privat / erhvervskørsel, i privat bil? Jan~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-11-04 16:27

Hej NG

T&S proklamere følgende:

Kørsel til og med 20.000 km årligt - 2,98 kr. pr. km
Kørsel ud over 20.000 km årligt - 1,62 kr. pr. km.

Så er det jeg mener at Jan skrev noget om at det er
Pr. bil. Således, at hvis husstanden råder over mere
end en enkelt privatbil, kan den gode pris strækkes
til i alt 60 KKm. / år. hvis der er er tale om 3 biler.

Kan det bekræftes / dokumenteres?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Kim Johansen

Dato : 25-11-04 17:30

Hej

Det har intet med hvor mange biler du har. Det er antal km du skriver på din
selvangivelse om du så har kørt i 30 forskellige biler er de ligeglade
desværre

Mvh
Kim Johansen

*** Check www.Wh00t.dk for spændene gadget. Et nyt produkt hver uge til
spotpris ***

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:41a5f9b6$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-11-04 17:38

In news:41a608a8$0$224$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Kim Johansen <Germsen@FJERNDETTEHotmail.com> wrote:
> Hej
>
> Det har intet med hvor mange biler du har. Det er antal km du skriver
> på din selvangivelse om du så har kørt i 30 forskellige biler er de
> ligeglade desværre

Det har intet med befordring til / fra job at skaffe, så det er ikke
noget der skal stå på selv opgivelsen. Om igen..

--
Assumption is the mother of all fuck ups

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-04 15:33

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41a5f9b6$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> end en enkelt privatbil, kan den gode pris strækkes
> til i alt 60 KKm. / år. hvis der er er tale om 3 biler.

Nej! om du så købte ny bil hver dag er det de 20.000 km der gælder.

MEEEN! Hvis du har mere end en arbejdsgiver, eller f.eks skifter job midt på
året, må du modtage høj takst for 20.000 km fra dem hver.
Og nej, ikke noget med fiflen rundt med datterselskaber og skuffefirmaer,
det skal være reelt forskellige arbejdsgivere.

/Claus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-11-04 18:06

In news:41a73e82$0$22715$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
Claus Petersen <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Og nej, ikke noget med fiflen rundt med datterselskaber og
> skuffefirmaer, det skal være reelt forskellige arbejdsgivere.

Det jeg mener er, hvis man er selvstændigt erhvervsdrivende, så er der
mange kunder, og gøremål at fordele kilometrene på.

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 10:01

> Det jeg mener er, hvis man er selvstændigt erhvervsdrivende, så er der
> mange kunder, og gøremål at fordele kilometrene på.

Hvis du vitterligt har flere momsregistrerede firmaer, som hver især
indsender særskilt årsregnskab, ja så er det vel OK.
Men hvis det bare er et firma der betjener flere kunder, så gælder de 20.000
km pr. år.
Du havde vel ikke regnet med at du kunne lave et kørselregnskab pr kunde?
:)))

/Claus

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-11-04 12:21

In news:41a83f42$0$29442$ba624c82@nntp06.dk.telia.net,
> [...]

> 20.000 km pr. år.
> Du havde vel ikke regnet med at du kunne lave et kørselregnskab pr

Nej, jeg er bare rimeligt sikker på at Jan Frørup / Stevns / Fedtegreve
her i NG, meddelte at han havde overbevist T&S om at han legalt kunne
fradrage den høje takst for 20.000 Km på hver af de biler han benyttede.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-11-04 13:03

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev
:

>Nej, jeg er bare rimeligt sikker på at Jan Frørup / Stevns / Fedtegreve
>her i NG, meddelte at han havde overbevist T&S om at han legalt kunne
>fradrage den høje takst for 20.000 Km på hver af de biler han benyttede.

mjoehhh - det er da rigtigt - debatten med told/skat gik også på at
der blev skiftet SEnummer midt på året - og der samtidigt skete
vognskifte ( i bestanden af biler)

(fra Sierra'en til Scorpio'en)

Her mente toldskat ikke jeg kunne køre det som jeg gjorde, altså trak
20kkm + det løse (pr bil) idet jeg var samme person - men de måtte jo
erkende at det er SE nummeret der
er det firma, der udbetaler kørselsgodtgørelsen

deres flæberi måtte jeg afvise med at der jo som så ikke var noget
steder told/skat blev snydt, for der blev skam kradset penge ind for
kørsel på de regninger der blev udsendt

Men føj, de kan gå i små sko derinde - de havde jo tørret mig med et
grin, hvis de kunne.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-11-04 15:47

In news:3uqgq01udd3csmhkpeatp66tnnvsj00rpk@dtext.news.tele.dk,
jan@fedtegreven.dk <jan@fedtegreven.dk> wrote:

> [...]
> erkende at det er SE nummeret der
> er det firma, der udbetaler kørselsgodtgørelsen

MAO, du trækker kun Km på een bil pr. SE nummer?

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-11-04 16:53

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev
:

>MAO, du trækker kun Km på een bil pr. SE nummer?

Sådan kan det godt udlægges - ja

(trak!)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-11-04 19:02

In news:bl8hq0t0bgh8o42k27qsppdika1a6m53n7@dtext.news.tele.dk,

> Sådan kan det godt udlægges - ja
>
> (trak!)

Ok, jeg havde i første omgang læste dit indlæg fra en gang for snart
længe siden, som at du på et og samme SE nummer benyttede flere af dine
private biler til erhvervsmæssigbefordring, og derfor kunne trække den
gode takst, de første 20¨.000 Km på hvert af køretøjerne.