Er du bil(mærke/model)klog?
Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 24-11-04 15:55

.... så vil jeg gerne bede om lidt hjælp.

Jeg vil gerne udskifte min Audi 100 CD fra 1987.
Jeg kunne godt tænke mig at prøve at eje en ny (eller nyere) bil.
Jeg er desværre fuldstændig uden indsigt i bilmarkedet, så derfor vil jeg
gerne bede om jeres hjælp/forslag til hvilken bil jeg med fordel kan
investere i.

Forudsætninger:
Jeg har et meget begrænset kørselsbehov.
Det er uden helt betydning om der er plads til andre end mig selv i bilen.
Udseende og farve er helt uden betydning.
Ligeledes er det uden betydning hvem fabrikanten (bilmærket) er.
Der må gerne være god plads bagi så jeg nemt kan stille/lægge f.eks. en
cykel derind, men om det er en mindre varevogn eller en personbil med
sæderne permanent lagt ned er jeg ligeglad med.
Ja, og så skal den jo helst være billig.

Er der andet du har brug for at vide?
Jeg vil altså være taknemmelig for et forslag der, ud fra ovenstående
kriterier, giver mig mest/meget bil for få penge.

Hvad med f.eks. sådan en bil som posten kører rundt i. Kan ikke lige huske
hvad de hedder ... Partner? Berlingo? Eller måske er det en bedre idé med
noget helt andet?

P.S. Jeg skulle jo helst kunne komme af med min Audi i samme forbindelse.

Mvh. Bjarne
(Fjern ordet usenet fra min mailadresse hvis du vil maile mig)

Fra : TGD

Dato : 24-11-04 16:47

"Bjarne Stougaard" <usenetmail@bjasto.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Forudsætninger:
> Jeg har et meget begrænset kørselsbehov.

En benziner og benzinøkonomi skal du jo så ikke spekulere i

> Det er uden helt betydning om der er plads til andre end mig selv i bilen.

Gulpladebil fra før 1998 1/6

> Udseende og farve er helt uden betydning.
> Ligeledes er det uden betydning hvem fabrikanten (bilmærket) er.

Opel Astra Van, Passat Van.

> Der må gerne være god plads bagi så jeg nemt kan stille/lægge f.eks. en
> cykel derind, men om det er en mindre varevogn eller en personbil med
> sæderne permanent lagt ned er jeg ligeglad med.

Gulpladebil

> Ja, og så skal den jo helst være billig.

Gulpladebil.

<KLIP>

> Hvad med f.eks. sådan en bil som posten kører rundt i. Kan ikke lige huske
> hvad de hedder ... Partner? Berlingo? Eller måske er det en bedre idé med
> noget helt andet?

Slamøser som at køre en sardindåse IMHO

> P.S. Jeg skulle jo helst kunne komme af med min Audi i samme forbindelse.

Nysyn AUDIen så er den nem at komme af med privat (flere penge til dig)
eller find en forhandler der vil give en god byttepris ved køb af anden bil.

Bare køb tysk det er sgu kram.

Fra : Leonard

Dato : 24-11-04 18:15

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

>Gulpladebil fra før 1998 1/6

Har du læst det indlæg igennem du har svaret på?
- det må godt nok være en gammel bil du kører rundt i hvis nyere bil
passer ind i før 1998 ...

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 24-11-04 18:22

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> - det må godt nok være en gammel bil du kører rundt i,
> hvis nyere bil passer ind i før 1998 ...

Hvor skiller det?
(ny, nyere, gammel)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-04 14:54

Mogens wrote:

> Hvor skiller det?
> (ny, nyere, gammel)

Ny (ny inden for 2 år ca).
Nyere (efter 1993 ca).
Gammel (før 1993 ca).

Og så kan designet/standen godt spille ind hvornår en bil er gammel eller
nyere.

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-04 19:37

> Har du læst det indlæg igennem du har svaret på?

Well jeg får lyst til at stille dig selv samme spørgsmål....

> - det må godt nok være en gammel bil du kører rundt i hvis nyere bil
> passer ind i før 1998 ...

/David

Som gerne vil vide mere om den gamle Audi 100 CD, pris stand kilometer osv
.... vi er evt interesseret ...

Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 24-11-04 21:29

> /David
>
> Som gerne vil vide mere om den gamle Audi 100 CD, pris stand kilometer osv
> ... vi er evt interesseret ...

Tjae, Der er ikke noget rust, den er galvaniseret, og ligner næsten en ny.
Der er fartpilot (som dog ikke fungerer af og til). Den kører mig på arbejde
(ikke så langt) og lejlighedsvise familiebesøg i København (fra Vordingborg)
helt uden problemer. Har kørt ca. 250.000. Gråmetallic. Det mere tekniske
aner jeg desværre ikke en dyt om.

Da jeg for over et år siden forhørte mig hos et par forhandlere hvad de
ville give i bytte ved køb af ny bil ville de give mellem 20 og 30 tusind -
og den er jo sikkert ikke ligefrem steget i pris siden da.

Mvh Bjarne

Fra : TGD

Dato : 24-11-04 22:51

> [...]

> Har du læst det indlæg igennem du har svaret på?
> - det må godt nok være en gammel bil du kører rundt i hvis nyere bil

Der er 11 års forskel på 1987 og 1998 så det er da et spring frem af
evolutionsstigen.

Mon ikke du skulle nærlæse org. post ?

Men tag et eks. SAAB 900S '95 og SAAB 9-3 '02 hvis du kan se forskel så er
du en champ - ja ja man kan altid kigge på bagsmækken så den tæller ikke.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-04 14:56

TGD wrote:

> Men tag et eks. SAAB 900S '95 og SAAB 9-3 '02 hvis du kan se forskel så er
> du en champ - ja ja man kan altid kigge på bagsmækken så den tæller ikke.

Ja jeg har sq svært ved det - tuller ofte rundt i en 900S '97 men kan dælme
ikke se forskel fra den og en 9-3 med mindre jeg virkelig kigger efter
(evt. bagsmækken

Fra : Juul

Dato : 24-11-04 23:07

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message

> "Bjarne Stougaard" <usenetmail@bjasto.dk> skrev i en meddelelse
>
> Bare køb tysk det er sgu kram.

??

Nürburgkram
In Kina hergestelt
--
Juul

Fra : Michael

Dato : 25-11-04 11:59

og lad nu være med at kigge på en gulpladebil fra efter 1998, den
koster 5000 ektra om året i strafafgift!

Michael.

Fra : TGD

Dato : 27-11-04 01:47

"Michael" <sutmichaels@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> og lad nu være med at kigge på en gulpladebil fra efter 1998, den
> koster 5000 ektra om året i strafafgift!

06/1998 for at være præcis