Privat handel med bil.
Fra : Henrik

Dato : 22-11-04 16:39

Hej alle.

Jeg skal til at købe en bil hos en privat mand.
Hvordan gøres det ?
Jeg tænker på at få bilen om regi. + forsikring + betaling for bilen
(100.000 kr) osv.

Håber i kan hjælpe.

Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-11-04 20:14

Henrik telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> Hvordan gøres det ?
> Jeg tænker på at få bilen om regi. + forsikring + betaling for bilen

Det bedste vil være hvis I sammen kan omreg. bilen. Der skal der blot
medbringes et forsikringsbevis og den gamle reg. attest og så selvfølgelig
nogle penge.

Ang. betalingen, så bankudstedt check.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens

Dato : 22-11-04 20:35

meddelelse news:41a23a88$0$84110$14726298@news.sunsite.dk...

> Det bedste vil være hvis I sammen kan omreg. bilen. Der skal der blot
> medbringes et forsikringsbevis og den gamle reg. attest og så selvfølgelig
> nogle penge.

Check bilen vha. stelnummeret i Bilbogen, tlf. 8612 9145
(restgæld)

"Totalt overset" sagde bankmanden i den bank, hvor jeg netop
har betalt min nyeste bil. Der var et pantebrev på 1 million
kroner i bilen, og bankmaden var stærkt overrasket over, at
jeg fandt dét -> (ingen checker tilsyneladende vedr. restgæld)

> Ang. betalingen, så bankudstedt check.

Aaahhh jeg er nu mere tilhænger af at gå ned i sælgerens bank.....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-11-04 20:41

Mogens telepaterede følgende til sin PC:

> Aaahhh jeg er nu mere tilhænger af at gå ned i sælgerens bank.....

Nå. Det er så din måde. Hvorfor spilde tid på det? Såfremt der ikke er pant
der skal indløses?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens

Dato : 22-11-04 20:47

meddelelse news:41a240cc$0$84109$14726298@news.sunsite.dk...

> Nå. Det er så din måde.

:)

> Hvorfor spilde tid på det? Såfremt der ikke er pant
> der skal indløses?

Keyword :)

Fra : Henrik

Dato : 23-11-04 16:34

Ville i lade sælger stå for om regi. af bilen ?

Er det ikke nok at han får beløbet og jeg bil + regi. så jeg selv står for
ejerskiftet.

Henrik

Fra : Mogens

Dato : 23-11-04 19:41

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ville i lade sælger stå for om regi. af bilen ?

Nix !

> Er det ikke nok at han får beløbet og jeg bil + regi. så jeg selv står for
> ejerskiftet.

Jow - det er normalt sælger, der stiller krav om
at være med til omregistrering. Hvis du bruger
en standardslutseddel som dén på www.bilpriser.dk
står der, at du har 3 uger til omregistrering...