BMW 635CSI!
Fra : Kristian

Dato : 21-11-04 00:44

Jeg overvejer stærkt at købe sådan en fin bil men jeg mangler gode tips og
råd så som -

Svagheder ved motor/karrosseri??

Kilometer literen?? o.s.v.

er der nogen der ved noget om denne bil overhovedet??

Mvh
Kristian

Fra : Søren Nicolaisen

Dato : 21-11-04 01:01

Hej Kristian!

Det skulle vist være en alletiders og klassisk bil, i mine øjene en af de
flotteste BMW'er igennem tiden. Men den har vist lidt problemer med at de
inderste cylindre bliver for varme, pga. de ligger temmeligt dybt inde i
bilen uden ordentlig køling. Dette er vist et kendt problem på mange ældre
BMW'er. Mener at der skulle være lavet en forbedring af dette på de senere
årgange.

Mvh
Søren

Fra : Kristian

Dato : 21-11-04 20:20

Hej Søren,

helt enig! og tak for tippet det vil jeg huske - den jeg kigger på er fra
´83 så det er en af de senere modeller

Mvh
Kristian

Fra : Mogens

Dato : 22-11-04 17:43

"Kristian" <nogen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> tak for tippet

Det er V12-motoren, der mangler køling.
(750i - 850i)

Fra : HKN

Dato : 21-11-04 23:27

> [...]
> BMW'er. Mener at der skulle være lavet en forbedring af dette på de senere

Jeps! Havde sådan en engang, og den kogte altid over på de mest ubelejlige
steder - f.eks på rådhuspladsen, dengang man kunne køre derinde

Men en dejlig bil - og den rykker!

-Henrik

Fra : TDN

Dato : 21-11-04 09:20

> [...]
>
> Svagheder ved motor/karrosseri??
>
> Kilometer literen?? o.s.v.
>
> er der nogen der ved noget om denne bil overhovedet??

Fin bil, har ingen erfaring med den ud over at nogle af mine forældres
venner købte i starten af firserne en M635CSI, som manden selv hentede hos
BMW. På det tidspunkt var der vist kun en lille håndfuld i landet og prisen
dengang var ca. 1.000.000. Dengang var den rimlig frisk med de 286 hk. og
der var ingen begrænser på så når han var på forretningensrejse sydpå lå den
ofte over de 250 km/t når der var plads. Nu er 286 hk. næsten noget man
propper i alm. husholdningsbiler , men jeg synes stadig det er en fed
bil. I dag kører han vist i en Mercedes CL500, hvilket jo heller ikke er så
ringe hvis man kan holde rusten væk

Mvh
Thomas

Fra : TDN

Dato : 21-11-04 09:26

> [...]
>
> Svagheder ved motor/karrosseri??
>
> Kilometer literen?? o.s.v.
>
> er der nogen der ved noget om denne bil overhovedet??

Du kan finde lidt i bogen "Alle biler 1968-97" fra Månedsmagasinet Bilen
Motor og sport. Der står lidt om de forskellige modeller. Uanset model
ligger benzinforbruget mellem og 8-9 km/l. Der står også at i 1996 fandes
kun 200 indregistrede BMW 6-serie. Minusser: benzinforbrug, høje service
omk. og dårlig plads på bagsæde. Plusser: smuk, mekanisk stabilitet og lang
levetid.

Mvh
Thomas

Fra : Kristian

Dato : 21-11-04 20:31

Tak for hjælpen!

Fra : Allan Bojesen

Dato : 21-11-04 21:17

TDN wrote:
> Uanset model ligger benzinforbruget mellem og 8-9 km/l. Der står også
> at i 1996 fandes kun 200 indregistrede BMW 6-serie.
Min 635CSi kørte 7-7,5 km/l ved normal blandet kørsel i by og på land. Ved
motorvejskørsel gik den 9-10 km/l.

> Minusser: benzinforbrug, høje service omk. og dårlig plads på bagsæde.
Ja - men ikke værre end andre store BMW'er fra den tid. Check for rust i
forreste inderskærne samt i torpedoen ude ved skærmene

Plusser:
> smuk, mekanisk stabilitet og lang levetid.
Kan kun være enig

Allan Bojesen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-11-04 13:04

> er der nogen der ved noget om denne bil overhovedet??

Min far har været ved at købe en for 1 års tid siden. Bilen er helt
fantastisk sjov at køre i, den lyder og trækker rigtig godt. Hvis du går op
i benzinøkonomien fraråder jeg dig dog at købe sådan en bil. Bilen er kun
for entusiaster der har råd til at vedligeholde den - og der vil være en del
vedligehold. Det var iøvrigt en BMW M635CSI han så på - det skal IMO være
denne model.

Jeg mener iøvrigt ikke bilen bør anvendes til hverdagskørsel.

Søg på mobile.de efter et eksemplar som disse:
10 tEUR - blå
http://www.mobile.de/SID79hm8aKbGECMf14aYWiEbA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1101041821A1LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B14%81O-t-vCaMkMoRDSmVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100D3500Bm6D1990BM6HinPublicA2A0A0A0D1980A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=3&id=11111111136864605&

12tEUR - guld
http://www.mobile.de/SID79hm8aKbGECMf14aYWiEbA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1101041821A1LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B14%81O-t-vCaMkMoRDSmVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100D3500Bm6D1990BM6HinPublicA2A0A0A0D1980A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=5&id=11111111148545637&

15 tEUR - koksgrå
http://www.mobile.de/SID79hm8aKbGECMf14aYWiEbA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1101041821A1LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B14%81O-t-vCaMkMoRDSmVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100D3500Bm6D1990BM6HinPublicA2A0A0A0D1980A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=7&id=11111111148546166&

20 tEUR - sort
http://www.mobile.de/SID79hm8aKbGECMf14aYWiEbA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1101041821A1LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B14%81O-t-vCaMkMoRDSmVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100D3500Bm6D1990BM6HinPublicA2A0A0A0D1980A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=13&id=11111111139858833&

BBS fælgene er rigtig flotte!

Importguide findes her: http://bilimport.tkrath.dk

Jeg mener afgiften dengang lå på omkr. 125-150.000 kr., men husker det ikke
præcist. Du kan finde vurderinger på toldskats hjemmeside.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide