Erfaringer med ebay.de ?
Fra : jens j

Dato : 25-11-04 19:36

Hej

Er her nogen som har prøvet at købe reservedele
over ebay.de?

Bliver man flået i told og skat ?
eller forsendelsesomkostninger ?

Det er også mit indtryk at man skal registreres
ret grundigt inden man overhovedet kan købe ?

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 19:45

"jens j" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er her nogen som har prøvet at købe reservedele
> over ebay.de?

Jada

> Bliver man flået i told og skat ?
> eller forsendelsesomkostninger ?

Nix, det er jo INDEN for EU så det rager ikke knold & pjat hvad man køber.
Forsendelsesomkosterning må du afklare med sælger, men 10-15 Euro for
småpakker er meget almindeligt.

> Det er også mit indtryk at man skal registreres
> ret grundigt inden man overhovedet kan købe ?

Det er også OK, man er jo faktisk FORSIKRET mod snyd helt op til 500 Euro

--
Tom

Fra : jens j

Dato : 25-11-04 21:45

> Det er også OK, man er jo faktisk FORSIKRET mod snyd helt op til 500 Euro
>
> --
> Tom

OK, tak for oplysningerne.

Jeg har prøvet at oprette/tilmelde på ebay.de men på
et tidspunkt vil de have kreditkort oplysninger.
Er det sikkert at afgive dem ?
Hvor lang tid går det inden man kan byde ?

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 21:53

> OK, tak for oplysningerne.
>
> Jeg har prøvet at oprette/tilmelde på ebay.de men på
> et tidspunkt vil de have kreditkort oplysninger.
> Er det sikkert at afgive dem ?

Ja

> Hvor lang tid går det inden man kan byde ?

Med det samme

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 25-11-04 22:22

jens j wrote:
> Jeg har prøvet at oprette/tilmelde på ebay.de men på
> et tidspunkt vil de have kreditkort oplysninger.
> Er det sikkert at afgive dem ?

Helt sikkert.

> Hvor lang tid går det inden man kan byde ?

Momentet efter.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : bme

Dato : 25-11-04 20:07

"jens j" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Er her nogen som har prøvet at købe reservedele
> over ebay.de?

jeps.

> Bliver man flået i told og skat ?
> eller forsendelsesomkostninger ?

næh, jeg gav 8 euro for 2 kg.

> Det er også mit indtryk at man skal registreres
> ret grundigt inden man overhovedet kan købe ?

tager ganske få minutter. Vær dog opmærksom på at en almindelig
bankoverførsel til udlandet vist løber op i ca 120 kroner i
afsender/modtagergebyr. Prøv at bruge dem der bruger paypal, det koster ikke
noget, men kræver dog at du laver en paypal konto.(hvilket også er lige ud
af landevejen).

/bo

Fra : Jonas R.

Dato : 25-11-04 20:29

bme wrote:
SNIP
> næh, jeg gav 8 euro for 2 kg.

Heldigt, normal er forsendelsen 10-20 euro for pakker til DK.

> [...]
> koster ikke noget, men kræver dog at du laver en paypal
> konto.(hvilket også er lige ud af landevejen).

Ja eller du skriver at modtager og afsender deler omkostningerne , så
betaler selv kun 20 kr og jeg har endnu ikke hørt fra nogen modtager som har
skulle betale noget ekstra.

MVH

Jonas R.

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-11-04 09:06

bme wrote:

> [...]
> koster ikke noget, men kræver dog at du laver en paypal
> konto.(hvilket også er lige ud af landevejen).

...men har du IBAN/SWIFT bankkoder, banknavn og adresse + navn på kontohaver
kan du normalt lave en EU bankoverførsel som din bank ikke må flå dig for.
Det koster normalt 20-30 kr. Er det småbeløb kan man vove pelsen og sende
kontanter i et brev (men skal man betale vekselgebyr er idéen ligesom væk).
Sidstnævnte er naturligvis ulovligt, da det kan flytte et postbud fra
arbejderklassen til jetsettet.

vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 14:20

> ..men har du IBAN/SWIFT bankkoder, banknavn og adresse + navn på
> kontohaver kan du normalt lave en EU bankoverførsel som din bank ikke må
> flå dig for.

Den regl kender Danske Bank så ikke

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-11-04 15:33

> Den regl kender Danske Bank så ikke

Det koster da kun 20 kr med Danske Banks homebanking.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 15:54

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det koster da kun 20 kr med Danske Banks homebanking.

Nej jeg har købt ADSKILLIGE gange i tyskland når det var noget jeg ikke
kunne leve uden. Den Danske Bank tager hver gang 200 Kr for det og jeg
bruger selvfølgelig homebanking da jeg ikke gider indfinde mig i bankens
åbningstider.
Hvis Køber skal betale hele udgiften så siger mine kontoudskrifter bagefter
liiige knap 200 Kr......det rene tyveri

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-11-04 17:09

> [...]
> Hvis Køber skal betale hele udgiften så siger mine kontoudskrifter
> bagefter liiige knap 200 Kr......det rene tyveri

Så er jeg med, tryk ALDRIG at du dækker alle udgifter.
Vælg at i deles om udgifterne, modtager har ingen udgifter fobundet med at
modtage pengene.

