Et nyt initiativ.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-11-04 10:54

www.paavejsammen.dk

Grundfos, Mercedes Benz, Tryg, MTHøjgaard, Nycomed og Tryg i
samarbejde med Rådet For Større Færdselssikkerhed har i min morgenavis
lanceret en ny kampagne, som angiveligt handler om at have hjertet med
i trafikken.

Vil det have nogen effekt ude i det pulveriserende trafikliv?

Det kunne jeg godt tænke mig en debat om, i dette forum.

Det skal ikke forstås derhen, at der er nogen der kan lære os noget.

Men vil en sådan kampagne nå ud til Brian og Gammelfar/mor, og alle de
andre alternativt begavede bilister, der forårsager alle de
uheld/ulykker vi jo må konstatere at vi har?

Hvis der bliver dømt "tommel ned", hvad kan/skal der så gøres?

Go' debat.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-11-04 11:40

> www.paavejsammen.dk

Det er da godt at man har mere end 56k modem

Hilsen Jørgen

Fra : Leonard

Dato : 23-11-04 12:46

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Men vil en sådan kampagne nå ud til Brian og Gammelfar/mor, og alle de
>andre alternativt begavede bilister, der forårsager alle de
>uheld/ulykker vi jo må konstatere at vi har?

Over tid er meningen med den kampagne at ændre holdningen i trafikken
fra den i dag kendte "her kommer jeg og jeg har ret til at være her,
så flyt dig" til "vi skal alle være her, så jeg giver lige lidt plads
til dig, så er der nok en anden der giver lidt plads til mig".

Om denne spæde start på kampagnen vil have nogen effekt er svært at
sige noget om, men det er begyndelsen på en 15 års plan.

Og du kan også gøre en forskel ved at tilslutte dig kampagnen og købe
det lille mærke som tilkendegiver at du støtter den.

--
Leonard

Fra : Brizz

Dato : 23-11-04 14:40

> Men vil en sådan kampagne nå ud til Brian og Gammelfar/mor, og alle de
> andre alternativt begavede bilister, der forårsager alle de
> uheld/ulykker vi jo må konstatere at vi har?

Nej den når ikke ud til "Brian". For den er alt for lalleglad til at han gad
se den til ende. Tror det eneste der når ud til "Brian" gruppen er skræmme
kampagner som den reklame der blev forbudt på TV, med ham den unge mand der
havde en død mand hængende om benet.

Gammelfar/mor ved jeg nu ik rigtig. De når aldrig at zappe væk fra reklamen
hvis den bliver vist i TV så de skal nok få set den. Men om den virker på
dem har jeg ingen anelse om. Forhåbentlig kan man sige.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 23-11-04 15:17

> Hvis der bliver dømt "tommel ned", hvad kan/skal der så gøres?

Der bliver dømt tommel ned! Jeg selv gad engang ikke spilde min tid på at
læse hjemmesiden igennem.
Der hvor trafikkulturen fejler, bunder i samfundets ligegyldighed over for
hinanden. Hvis det skal rettes markant op i trafikkulturen, skal der gribes
ind allerede i børnehave-alderen, hvor almindelig god opdragelse skal
prioriteres højere end det er tilfældet nu, hvor det drejer sig om at passe
flest børn billigst som muligt. Altså udvikling frem for simpel pasning!

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 15:27

hehe fedt at filmen har en sekvens, med en kvinde, der ikke har en skid styr
på, hvad der er bag hendes bil, hehe jeg var fald af grin, det er ikke
første gang det er set irl ))

Mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 24-11-04 18:32

> Vil det have nogen effekt ude i det pulveriserende trafikliv?
> Det kunne jeg godt tænke mig en debat om, i dette forum.
> Go' debat.

Den udeblev vist...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-11-04 21:40

On Wed, 24 Nov 2004 18:31:49 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Den udeblev vist...

>--

Ja, det kan man roligt konstatere.

Jeg synes ellers at emnet er vigtigt, og værd at debattere, men 3-4
reaktioner, hvoraf 1 drejede sig om modem'er, er jo ett' møj å ha.

Tågelygter kunne til sammenligning trække 45 kommentarer for Gud véd
hvilken gang.

Proportionsforvrængning så det basker, hvis du spørger mig, men det
gør du vel ikke med det grin du har på.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-11-04 21:43

> Proportionsforvrængning så det basker, hvis du spørger mig, men det
> gør du vel ikke med det grin du har på.

Musikken var okay... :)

Har du det ellers godt?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-11-04 21:57

On Wed, 24 Nov 2004 21:42:38 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Musikken var okay... :)
>
>Har du det ellers godt?

>--

Det går rigtigt udmærket. Vinteren er jo begyndt at vise sit grimme
ansigt, især hinsidan har været hårdt ramt, men man kan jo lige så
godt få det ind på rygraden med det samme.

Det der amerikanske automobil du har investeret i, kan det have været
på vej sydpå mor Lolland i eftermiddags?

Eller er den slet ikke rød? *LOL*

Tillykke med den, forresten.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-11-04 22:01

> Det går rigtigt udmærket. Vinteren er jo begyndt at vise sit grimme
> ansigt, især hinsidan har været hårdt ramt, men man kan jo lige så
> godt få det ind på rygraden med det samme.

Jow jow - jeg var heldigvis ikke i DK under det
første snevejr. Knægtene sagde, det var sjovt

> Det der amerikanske automobil du har investeret i, kan det have været
> på vej sydpå mod Lolland i eftermiddags?

Nej -> nordpå :)

> Eller er den slet ikke rød? *LOL*
> Tillykke med den, forresten.

Thanx :)
--
/Mogens
www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg

Fra : Peter Weis

Dato : 27-11-04 17:11

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg

Kan den leve op til Alfa'erne?

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 27-11-04 17:15

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse

> Kan den leve op til Alfa'erne?

Jeg er indtil videre godt tilfreds med bilen. Det er en
noget anden "stil" at køre i bilen, og det bekommer mig
faktisk vel.

Især automatgearet er en behagelighed, og lyden "morer"
een dagligt. Anvendelsen af de 425 Nm er heller ikke at
kimse af...

Fra : Peter Weis

Dato : 27-11-04 17:11

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Ja, det kan man roligt konstatere.

Det må I da undskylde ... jeg har været et par dage i Cairo, og har ikke
haft mulighed for at følge med her.

Jeg tror ikke den vil virke særligt godt, desværre. Der går lidt rigeligt
grønspætte i den. Musikken vil også jage mange væk.
Der skulle nok hellere have været flere og kortere film, som kunne placeres
mellem de andre reklamer i blokkene.

> Jeg synes ellers at emnet er vigtigt, og værd at debattere, men 3-4
> reaktioner, hvoraf 1 drejede sig om modem'er, er jo ett' møj å ha.

Så kom selv med noget debat.

mvh
Peter