Ibiza igen igen...
Fra : LL

Dato : 22-11-04 15:41

Som nævnt i mange tidligere indlæg trækker min Seat Ibiza stadig til højre,
den trækker ikke meget, men nok til at man i hvert fald ikke skal slippe
rattet i et kort øjeblik ved fx 110 km/t... Den var på værksted i torsdags,
for at få lavet flere småting og for at få rettet dens "trækken" op, inden
for garantiperioden - men da jeg fik den retur ville den stadig helst ud i
rabatten (til højre) (læs: de havde ikke hjort en sk** ved problemet...)

Problemet har været der lige siden vi fik bilen, og den har nu været på
værksted 2 gange... Jeg har lige sendt en mail til den ansvarlige værkfører
på værkstedet, hvori jeg forklarer TYDELIGT, at det de har foretaget sig
indtil nu, ikke har hjulpet noget som helst - forøvrigt den selv samme
værkfører det fortalte mig at "...nogle biler kører bare skævt, det er ikke
sikkert at vi kan gøre noget ved det..." Right?!?

Så nu er mit spørgsmål til Jer: Hvad stiller jeg op??? Hvilken
klagemuligheder har man som køber, hvis sælger vitterligt ikke har tænkt sig
at gøre noget ved problemet, hvad gør jeg så?

På forhånd tak

Lenn Lauridsen
Den delvis lykkelige ejer af en Seat Ibiza 1.8 GLXi

Fra : Martin P.

Dato : 22-11-04 17:05

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Så nu er mit spørgsmål til Jer: Hvad stiller jeg op??? Hvilken
> klagemuligheder har man som køber, hvis sælger vitterligt ikke har tænkt
> sig at gøre noget ved problemet, hvad gør jeg så?

Heldigt den er på garanti for så skal de lave den. Bilen skal selvfølgelig
IKKE trække til højre.

Bed om at få mekanikren med ud og køre en tur så du kan vise ham problemet -
det hjælper jo mange gange.

Hvis de ikke kan/vil lave det, så meld dig ind i FDM ... jeg er sikker på de
gerne vil hjælpe dig.

- Martin

Fra : Henrik

Dato : 22-11-04 18:48

Har du prøvet at køre over i venstre side af vejen og prøve at slippe rattet
?
Hvis den stadig køre til højer er der et problem.
Hvis den vil til venstre fejler bilen ikke noget.
Da det er vejens hældning som gør det.

MVH

Henrik

Fra : LL

Dato : 22-11-04 20:12

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rattet ?
> Hvis den stadig køre til højer er der et problem.
> Hvis den vil til venstre fejler bilen ikke noget.

Ja, jeg har prøvet modsat side af vejen - og i "friløb"(med koblingen i
bund) triller den til venstre og i højre side triller den til højre - men
med det samme der er trækkraft på hjulene, så trækker den til højre uanset
hvor på vejen jeg befinder mig.

Desuden har jeg lige modtaget svar fra forhandleren, det lyder til at de
ikke vil gøre mere ved den - så det bliver nok en sag for
forbrugerklagenævnet eller FDM...

vh
Lenn - der er temmelig "pissed" lige nu!!!

Fra : Henrik

Dato : 23-11-04 07:10

Har du været uden og prøve en bil magen til din ?
Prøv at finde en hos en bil forhandler med samme motor, år osv.
Og så prøv den.
Jeg har prøvet en Daewoo Lanos og den trak rigtigt meget til højer side ved
gas givning.

MVH

Henrik

Fra : Mogens

Dato : 22-11-04 20:46

> [...]

sig
> at gøre noget ved problemet, hvad gør jeg så?

Jeg havde samme problem - med 14 ens firmabiler.
Jeg klagede min nød til Ford Kundeservice, som fik
een af bilerne at eksperimentere med.

Herved fandt Ford ud af:
1) vi havde ret :)
2) værkstedernes måleudstyr passede ikke til bilerne!
(relativ ny model)

Vi har nu fået alle biler gennemgået uden beregning,
og hver enkelt bil har fået sit styretøj individuelt
indstillet ift. den enkelte bil. Dette har betydet, at
INGEN montører klager over bilerne mere!