Jeg har også gjort som dig indtil jeg så hvad det kostede. Så læste jeg på
Danske Banks hjemmeside at så længe man overfører indenfor EU har modtager
kun udgifter, hvis han også har udgifter ved overførsler internt i landet.
Samtidig skriver de at man altid skal vælge at deles om udgifterne.
Jeg har som ekstra tjek spurgt tyskere om de har udgifter og det har de
ikke.
Havde de haft udgifter kunne man jo bare overføre en euro mere til at dække
dem, men det har de altså ikke.

Niels

Fra : Allan B

Dato : 25-11-04 20:15

Vil blot give de to andre fuldstændig ret- byd løs!!

Fra : Michael

Dato : 25-11-04 23:28

Lad os lige slå en ting fast, det koster 20 kr at overføre penge. Man
vælger at dele udgiften med modtageren, han skal kun betale hvad en
normal overførsel koster til en anden bank (2 kr) og man slipper selv
med en tyver. Vælger man selv at betale det hele, koster det 120 fordi
banken vil være sikker på at få alle sine udgifter dækket, de ved godt
det kun koster en tyver, men de vil jo gerne tjene penge.

Man kan også bruge paypal, men det er lidt omsonst at melde sig til.

Jeg har lige købt en Blaupunkt san remo cd 34 cd-radio for 675 kr
inklusiv fragt, "nagelneu". så der er bestemt penge at spare.

Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 23:54

> Man kan også bruge paypal, men det er lidt omsonst at melde sig til.

Nej det er det overhovedet ikke. Hvis man køber varer fra Hongkong, USA
eller UK så er det næææsten kun PayPal der virker. Western Union og Bidpay
er noget værre skrammel.

Og ebay er jo større end kun lige tyskland

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-11-04 00:11

> Nej det er det overhovedet ikke. Hvis man køber varer fra Hongkong, USA
> eller UK så er det næææsten kun PayPal der virker. Western Union og Bidpay
> er noget værre skrammel.

Thailand er da også med.
Tog kun 5 dage med posten til pakken landede her
og ja, det blev betalt over PP.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 14:23

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Thailand er da også med.
> Tog kun 5 dage med posten til pakken landede her
> og ja, det blev betalt over PP.

hehe og HVIS (sådan rent TEORETISK) at man fik sælger til at skive gave
eller værdi < 10$ så skal man heller ikke betale told. Men jeg tager
naturligvis afstand fra sådan noget, det er skam meget vigtigt at Knold &
pjat får HVER en krone ud af borgerne.....alt skal have sin rigtighed.

--
Tom

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-11-04 09:09

Michael wrote:

> [...]
> det kun koster en tyver, men de vil jo gerne tjene penge.
>
> Man kan også bruge paypal, men det er lidt omsonst at melde sig til.

Omsonst? Du mener måske omstændigt? I så fald : ikke enig. Der skal i øvrigt
heller ikke bindes penge hos dem, det er nærmest et link fra dit kreditkort
du laver. Pengene hæves føst når du sender betalingen fra en webside.

> Jeg har lige købt en Blaupunkt san remo cd 34 cd-radio for 675 kr
> inklusiv fragt, "nagelneu". så der er bestemt penge at spare.

Jeps

--
vh
Torben

Fra : Cosworth POWER

Dato : 25-11-04 22:25

> Er her nogen som har prøvet at købe reservedele
> over ebay.de?
>
> Det er også mit indtryk at man skal registreres
> ret grundigt inden man overhovedet kan købe ?

Ingen problemer, MEN opret din konto på www.ebay.co.uk - så får du alle de
løbende mails om status på dine auktioner på engelsk og ikke på tysk :) Når
du har oprettet en ebay account, kan den anvendes på alle ebay sider - .com,
..de osv.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : John Sahl

Dato : 25-11-04 22:30

Cosworth POWER wrote:
> [...]
> alle de løbende mails om status på dine auktioner på engelsk og ikke
> på tysk :) Når du har oprettet en ebay account, kan den anvendes på

Se det var jo et godt tip til dem der er knap så hårde til tysk.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-11-04 00:07

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når du har oprettet en ebay account, kan den anvendes på alle ebay sider -

Hvorfor ikke på ebay.com?
Det har jeg gjort og jeg får alle meddelelser på engelsk
Må så indrømme at jeg for det meste logger på ebay.de
Men det er så en anden snak

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-11-04 10:22

> [...]
> Når du har oprettet en ebay account, kan den anvendes på alle ebay sider -

Godt tip, min bror har lavet en konto på Ebay.de og nu kan man saftsuseme
ikke lave sproget om, så han hænger på tysk eller at lave en helt ny konto.

Niels

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-11-04 14:20

> Godt tip, min bror har lavet en konto på Ebay.de og nu kan man
> saftsuseme ikke lave sproget om, så han hænger på tysk eller at lave
> en helt ny konto.

Jeg har også gjort det samme - man finder jo først ud af det bagefter :(