1.4 VS 1.8 - Kan de ikke gå samme distance~
Fra : Michael Pagh [6000]

Dato : 21-11-04 14:06

Daws...

Jeg sidder lige og diskutere med en kammerat.
Hvis man har 2 motorer af samme kvalitet o.s.v., hvor den ene er en 1.4 og
den anden 1.8.

Er der så forskel på hvor mange km de typisk kan holde til? Han mener at en
1.8 kan gå længere end en 1.4, fordi den har længere slaglængde, passer det?

Nu må vi se hvem der har ret.

MVH
Michael Pagh

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-11-04 15:50

"Michael Pagh [6000]" <mpagh@FJERNmobilixnet.dk> skrev :

>Er der så forskel på hvor mange km de typisk kan holde til? Han mener at en
>1.8 kan gå længere end en 1.4, fordi den har længere slaglængde, passer det?

Næehh - ikke nødvendigtvis - men en større motor holder ofte længere
tid, da den normalt ikke skal pines ligeså meget...

Slaglængden i sig selv, har ikk emeget med det at gøre - en 1.4 og en
1.8 kan sagtens have samme slaglængde.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Michael Pagh [6000]

Dato : 21-11-04 15:47

Hej Jan

Tak for svaret.
Jeg har hermed fået ret.

MVH
Michael Pagh

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-11-04 16:13

> Næehh - ikke nødvendigtvis - men en større motor holder ofte længere
> tid, da den normalt ikke skal pines ligeså meget...

Jeg tror, at det der er en sandhed med modifikationer.

Faktisk er jeg rimelig sikker på, at den ikke længere holder overhovedet.

(?)

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-11-04 16:41

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev :

>Jeg tror, at det der er en sandhed med modifikationer.

Sandhed ? Der står ikke nogen sandheder, men netop "ikke
nødvendigtvis"

mine biler med store maskiner, har som regel holdt væsentligt flere
kilometre end de små kasser.

kadetterne typisk 250 tusinde, rekorderne levede ofte 350+

(og jeg har haft et pænt udvalg af dem, at basere min lille statistik
på)

Sierra'erne oftes omkring 250+ tusinde, hvor granada holde 460+
en nuværende Scorpio med 360 på klokken er stadig i fuld vigør, hvor
Sierra DOHC'en er begyndt at være træt (samme km-tal)

>Faktisk er jeg rimelig sikker på, at den ikke længere holder overhovedet.

Baseret på ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Christian Hansen

Dato : 21-11-04 21:43

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> [...]
> en nuværende Scorpio med 360 på klokken er stadig i fuld vigør, hvor
> Sierra DOHC'en er begyndt at være træt (samme km-tal)

Hmm.. nu jeg skal sige at min gamle sure Astra 1.6 8v fra '93 har gået lidt
over 354.000 km ? og stadig kører ganske fint :D

mvh
Christian Hansen
www.nmweb.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-11-04 22:02

Sun, 21 Nov 2004 21:43:16 +0100, skrev Christian Hansen, på 38 linier,
i <41a0fde8$0$15119$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>Hmm.. nu jeg skal sige at min gamle sure Astra 1.6 8v fra '93 har gået lidt
>over 354.000 km ? og stadig kører ganske fint :D

Ja hvis man køre ordenligt kan en Opel let gå langt.
En af mine kolegaer har rundet de 380K km i en Vectra A 1,6
Min gamle Vectra A 1,8 brugte efter 240K km kun ½L olie mellem
olieskift.
Og ingen mislyde.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-11-04 22:51

"Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> skrev :

>Hmm.. nu jeg skal sige at min gamle sure Astra 1.6 8v fra '93 har gået lidt
>over 354.000 km ? og stadig kører ganske fint :D

det må du da hjertensgerne ;)

Jeg har da haft en kaskett, der rundede de 400, men den var nu også
passet og plejet i dens første 300

jeg nåede kun 120kkm i den, før rusten tog resten ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-11-04 23:19

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Jeg har da haft en kaskett, der rundede de 400, men den var nu også
> passet og plejet i dens første 300
>
> jeg nåede kun 120kkm i den, før rusten tog resten ;)

En sand Opel

R.I.P.

Uffe Ravn.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-11-04 23:55

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>En sand Opel

>R.I.P.

Det må du nok sige, den tidligere ejer fik et føl, da det gik op for
ham at jeg havde kørte *så* langt, på 2 år - hva' søren , den kørte
jo også fast rutefart Herlev/Falster, med alt man kunn eproppe ind i
en sådan, folk, fæ, og høns i poser, der ikke holdt tæt ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-11-04 16:10

"Michael Pagh [6000]" <mpagh@FJERNmobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> 1.8 kan gå længere end en 1.4, fordi den har længere slaglængde, passer

Jeg kan tilslutte mig Jans svar men vil bare lige til føje, at hvis de to
biler er identiske bortset fra (hvis det er tilfældet) at slaglængden giver
en 0,4 liters forskel så vil den store motor have en større stempelhastighed
nå de kører samme hastighed i samme gear.

Med venlig hilsen Kim