny
prop og problemet var løst.

/bo

Fra : Thomas

Dato : 25-11-04 22:38

"bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message

> nu ikke så skråsikker, i en af mine tidligere biler manglede der en prop i
> vangen, hvilket resulterede i at vandet fandt ind i bunden af bilen. En ny
> prop og problemet var løst.

Hm... takker

Jeg har samme problem med min Fiat. Den blev svejst i panelerne på et
tidspunkt, og der sad nogle plastpropper henad siden, og jeg mener der
manglede en. Så tror sgu det kan komme ind der

Men hvorfor der så er vand i selve panelet, er så en anden
historie..........

Mvh

Thomas

Fra : bme

Dato : 26-11-04 08:27

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidspunkt, og der sad nogle plastpropper henad siden, og jeg mener der
> manglede en. Så tror sgu det kan komme ind der

Sjovt nok var det netop på en fiat at jeg havde problemet. (uno)

/bo

Fra : Thomas

Dato : 26-11-04 19:04

> "Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok var det netop på en fiat at jeg havde problemet. (uno)

Jeg har så løftet tæppet og fjernet dæmpningsmaterialet over de drænhuller
der gemmer sig i bunden, så de nu kan virke efter hensigten, tror jeg nok
(men hvorfor der er drænhuller når de efterfølgende er klisteret til fatter
jeg ikke).

Mvh

Thomas

Fra : Martin

Dato : 02-12-04 15:24

Hej igen

Jeg tvivler på at nogen ser tråden, men for en god ordens skyld vil jeg lige
skrive her....

Jeg har fundet kilden til det våde gulv! Mit varmeapparat er utæt og i
formiddagsfik det fuld skrue og ud stod dejligt, dampende kølervæske Så,
nu har jeg booket en tid til at få lavet varmeapparatet (sikkert en utæt
samling) og sat en varmeblæser i bilen 1 dags tid.

Martin

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-12-04 17:54

"Martin" <@mail.dk> skrev :

>Jeg tvivler på at nogen ser tråden, men for en god ordens skyld vil jeg lige
>skrive her..

Hvorfor tvivle på det ? ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-12-04 17:52

On Thu, 02 Dec 2004 15:23:52 +0100, wrote:

> [...]
> nu har jeg booket en tid til at få lavet varmeapparatet (sikkert en utæt
> samling) og sat en varmeblæser i bilen 1 dags tid.

Det er nu også en meget normal fejl på ældre biler. Og bare til info,
så tror jeg ikke du skal regne med at det "bare" er en defekt samling,
det kan mindst lige så nemt (og mere sandsynligt) være selve
varmeapparatet der er defekt. Ligesom alm. kølere bliver de spist af fugt
og lign (de er ikke særlig tykke). Det er en meget alm. fejl på fx.
Golf2, hvor en eller flere lameller simpelthen ruster/irrer væk og der
pisser dejlig varmt vand ud i kabinen

Thomas

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-12-04 18:15

Thu, 02 Dec 2004 17:52:20 +0100, skrev Thomas Rasmussen, på 17 linier,
i <pan.2004.12.02.16.52.20.181168@p7.dk.invalid>, :

> [...]
>og lign (de er ikke særlig tykke). Det er en meget alm. fejl på fx.
>Golf2, hvor en eller flere lameller simpelthen ruster/irrer væk og der

Det sker nu i mange forskellige biler.
Men de gange jeg har været ude for dette, har man ikke været i tvivl.
Det lygter da af h til, varm kølevæske.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-11-04 21:59

On Thu, 25 Nov 2004 21:38:28 +0100, wrote:

> Men, en ting er at tørre - hvor mon vandet kommer fra? Jeg bor i lejlighed
> og har ikke lige en lift at smide bilen op på. Jeg kunne forestille mig at
> der mangler en "prop" i bunden et sted.

Hvad er det for noget vand? Er det klistret og lugter sødt eller er det
bare ganske almindeligt vand? Hvis (1) så er det kølevæske, og så er
dit varmeanlæg eller lign. nok utæt (kan være et helvede at skifte).
Hvis det "bare" er alm. vand er det sikkert regnvand, og kan komme ind
gennem døren (defekt liste eller lign) eller måske hvis det kan komme
ind "gennem" døren. Kender ikke lige det indvendige af en Vectra, men
kunne forestille mig der skal sidde et stykke plastik lige inde bagved
dørbeklædningen, hvis dette er defekt og drænhullerne i bunden af
døren er stoppet, så kommer vand ind den vej. Nemmeste at tjekke er om
beklædningen er våd eller har taget skade.

Alternativt kan det måske være et hul mellem kabine og skærmen
(rusthul).

> Jeg skal alligevel have skiftet olie og tjekket kølervædskens
> fryseniveau, så jeg triller nok forbi Opel i morgen og ser om de lige
> ved hvad der er galt....

Tjaa, hvis du ikke lige har plads til at rode alt for meget med bilen, så
er det nok nemmere, specielt hvis du kommer til en flink mekaniker som
måske ikke lige har så travlt.

God fornøjelse

Thomas

Fra : Mikael L

Dato : 25-11-04 23:16

> [...]
> så jeg triller nok forbi Opel i morgen og ser om de lige ved hvad der er

Hvis bilen har soltag bør du kontrollere om afløbene virker.
Det kan også være en utæt dørliste på enten for eller bagdør, eller det kan
være de forrude. Er forruden blevet skiftet for nyligt.
Det var lige nogle af de mest almindelige fejl.

Den "nemmeste" måde er at pille bilen skilt ad. Få løftet gulvtæppet og ind
og ligge med en lommelygte, mens en hjælper leger regnvejr med en vandslange
uden for.

Mikael

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 26-11-04 14:36

On Thu, 25 Nov 2004 21:38:28 +0100, "Martin" <@mail.dk> wrote:

>Men, en ting er at tørre - hvor mon vandet kommer fra? Jeg bor i lejlighed
>og har ikke lige en lift at smide bilen op på. Jeg kunne forestille mig at
>der mangler en "prop" i bunden et sted.

Jeg har lige haft samme problem med min Vectra.

Regnvand som løber ned af forruden forsætter ned under motorhjelmen, og via
nogle kanaler ned på jorden. På min bil var der rustet et hul så vandet løb ned
til tærene

Hvis du i passagersiden forsigtig løfter det tynde plastik som går på tværs af
bilen (ude i motorrummet) kan du måske se hvor hullet er...God fornøjelse

--
Henrik