ALB Ventil Xsara - tærret fast
Fra : Jesper Jensen

Dato : 23-11-04 10:41

Kære gruppe,

Min Xsara fra ´98 dumpede til syn i går, på grund af en ALB ventil der var
tærret fast.
Jeg har sådan nogenlunde fundet ud af hvad ventilen er godt for. Men kan en
fast tærret
ventil løsnes igen, eller skal den skiftes ud og ikke mindst hvor stor
indhugst på
min julegavebudgettet til min kæreste skal jeg regne med.
Det optimale svar ville være at jeg selv kunne løsne den, men det er måske
lidt meget
at forlange.

På forhånd for hjælpen

Jesper

Fra : Christian

Dato : 23-11-04 12:05

Hej Jesper

Jeg har netop i går løsnet min ALB-ventil på en Peugeot 106 årgang 97. Den
sad totalt fast. Jeg brugte masser af WD40, lod det sidde lidt og begyndte
at massere ventil'en. Og efter 10 min og mere WD40 fungerede den igen og
bilen blev synet i dag

Mvh. Christian

Fra : Jesper Jensen

Dato : 23-11-04 12:26

Hej Christian,

Tusind tak for dit svar,
jeg vil straks suse ned og anskaffe noget WD40 og så få skidtet løsnet.

Mvh Jesper

Fra : Jesper Jensen

Dato : 27-12-04 15:33

Hej Christian,

Lige en lille update til den fasttærrede ventil. I modsætning til min kusine
og mand
der ligeledes dumpede til synet med en fasttærret ventil, og betalte i
omegnen
af 1800 for at lade den udskifte, slap i jeg sidste uge vha. dit råd, lidt
wd40 samt en smule
knofedt igennem omsynet ohne Probleme....
....og sparede således i omegnen af 1800.

Så endnu engang tak for dit råd.

Mvh

Jesper