Jarmusch' Dead Man (1995)
Fra : Steffen

Dato : 18-05-01 11:25

Hvor kan man finde subject på nettet, altså ikke som DVD/VHS men som
streaming video evt. DivX ??

Steffen

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 18-05-01 17:11

"Steffen " <s_moestrup@hotmail.com> wrote in message
> Hvor kan man finde subject på nettet, altså ikke som DVD/VHS men som
> streaming video evt. DivX ??

Det får du svært ved.
Køb den dog - den er god.

Jacob

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-05-01 23:28

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message

> Det får du svært ved.
> Køb den dog - den er god.

Amen, fed film, så den tre gange på en week-end

/Nikolaj

Fra : ANDERS SØRENSEN

Dato : 20-05-01 20:40

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message

> Amen, fed film, så den tre gange på en week-end

Hvad synes I så om hans seneste "Ghost Dog"? Er i øjeblikket i gang med at
skrive om den, så det kunne da være sjovt lige at høre jeres uforbeholdne
mening(er)!

Fra : nikolaj borg

Dato : 20-05-01 20:44

"ANDERS SØRENSEN" <andsoe@get2net.dk> wrote in message
> Hvad synes I så om hans seneste "Ghost Dog"? Er i øjeblikket i gang med at
> skrive om den, så det kunne da være sjovt lige at høre jeres uforbeholdne
> mening(er)!

Jeg var vild med den. Det er en stille og rolig film, samtidig med at det på
papiret er en action-film. Den rolige stil passer IMØ utroligt godt til den
måde, hvorpå ghost dog hviler i sig selv på.

/Nikolaj

Fra : Laa

Dato : 21-05-01 12:28

nikolaj borg <nsipkaoml@jborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e96nm$l5o$1@news.inet.tele.dk...
> [...]

den
> måde, hvorpå ghost dog hviler i sig selv på.

Ja, samtidig er der et rimelig heftigt og hurtigt hiphopbeat så vidt jeg
husker, der virker lidt kontrasterende til den rolige kameraføring. Det er
en meget æstetisk film, synes jeg.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 21-05-01 12:39

"Laa" <liseaa@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> husker, der virker lidt kontrasterende til den rolige kameraføring. Det er

Ja. Den er enormt flot og afslappende, imens den fortæller en god historie
der rent faktisk er interessant og meget fin. Og så kan jeg godt lide
'stupid fucking white man'-cameoen! :)

Jacob

Fra : Aakjær

Dato : 27-05-01 11:22

> Ja. Den er enormt flot og afslappende, imens den fortæller en god historie
> der rent faktisk er interessant og meget fin. Og så kan jeg godt lide
> 'stupid fucking white man'-cameoen! :)

Er replikken "Stupid fuckin white man" fra "Dead Man", ved I det?

Fra : Ole Mølgaard

Dato : 27-05-01 11:27

> Er replikken "Stupid fuckin white man" fra "Dead Man", ved I det?

Jeg ved ikke om den stammer derfra oprindeligt, men det siger indianeren, åh
undskyld, "the Native American" ihvertfald hele tiden.Iøvrigt en kanonfilm!

Ole

Fra : Aakjær

Dato : 27-05-01 11:56

Ole Mølgaard <omoe96@obel.auc.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke om den stammer derfra oprindeligt, men det siger indianeren,
åh
> undskyld, "the Native American" ihvertfald hele tiden.Iøvrigt en
kanonfilm!

Nåh ja, det hedder vist ikke indianer længere? Hvad siger man så, altså på
dansk? Indfødt amerikaner :)

Jam, er Imdb ikke fantastisk. Opslag på "Dead Man" Under Memorable quotes
står den der sgu: "Stupid fucking white man"!

Hilsen Lise

Fra : Tenzel Kim

Dato : 18-05-01 21:43

> Hvor kan man finde subject på nettet, altså ikke som DVD/VHS men som
> streaming video evt. DivX ??

Ikke ved a spørge i denne gruppe. For ulovlige downloads skal du nok hellere
spørge i dk.ulovlige.downloads.film eller sådan et eller andet

Tenz.

Fra : Steffen

Dato : 19-05-01 13:37

Problemet er, at jeg allerede har filmen på VHS, men jeg vil gerne
have en "computer"-udgave, da det vil gøre mit bachelorproject noget
nemmere...emnet er Dead Man. Det er jo lidt hurtigere at spole ...ejer
ikke DVD....

Steffen