Shell V-Power....
Fra : Henning Holm

Dato : 21-11-04 18:25

En bekendt af mig,køber sin dieselolie hos Shell,da han påstår hans
Transitbus, kører op til 2 km. længere på
literen ,på grund af V-Power,end anden dieselolie....
Jeg har ikke prøvet det,men Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder
benzin,hvem har ret...?

--
Venlig Hilsen

Henning Holm
allig8or125@hotmail.com
"it's nice to be important,
but it's more important,to be nice

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 18:44

"Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> En bekendt af mig,køber sin dieselolie hos Shell,da han påstår hans
> Transitbus, kører op til 2 km. længere på
> literen ,på grund af V-Power,end anden dieselolie....

Jeg påstår også at månen er lavet af en grøn ost

--
Tom

Fra : Dennis

Dato : 22-11-04 14:12

Tom skrev:
> "Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Jeg påstår også at månen er lavet af en grøn ost
>
> --
> Tom

Nogle gange er det bedre ikke at sige noget, i hvert fald når det er så
ligegyldigt...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-11-04 16:37

Dennis telepaterede følgende til sin PC:

> Nogle gange er det bedre ikke at sige noget, i hvert fald når det er
> så ligegyldigt...

Nå. Jeg synes det sagde meget. Nemlig, at man kan påstå meget uden at det er
sandt.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 18:13

"Dennis" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle gange er det bedre ikke at sige noget, i hvert fald når det er så
> ligegyldigt...

Vi er helt enige
Det er så let at påstå noget og så svært at bevise det. Jeg kan også få mit
benzinforbrug til at svinge op og ned fra 10-14 Km/l, det kan jeg også bruge
til at konkludere alt muligt med som ikke har hold i virkeligheden

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-11-04 19:01

"Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse

Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder
> benzin,hvem har ret...?

Right, V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
tændrør bliver befriet for sod&belægninger.

Fra : Basil

Dato : 21-11-04 19:21

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse
>
> Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder
>>
> Right, V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
> tændrør bliver befriet for sod&belægninger.

....men virker simpelthen også på et oliefyr LOL
Kai

Fra : Henrik B.

Dato : 21-11-04 20:53

> Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder
>>
> Right, V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
> tændrør bliver befriet for sod&belægninger.

Korrektion:
"V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
tændrør bliver (unødvendig) befriet for sod&belægninger. Det er under 5% af
den danske bilpark der har behov for det".

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 07:00

> Korrektion:
> "V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
> tændrør bliver (unødvendig) befriet for sod&belægninger.

Here we go again. Hvorfor er det unødvendigt?.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-11-04 20:45

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Here we go again. Hvorfor er det unødvendigt?.

Fordi hvis du har behov for den EKSTRA rensende effekt - ud over hvad der er
i "normal" benzin - så er det fordi der er noget helt galt med din
motor(styring). Som også FDM konkluderer: "Over 90% af de danske bilister
vil ikke have noget ud af at køre på V-power".

Derudover kan jeg nævne at et uafhængigt engelsk testinstitut har testet
benzinen på der danske marked. Deres konklusion var at OK's benzin er den
benzin der efterlader færrest forbrændingsrester.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-04 07:01

> Fordi hvis du har behov for den EKSTRA rensende effekt - ud over hvad der
> er i "normal" benzin - så er det fordi der er noget helt galt med din
> motor(styring).

Nu er fabrikkernes "normal-forbruger" IKKE dansk, som køre 30-50 km/dg i
listetempo. Jeg har "repareret" flere biler m. ujævn,dårlig motorgang med
injektorrens, helst Biltemas til 23,- så er regnskabet pænere, og dét er det
samme "knald" som er i div. "power-fuels" . Men du har ret, en god
lang,hurtig tur virker lige så godt.

Som også FDM konkluderer: "Over 90% af de danske bilister
> vil ikke have noget ud af at køre på V-power".

Det er sjovt, normalt er FDM, Forenede Campister, et bandeord her, men når
de siger noget som kan bruges, bliver de trukket op af hatten )).

Deres konklusion var at OK's benzin er den
> benzin der efterlader færrest forbrændingsrester.

Shit, jeg bruger Shell, UnoX.

Fra : DM

Dato : 21-11-04 19:31

> [...]
> literen ,på grund af V-Power,end anden dieselolie....
> Jeg har ikke prøvet det,men Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder

Læs her: http://makeashorterlink.com/?C50523498

/DM

Fra : Henrik B.

Dato : 21-11-04 20:51

> [...]
> literen ,på grund af V-Power,end anden dieselolie....
> Jeg har ikke prøvet det,men Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder

V-power findes kun som benzin -produkt på det danske marked.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-11-04 11:38

Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
> V-power findes kun som benzin -produkt på det danske marked.

Men er vist på vej i diesel version.
Har set det i Tyskland....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henning Holm

Dato : 22-11-04 21:48

meddelelse news:41a1c191$0$84108$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
>
> Men er vist på vej i diesel version.
> Har set det i Tyskland....
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
Tak for alle svarene,humlen i det må være ,at det kun er benzin,der er
tilsat V-Power....
endnu.......

Fra : Thomas Landberg

Dato : 22-11-04 23:00

> Tak for alle svarene,humlen i det må være ,at det kun er benzin,der er
> tilsat V-Power....
> endnu.......

Man kan vel ikke sige, at det er tilsat V-power? Benzinen bliver tilsat et
eller andet specielt heksebryg og så kalder man benzinen V-power. I Tyskland
og Italien kan man også få V-power diesel, men om det kommer til Danmark
aner jeg ikke. I sommer i Italien tankede jeg V-power diesel og det var den
dyreste diesel jeg endnu har tanket. Ca. 8kr/literen. Om bilen kørte bedre?
Tja, svært at sige.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Mogens

Dato : 23-11-04 06:18

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41a26143$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> I sommer i Italien tankede jeg V-power diesel og det var den
> dyreste diesel jeg endnu har tanket. Ca. 8kr/literen.
> Om bilen kørte bedre? - Tja, svært at sige.

Nu bør man jo gøre sig klart, hvorfor dieselen er på markedet.
Og Leistungssteigerung er ikke hele forklaringen.

V-power diesel handler også om fabrikation og salg af syntetisk
brændstof, da olien på et tidspunkt vil slippe op:
"Shell sieht seine neuen Diesel-Sorte als ersten Schritt hin zu völlig
synthetischen Kraftstoffen, die ohne Rohöl auskommen. Der V-Power Diesel
verbrennt nach Angaben von Shell sauberer, der Ausstoß an Ruß und
Schadstoffen sei deutlich niedriger als bei herkömmlichem schwefelfreien
Diesel. Mittels der zusätzlichen Additive reinige der Kraftstoff schon nach
dreimaligem Tanken verkokte Einspritzdüsen moderner Dieselmotoren und sorge
für ein messbares Leistungsplus zwischen drei und sechs Prozent, die Autos
beschleunigen also zum Beispiel besser. Ein Vertreter der
Volkswagen-Motorenentwicklung bestätigte die Vorteile..."